Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-20, 20:17
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Dom sitter därnere ja men historien är mycket större och annorlunda än vad folk tror att den är.

Deras roll. Varför dom fick ett sådant straff som de fick samt VARFÖR Sverige trycker på politiskt men det är ett annat ämne.

Kan säga att jag har mycket god kännedom och insyn i detta case och det är en riktig soppa.

Då tycker jag du tar och berättar lite Mer detaljer.
Låter faktiskt extremt intressant. Eller finns länk till annan tråd om detta?
Citera
2020-07-20, 20:19
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Om detta är federalt så kan villkorligt glömmas helt speciellt för en ej USA medborgare.

Det blir straff i fängelse minus 54 dagar per år och sen direkt till ett immigration detention för process innan han kickas ut ifrån landet permanent (med svartlistning) om denne herre inte ansöker, och blir beviljad, en överföring till Sverige vilket nästan alltid beviljas i det federala systemet och där är han ute efter 2/3.

Öststam satt i det statliga systemet och där var det andra regler för där skulle först Guvernören godkänna en överföring INNAN det federal fick säga sitt och hos Guvernören blev det alltid ett nej.

Vem är öststam?
Citera
2020-07-21, 07:39
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Vem är öststam?

Östberg.

Hjärnsläpp.
Citera
2020-07-21, 07:41
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Då tycker jag du tar och berättar lite Mer detaljer.
Låter faktiskt extremt intressant. Eller finns länk till annan tråd om detta?

Det kanske får bli en annan tråd (vilket säkert finns) men kanske bästa att låta den tysta diplomatin ha sin gång och inte säga för mycket så dessa herrar (kanske) får komma hem till Sverige och berätta sin historia.

Då kommer sanningen kanske fram när dom sitter säkert och vågar berätta vad som verkligen hände.
Citera
2020-07-21, 20:35
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Har de avrättat den importerade kinespedofilen ännu?

Han lär i alla fall ha gott om tillfällen de närmaste åren att lära sig vad "toss the salad" betyder.

Han kanske avrättar sig själv framöver när han inser att "toss the salad" kommer att bli hans huvudsyssla under många, många år framöver.

Det jag är mest nyfiken på i dagsläget är detta:

Undrar om han tycker att kärleksnatten var värd det?
Citera
2020-07-22, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Han lär i alla fall ha gott om tillfällen de närmaste åren att lära sig vad "toss the salad" betyder.

Han kanske avrättar sig själv framöver när han inser att "toss the salad" kommer att bli hans huvudsyssla under många, många år framöver.

Det jag är mest nyfiken på i dagsläget är detta:

Undrar om han tycker att kärleksnatten var värd det?

Din jävla TÖNT! Ni är töntar utan liv här på skvaller forum! Skaffa er ett eget jävla liv istället för att hata på andra!

Är kärlek inte alltid värt det?
Visst, hon var jävligt ung.. Men finns det något vackrare än kärlek på jorden då? Isånnafall.. Vad???

Vem bestämmer vilka åldrar som får älska
? Det är uppsåt som bestämmer. Tönt. Han ville väl. Han förtjänar att vara fri. Båda ville älska. Mer än vad alla ni här gör! Haters!
Citera
2020-07-22, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
Han hade sex med en minderårig i USA, och det är olagligt. Därför bör han få sitt straff. Vad som är lagligt i andra länder (typ barngiftemål i Bangladesh) är irrelevant, också huruvida han var kär eller inte.

Jag håller med dig om att han borde vetat lagarna..Men han var förblindad av kärlek stackarn!
Haha.
Drog fan till USA! (Jag råka dricka ikväll och det händer sällan så jag skriver som jag skriver nu..)

Men, försök att ha medkänsla!!!
Ja, han skulle vara efebofil i sverige, men är kanske hebefili i USA nu.. Jag har förklarat åldrar och allt innan här för att försöka utbilda er alla. Plus Wikipedia..

Det är dock INTE irrelevant ifall han var kär eller inte...
Om nån är kär vill dom ge och få värme. Älska. Inte skada någon!
Om han dock HATAT henne säger vi.. Ja, då kanske han velat "knullat sönder henne" och skrytit om det för hans missbildade kompisar med..
Jag skulle säga att det är mer relevant om han var kär eller inte än lagen. Om hans uppsåt var gott eller inte! Det är viktigare än lagen och staten. Om han skadade henne eller älskade henne... Ingen skadades och det är bra!
Det är vad som spelar någon roll. Jag håller inte alls med dig. Han borde få minimalt straff.
Senast redigerad av imcurious 2020-07-22 kl. 02:37.
Citera
2020-07-22, 12:24
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

The expression became famous due to the statements of a prison inmate in an HBO special titled: "Prisoners of the War on Drugs":

