Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
PM från Säk.
Man noterar ökad aktivitet 23-23,30 vilket kan tyda på omgruppering. Eftersom paret Palme inte valde att åka tunnelbana i samma sträckning som de anlände.
Alltså precis det som det har spekulerats om i tråden under lång tid. Och det är här komikern RG kommer in. Alltså WT.
Enda sättet för en gärningsman att få reda på hur OP skulle ta sig hem är övervakning. Oavsett om det är en grupp eller en ensamagerande. Det fanns ingen som kunde veta vägen i förväg.
Man har hållit förhör med 150 biobesökare. Frågan är om någon ytterligare sett WT. Antingen utanför Grand eller på vägen de avlägsnade sig.
En mängd vittnesmål presenteras av män. Frågan är om någon av alla dessa är den blivande mördaren?
Av 206 st besökare den här kvällen på Grand som sett "Bröderna Mozart" klockan 21:15 så har 150 st förhörts. 56 st har alltså inte förhörts. De flesta måste ju ha anmält sig själva eftersom köpta biljetter över disk inte bar något namn. Endast förmodligen telefonbeställningar gjorde det. Mårten Palme är den ende av dessa 150 st som iakttagit att någon börjar följa efter LOP när de lämnar varandra och går åt varsitt håll. Hans fatombild blir då bild nummer 10. Det här ju inte troligt alls. Jag har alltid ansett att MP är en skum typ. Inte att han är medskyldig men han har garanterat också drag av mytomani i sig. Det såg man ju det långa Veckans Brotts när han nu bytt CP mot SE istället. Detsamma gäller Joakim i TV4 och han var inte ens där. Vad har Mattias för uppfattning?
Den här 44-sidiga rapporten skapas alltså 1989-05-12 och dyker upp först nu. Känns stabilt och seriöst... På mina frågor om livvaktsskydd som jag ställt i tråden så kommer ju svaren här att det inträffat flera gånger att OP lämnat den "gyllene triangeln" utan skydd. Dessa är dock de inrapporterade tillfällena. Hur många icke inrapporterade tillfällen fanns det? Utflykter på Djurgården på söndagar. Strosa runt i affärer i city, middagsbjudningar m m. OP var ju för fan en "sitting duck".
Den personen som beskrivs flera gånger som en övervakare stämmer väldigt bra in på "Jerkers" vittnesmål som han sedermera "reviderar"...