2020-07-21, 23:33
Medlem
Laddjulias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ska jag vara ärlig så tror jag inte att Allsvenskan kommer att finnas så länge, så frågan är om vi ska diskutera det i en annan tråd?

Utveckla.
Citera
2020-07-21, 23:39
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
Utveckla.
Mer fantastiska saker har väl hänt än att högsta serien i en sport har blivit nerlagd? Vi talar om en klubb som vinner en titel vart 105:e år.
Citera
2020-07-22, 00:06
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Mer fantastiska saker har väl hänt än att högsta serien i en sport har blivit nerlagd? Vi talar om en klubb som vinner en titel vart 105:e år.

Bra snitt.

Titlar.
Citera
2020-07-22, 00:15
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Skovgaard som Pekings alkoliserade chefsscout (?) totalsågade inför säsongen.

Vem syftar du på här?
ÄR det Martinsson?
Citera
2020-07-22, 00:19
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
I sporten fotboll finns det många klubbar som ni borde se upp till. En av dem är Djurgårdens IF. En annan är Helsingborgs IF.
!

Vi har ju en klubb som verkligen ser upp till Helsingborgs IF och en
person som verkligen ser up till Jesper Jansson och Helsingborgs historiskt kreativa styrelsearbete.

Man kan nästan sig att de anammat och utvecklat Helsingborgs parasiteringsmodel.

Det frågades öppet en gång här på Flashback ifall de var det bästa som hänt Svensk fotboll...
Vet du vilka jag tänker på?

Citera
2020-07-22, 00:24
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Vem syftar du på här?
ÄR det Martinsson?

Stig Torbjörnsen som sade följande om Skovgaard:

Citat:
Är det någon transfer som du har reagerat på det senaste?

- Ett exempel är att jag såg att Örebro har värvat Andreas Skovgaard. Det hade varit intressant att veta hur han har hamnat i Örebro. Jag tror klubben har noll koll där. Jag tror inte att man har var i Nordsjälland 2018 och jag är ganska säker på att man inte har sett honom i Heerenveens B-lag. Det är klart att faktiskt kan gå bra, men det känns lite som Bingolotto.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ifk-norrkopings-chefsscout-gar-hart-at-sin-egen-varvning-och-avslojar-spelare-so/
Citera
2020-07-22, 01:39
Medlem
Citat:
Vi har ju en klubb som verkligen ser upp till Helsingborgs IF och en
person som verkligen ser up till Jesper Jansson och Helsingborgs historiskt kreativa styrelsearbete.

Man kan nästan sig att de anammat och utvecklat Helsingborgs parasiteringsmodel.

Det frågades öppet en gång här på Flashback ifall de var det bästa som hänt Svensk fotboll...
Vet du vilka jag tänker på?

Du har hakat upp dig på HIF och ekonomiska aspekter. Vilka oegentligheter är det som du påstår dig ha sett hos oss?

Man skulle möjligtvis kunna påstå att Armin Gigovic saknar hjärta för vår klubb, för han kom från en av våra rivaler, men jag förväntar mig inget annat heller än att han ser HIF bara som ett steg i karriären. Var det där som liknelsen med Jesper Jansson kommer in?
Citera
2020-07-22, 02:09
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Du har hakat upp dig på HIF och ekonomiska aspekter. Vilka oegentligheter är det som du påstår dig ha sett hos oss?

Man skulle möjligtvis kunna påstå att Armin Gigovic saknar hjärta för vår klubb, för han kom från en av våra rivaler, men jag förväntar mig inget annat heller än att han ser HIF bara som ett steg i karriären. Var det där som liknelsen med Jesper Jansson kommer in?

Det jag stör mig på är självbilden.
När Helsingborg kom upp i början på 90 talet du kanske är för ung för att minnas detta så var det med hemvändande MFF spelare som Magnusson. DE kom upp för MFF var i konflikt med dåvarande skånelag och kände för att röra om i grytan.
Efter det fick man jävligt mycket luft och man har liksom försökt leva i tron om att man är en storklubb att MFF är rivaler och inte storebror osv.

Det har gjort att man alltid levt med oerhörd risk. Som när man belåna hela truppen mot framtida försäljningar (det som egentligen var början till degraderingen)

Men även dessförinnan har man alltid levt med jävligt hög svansföring för att man låtit sig själv ta högre risker vad gäller ekonomisk marginal och spendering på spelartruppen. Oftast har man haft flyt och haft 9'or som formtoppat och man har kunnat sälja vidare:
(ALvaro Santos, Shelton, Gerndt, RJ, Razak Omotoyossi mdfl)
Oftast har man haft tur med att resten av laget fått denna spelaren att blomma.

