2020-07-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Tackar stort för bra svar (nej, inte denna gång heller men jag hade inte räkntar med annat). Speciellt det fetade imponerar!

Jähäpp, här får man förtydliga ordentligt;...Alltså; det som menas med "dom andra branscherna" Gardell inte är inblandad i, är alltså dom branscher du nämner som också ligger taskigt till i dessa covid19tider, men som du är missnöjd med inte blir nämnd i Gardells artikel, och då menar jag på att det fattar väl vilket träspån som helst att det kan man fan mig inte begära att Gardell ska göra, han har ingenting med rese-, restaurang- eller hotellbranschen att göra, det får dom som har det skriva artiklar om i sin tur! Phu!🤪
Citera
2020-07-21, 21:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Haha, DU går på Operan!? Ta den om Hans och Greta också! 🌺 Förresten vilken taskig syn du har på t.ex dansband, nöjesfält, artister över huvudtaget...precis som dom är något katten hämtat hem!

Nej Hans och Greta har jag inte sett men jag skiter väl i om du tror på det, var sitter förresten "huvudtaget" någonstans, på ytterdörren?

Citat:
Jähäpp, här får man förtydliga ordentligt;...Alltså; det som menas med "dom andra branscherna" Gardell inte är inblandad i, är alltså dom branscher du nämner som också ligger taskigt till i dessa covid19tider, men som du är missnöjd med inte blir nämnd i Gardells artikel, och då menar jag på att det fattar väl vilket träspån som helst att det kan man fan mig inte begära att Gardell ska göra, han har ingenting med rese-, restaurang- eller hotellbranschen att göra, det får dom som har det skriva artiklar om i sin tur! Phu!🤪

Det är förstås inget försvar för att Gardell kräver extra bidrag till kulturen. Även om han brinner för just detta kunde han stå för likabehandling av samtliga företag.
Citera
2020-07-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell

Det är förstås inget försvar för att Gardell kräver extra bidrag till kulturen. Även om han brinner för just detta kunde han stå för likabehandling av samtliga företag.

Han har ju inte sagt att han tycker andra branscher ska gå under, har han det eller?? men han har bara anledning att skriva om sin egen bransch!!
Citera
2020-07-21, 22:14
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Han har ju inte sagt att han tycker andra branscher ska gå under, har han det eller?? men han har bara anledning att skriva om sin egen bransch!!

Nej men det är tydligt att han lobbar för mer bidrag till kulturarbetarna, inte mer bidrag till alla som har drabbats av Covid. Han vill alltså ha specialbehandling den snåle jäkeln.
Citera
2020-07-21, 22:18
Medlem
Vi ska alltså ge gratispengar till halva Europa. Vi borde såklart ge oss själv pengar först. Detta Sverige hat jag hatar det.
Citera
2020-07-21, 22:38
Medlem
Citat:
Nej men det är tydligt att han lobbar för mer bidrag till kulturarbetarna, inte mer bidrag till alla som har drabbats av Covid. Han vill alltså ha specialbehandling den snåle jäkeln.

Det som är tydligt, det är vad som uttryckligen står i texten i artikeln!! Han skriver en jättebra artikel tycker jag!
Citera
2020-07-21, 22:40
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det som är tydligt, det är vad som uttryckligen står i texten i artikeln!! Han skriver en jättebra artikel tycker jag!

Ja det är tydligt, han upprepade flera gånger att kulturarbetarna hade för dåligt med bidrag den snikne jäkeln.
Citera
2020-07-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ja det är tydligt, han upprepade flera gånger att kulturarbetarna hade för dåligt med bidrag den snikne jäkeln.
Känner du honom personligen?
Förresten är det ju omständigheterna runt pandemin det är fråga om!
Citera
2020-07-21, 23:21
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Känner du honom personligen?
Förresten är det ju omständigheterna runt pandemin det är fråga om!

Han tar alla chanser att lobba för bidrag till kulturarbetare ja, den snikne jäkeln.
Citera
2020-07-21, 23:26
Medlem
Citat:
Han tar alla chanser att lobba för bidrag till kulturarbetare ja, den snikne jäkeln.

Men det gör han ju för andra kulturarbetare, själv är han ju en stjärna, han själv klarar sig! Det är generöst av honom tycker jag!
Citera
2020-07-21, 23:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Men det gör han ju för andra kulturarbetare, själv är han ju en stjärna, han själv klarar sig! Det är generöst av honom tycker jag!

Och ändå vill han ha mer bidrag trots att han redan har en massa pengar, jäkla snåljåp.

Han kringgick också 50-personers-regeln tidigare, ville inte ställa in för att rädda människoliv för hans ekonomi är viktigare än liv.
Citera
2020-07-22, 00:21
Medlem
Citat:
Och ändå vill han ha mer bidrag trots att han redan har en massa pengar, jäkla snåljåp.

Det är ju hela branschen han skriver om!

Citat:
Han kringgick också 50-personers-regeln tidigare, ville inte ställa in för att rädda människoliv för hans ekonomi är viktigare än liv.

Hm, var det inte 500 pers det gick an då? Ta bussar, tunnelbana och Ullared då? Då är det inte så jävla noga ändå när det gäller det! Har han brutit mot bestämmelserna på något sätt??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in