Citat:
Ursprungligen postat av
KlappMungon
Budgeten för i år är lite större än inkomsterna eftersom man börjar låna upp på finansmarknaden redan i år.
Vad gäller klimatfonden så lär det bli mer pengar än så. Jag tror det är tänkt att kring 30% av alla investeringarna skall göras i "climate change". Inte mej emot. Jag skiter egentligen i växthuseffekten. Jag är vill bara att vi gör oss av med beroendet av öjla från arabländerna så de inte har några pengar att finansiera terrorism och moskeer med.
En intressant fråga är väl om Stefan egentligen har något att säga till om. Vad skall han göra? Sätta sig i hörnet och vägra skriva på något som kräver ett gemensamt beslut så han får skulden för alla ekonomiska kriser i framtiden?
Han skriver ju inte på att sverige skall skicka några pengar nu. Han skriver på en gemensam budget för EU där en massa pengar lånas upp av EU och sedan betalas tillbaka ur EU:s budget under några decennier. Det enda han kan göra är i praktiken är att försöka förhandla ner sveriges framtida bidrag till denna budget.
Löfven måste säga som det är. Sverige blev totalt överkört. EU dikterade villkoren och fick i praktiken allt de ville.
Nu godkände Löfven att utgifterna bara för att "komma igång" efter influensan ökades med 500% av årets totala inkomster! Våra barn skuldsätts fram till 2058. Det här kommer att bli mycket dyrt. Det är helt i strid med vad Sverige önskade. I ett förslag tilldelas Italien 1700 miljarder och Sverige bara 50.
Men Löfven lägger ut dimridåer. Han säger att Sverige får 2 miljarder mer i rabatt. Han talar om att ungrarna fåtts att gå med på "rule of law" vilket de själva sade att de aldrig motsatt sig. Det är detaljer han talar om.
Löfven är köpt av samma nätverk som kontrollerar EU. De skapar jätteutgifter där pengar flyter från välskötta ekonomier i norr till belånade länder i söder. Belånade länder belönas och Europa kommer att förlora mer kontroll genom skuldsättning.
Löfven borde ge information om vad som händer, som folk kan ta ställning till. Skulle folk få rak information om EU är jag övertygad Sverige skulle gå ur EU.