När det inte funkade med Hallenius samt att hela truppen underprestera (Var det raset med Roar?) Så satt man helt plötsligt där med ett skuldberg och nervösa riskkaptilister som hade blivit lovade avkastning varpå man paniksålde Krafth .

När man åkte ur så kunde man verkligen ha börjat om på ny kula det började bra man värvade Afrikaner som hade härjat i Div I/Superettan i de små SThlmslagen
Samtidigt släppte man fram Max Svensson och Timossi.
Timossi fick speltid trots att han kanske inte alltid platsa vilket resultera i en generös försäljning till Bayern Munchen.
När man inte gick upp direkt så fick man panik In kom Granqvist, sedan skulle hemvändare plockas hem en grillfet Wanderson, Landgren (?), Farnerud, Holgersson och Rasmus Jönsson mdfl.
Habila backar som Calle Johansson (egen produkt) kastas åt vargarna han skulle kunnat vara en Helsingborgsk PErtan liksom
Stjärnifieringen fortsätter spelare som lätt skulle kunna garantera att starta 25 av 30 matcher som Liverstam dumpas för de är inte fina nog (okej han är inte superbra men han är en nedrehalvan back i Allsv).

Inför den här säsongen istället för att satsa helt ut på junisar kanske gå till MFF och höra med mössan i handen och säga "vi vill gärna låna Prica och Nalic".
Så ska det värvas igen Hurk, RAvy Tsouka (vad tycker du om honom forumet verkar ju hata honom), och nu på slutet efter att ha tiggt pengar och sagt att man inte överlever varit transparent med siffror då plockar min in Mix "Mr. Go Västkusten" Dixerud.

Det är något jävligt fel på kluben om hela klubbens långvarig ekonomiska överlevnad hänger på att vara kvar i Allsvenskan.
Man använde inte superettan till att bygga en stark startelva med egna produkter samt U landslagsmän som Malmö och Sthlmsklubbarna inte ger speltid till eller ratar (tänk Jake Larsson, Noah Sunko, Isherwood och Leo Bengtsson typerna)
Utan man värvar hela tiden spelare färdiga +25'are så att man får en för stor kostym.
Citera
2020-07-22, 03:08
Medlem
Citat:
Det jag stör mig på är självbilden.
När Helsingborg kom upp i början på 90 talet du kanske är för ung för att minnas detta så var det med hemvändande MFF spelare som Magnusson. DE kom upp för MFF var i konflikt med dåvarande skånelag och kände för att röra om i grytan.
Efter det fick man jävligt mycket luft och man har liksom försökt leva i tron om att man är en storklubb att MFF är rivaler och inte storebror osv.

Det har gjort att man alltid levt med oerhörd risk. Som när man belåna hela truppen mot framtida försäljningar (det som egentligen var början till degraderingen)

Men även dessförinnan har man alltid levt med jävligt hög svansföring för att man låtit sig själv ta högre risker vad gäller ekonomisk marginal och spendering på spelartruppen. Oftast har man haft flyt och haft 9'or som formtoppat och man har kunnat sälja vidare:
(ALvaro Santos, Shelton, Gerndt, RJ, Razak Omotoyossi mdfl)
Oftast har man haft tur med att resten av laget fått denna spelaren att blomma.

När det inte funkade med Hallenius samt att hela truppen underprestera (Var det raset med Roar?) Så satt man helt plötsligt där med ett skuldberg och nervösa riskkaptilister som hade blivit lovade avkastning varpå man paniksålde Krafth .

När man åkte ur så kunde man verkligen ha börjat om på ny kula det började bra man värvade Afrikaner som hade härjat i Div I/Superettan i de små SThlmslagen
Samtidigt släppte man fram Max Svensson och Timossi.
Timossi fick speltid trots att han kanske inte alltid platsa vilket resultera i en generös försäljning till Bayern Munchen.
När man inte gick upp direkt så fick man panik In kom Granqvist, sedan skulle hemvändare plockas hem en grillfet Wanderson, Landgren (?), Farnerud, Holgersson och Rasmus Jönsson mdfl.
Habila backar som Calle Johansson (egen produkt) kastas åt vargarna han skulle kunnat vara en Helsingborgsk PErtan liksom
Stjärnifieringen fortsätter spelare som lätt skulle kunna garantera att starta 25 av 30 matcher som Liverstam dumpas för de är inte fina nog (okej han är inte superbra men han är en nedrehalvan back i Allsv).