"First of all, right, if hes a new comer, right, I want him to suck my ass with jelly, what they call "tossing the salad" -- thats the slang word: "tossing salad" -- it means sucking my ass, right, with jelly or without jelly. Some people use syrup, I prefer for the guy to use jelly, right. I will reach my climax, right, I will automatically get hard right. I will, you know, come automatically if hes sucking my ass for about ten minutes or longer. Its a sensation/feeling and it makes you feel real good. Most all gays do that, you know what Im saying? Like guys to suck their ass. Its just like a pussy, right, but the only different is its not a pussy, right. It's clean, the person is decent, and the person knows that thats a asshole but in they mind they're lookin' at it like a pussy because hes in prison. So, toss my salad, and let him eat me, you know, and we straight. Thats it."
Citera
2020-07-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imcurious
Jag håller med dig om att han borde vetat lagarna..Men han var förblindad av kärlek stackarn!
Haha.
Drog fan till USA! (Jag råka dricka ikväll och det händer sällan så jag skriver som jag skriver nu..)

Men, försök att ha medkänsla!!!
Ja, han skulle vara efebofil i sverige, men är kanske hebefili i USA nu.. Jag har förklarat åldrar och allt innan här för att försöka utbilda er alla. Plus Wikipedia..

Det är dock INTE irrelevant ifall han var kär eller inte...
Om nån är kär vill dom ge och få värme. Älska. Inte skada någon!
Om han dock HATAT henne säger vi.. Ja, då kanske han velat "knullat sönder henne" och skrytit om det för hans missbildade kompisar med..
Jag skulle säga att det är mer relevant om han var kär eller inte än lagen. Om hans uppsåt var gott eller inte! Det är viktigare än lagen och staten. Om han skadade henne eller älskade henne... Ingen skadades och det är bra!
Det är vad som spelar någon roll. Jag håller inte alls med dig. Han borde få minimalt straff.

Han har öppet skrivit till henne sedan 2017 och då var hon 12 eller 13 år. Vem vet när han började skriva till henne privat?

Ingen normal 42-åring blir ”kär” i en 12-åring. Jag känner noll medkänsla!
Citera
2020-07-23, 06:35
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men hon sköt inte. Hon vara bara "med". I Sverige skulle hon förmodligen blivit frikänd. Men i USA ser man annorlunda på saker och ting. Du kan bara vara med och köra bilen till ett mord och du åker dit för mord.

Som detta med. Joaquin hade kunnat knullat denna flicka helt lagligt i Svedala. Men nu gjorde han det i USA där man inte har samma frihet som vi. Så 10 år i finkan för han. Om tur villkorligt efter 2.

Var inte problemet för henne att hon var högst delaktig i mordet eftersom hon var den som laddade om vapnet, sedan fick hon prata ut såklart här hemma i radion och allt möjligt jävla larv hon kunde gott ha suttit i USA istället för att komma hit och släppas ut direkt. Hoppas USA har lärt sig att vi släpper ut dom när dom kommer hit med vår märkliga lagar om hur långe man sitter om man är skötsam.
Citera
2020-07-23, 08:07
Medlem
Ha ha det kan han gott ha, hoppas han hamnar i general population på fängelset där styr Aryan brotherhood och dom slår ihjäl pedofiler eller så gott som iaf
Citera
2020-07-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
Han har öppet skrivit till henne sedan 2017 och då var hon 12 eller 13 år. Vem vet när han började skriva till henne privat?

Ingen normal 42-åring blir ”kär” i en 12-åring. Jag känner noll medkänsla!

Jag håller med om att det är jävligt ungt isånnafall.. Håller med om att han inte skulle ha skrivit till så pass ung tjej.. Minst 15 borde hon väl vart om dom skrev, men oavsett tycker jag inte folk vill få honom avrättad för det..
Men klart man inte ska skriva till så ung tjej det tycker jag med.
Jag visste inte om det. Trodde dom skrev när hon var 15.
Men alltså... Han verkar inte ha skadat henne.. Dom kanske ändå delat positiva saker. Jag tycker inte han ska ruttna bort 10 år i ett fängelse för detta i USA, eller få dödsstraff som nån skrev om avrättning för att han vart kär i en ung tjej så.
Jag rättfärdigar inget, men jag tycker inte han ska få lida massa pga detta.
Nej, du verkar inte ha medkänsla. Men han har inte våldtagit eller mördat någon iallafall.
Inte skadat någon verkar det som..

PS. Jerry Seinfeld gick på date med en 17 åring och dom var ihop något år, när han själv var 38 år läste jag om..
Det är efebofili. Liknande detta fall.. Hatar du honom lika mycket?
Senast redigerad av imcurious 2020-07-23 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in