Inför den här säsongen istället för att satsa helt ut på junisar kanske gå till MFF och höra med mössan i handen och säga "vi vill gärna låna Prica och Nalic".
Så ska det värvas igen Hurk, RAvy Tsouka (vad tycker du om honom forumet verkar ju hata honom), och nu på slutet efter att ha tiggt pengar och sagt att man inte överlever varit transparent med siffror då plockar min in Mix "Mr. Go Västkusten" Dixerud.

Det är något jävligt fel på kluben om hela klubbens långvarig ekonomiska överlevnad hänger på att vara kvar i Allsvenskan.
Man använde inte superettan till att bygga en stark startelva med egna produkter samt U landslagsmän som Malmö och Sthlmsklubbarna inte ger speltid till eller ratar (tänk Jake Larsson, Noah Sunko, Isherwood och Leo Bengtsson typerna)
Utan man värvar hela tiden spelare färdiga +25'are så att man får en för stor kostym.
Självbilden får du fortsätta att störa dig på för vi är inget jävla deltagarlag som ÖSK eller KFF, så som du föreslagit tidigare. Skåne är heller inte stort nog åt oss och mff utan de svinen ska helt enkelt bort från fotbollskartan.

En sådan spelare som Prica ska vi inte ens behöva be om. Han borde drömma om att få spela i HIF efter att ha sett far sin i klubben. Efter att han gått till äckelklubben ska han inte finnas i tankarna längre.

Ravy Tsouka kändes som helt rätt väg att gå inför säsongen. Det verkade som att vi hade skaffat oss lite respekt igen och gjort en värvning. Samma sak med Mix, men framför allt Tsouka har ju floppat rejält. Hade jag varit Mellberg så hade det blivit bänken för Ravy Tsouka och sen när vi får tillbaka ett par skadade backar så ska han inte ens vara med i truppen.

Traditionellt har vi ju varit en klubb som förlitat oss på Europa-spel varje år. Något annat än Allsvenskan är inte diskutabelt och sen skiter jag i vad som ska krävas. Vi är inget jävla Hammarby.
Citera
2020-07-22, 03:27
Medlem
En sak som jag tycker försvinner lite är att vi har haft en väldigt mycket starkare supporterkultur i Helsingborg än vad som har varit fallet på andra håll i Skåne. Lite av det har försvunnit i och med att Frontline har blivit mindre aktivt, bland annat, men det finns fortfarande en fanatism runt klubben som gör att vi har ett aktivt stöd, även i Corona-tider.
Det finns en utbredd uppfattning i HIF-leden om att vi inte ska ge oss och det kvittar nästan vilket motstånd som vi ställs emot, för vi ska alltid vara bäst. Det är en mentalitet som jag verkligen tror på och som jag tycker att HIF ska bygga vidare på. Vi ska vara en storklubb helt enkelt.
Citera
2020-07-22, 05:44
Avslutad
Citat:
Självbilden får du fortsätta att störa dig på för vi är inget jävla deltagarlag som ÖSK eller KFF, så som du föreslagit tidigare. Skåne är heller inte stort nog åt oss och mff utan de svinen ska helt enkelt bort från fotbollskartan.

Traditionellt har vi ju varit en klubb som förlitat oss på Europa-spel varje år. Något annat än Allsvenskan är inte diskutabelt och sen skiter jag i vad som ska krävas. Vi är inget jävla Hammarby.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem får jag att tänka på när jag läser dina inlägg. Måste vara jävligt jobbigt att basera hela sin existens kring sin konkurrent.
Citera
2020-07-22, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem får jag att tänka på när jag läser dina inlägg. Måste vara jävligt jobbigt att basera hela sin existens kring sin konkurrent.
Stor och stor. Det beror kanske på vad man jämför med.

Vår existens är jag övertygad om att vi kommer klara och även om vi skulle misslyckas så kommer det att bildas ett nytt A-lag så småningom. Det laget kommer att ha ett utbrett stöd, även om det skulle ta 24 år och 11 dagar att ta sig tillbaka. Huvudsaken för mig är att ni inte dominerar i mellantiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in