2020-07-21, 10:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Om han inte hade spelat i HIF tidigare tror jag inte att han hade hamnat i Hammarby. Det är JJ som sitter på sitt kontaktnät som han byggt upp i Helsingborg och han värvar de bästa med koppling till vår klubb, gärna billigt.

Nu verkar ju Bojanic ha blivit sig själv igen, det vill säga en pizzadyrkande sopa, så du behöver inte gnälla om honom.
Citera
2020-07-21, 10:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Mycket bra tänkt! Skönt att någon snappat upp mina förklaringar om att vi tar det i år!

Minns jag fel eller var det inte du som sågade Häcken rejält i fjol? I år blir det guld. Det svänger fort på Hisingen.
Citera
2020-07-21, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Där travesterade du vitt och brett!
Men jag håller med, med pojkar födda 2014 tror jag allt vi är chanslösa mot er.

Skämt åsido så hoppas jag ändå det ligger något i det du skriver. Låter vettigt att spara på lite spelare iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Minns jag fel eller var det inte du som sågade Häcken rejält i fjol? I år blir det guld. Det svänger fort på Hisingen.

Ifjol? Det gjorde jag säkert men det är ett helt år sedan så det är glömt nu.
Citera
2020-07-21, 10:51
Avslutad
Så Tankovic säger att han är sugen på utlandet nu och hans kontrakt går ut nästa vecka. Samtidigt drog Paulinho baksidan igår och blir borta ganska länge?
Citera
2020-07-21, 10:54
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
nyckelordet är ju just talang.... i Djurgården var han absolut inget speciellt, vi var en mellanstation på hans väg mot större arenor.

vi pratade om avtryck o prestation, inte om spelarens talang.

Amartey ex levererade prestationer i fan världsklass för att vara allsvenskan, Omar hann inte komma i närheten av det innan han såldes.
Jag vill hävda att Colley är en av de bättre mittbackarna jag sett i DIF. Att laget i sig inte var något vidare tror jag drar ned dennes betyg hos många.
Citera
2020-07-21, 11:01
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Så Tankovic säger att han är sugen på utlandet nu och hans kontrakt går ut nästa vecka. Samtidigt drog Paulinho baksidan igår och blir borta ganska länge?

Klart han gör. Det är ju en enkel väg ut när laget är mediokert och guldet är kört. Hade dom spelat bättre och legat i toppen skulle han stannat såklart, men nu flyr han skeppet som en råtta istället för att hjälpa till att vända säsongen.

Men bajarna avgudar nog honom ändå
Citera
2020-07-21, 11:46
Medlem
Citat:
Spelare som sätter lägen på träning men inte på match finns det ju många av, det handlar om att öka dom procenten som krävs när det blir match också.
Igår var det mycket bra räddningar som hindrade mål men samtidigt måste han ju få dit bollen oavsett. Lyft den lite högre så sitter den och även om ingen gjort mer än tre baljor för oss denna säsong så måste man ju kritisera Sargons målskörd om han nu ska agera forward. En balja såhär långt... Nu har det ju inte varit i en ren forwardsroll varje gång men ändå, det håller såklart inte.

Jag gapade om att anfallare rentav var viktigare än mittback innan säsong och det har ju visat sig, unge Vilhelmsson må kunna bli hur bra som helst men det är ju en bit kvar dit minst sagt och det ansvaret som kommer med att vara ordinarie skall inte läggas på honom än.

Tycker dock att Sargon i år visat att han ändå håller godkänd AS klass, men någon out and out striker är han inte, man får inte glömma att han gjort ett par assist också, framförallt så var ju assisten i förra matchen absolut toppklass.

Vi är i princip som ett Spalletti lag, vi har inga anfallare på plan, vi har ett gäng offensiva mittfältare.

Citat:
Nu beror det ju på vad man menar med "riktigt illa" jag tror ju inte att vi åker ur/kvalar men samtidigt gäller det att vi inte likt ovan nämnda 02 i princip hela tiden tror att det ska ordna sig och sedan står vi där iår vid jul i ett allsvenskt kval mot typ Brage.

Med en riktig anfallare hade spelet sett ännu bättre ut, då hade vi ju kunnat släppa bollen framåt mot denna oftare istället för att "handbollsspela" runt, runt. Inget fel i att ha bollen mycket men det går liksom till överdrift rätt ofta.
Man har hört det där om att spelet sett bra ut länge nog nu, det måste ju resultera med, visst är det 2/3 av serien kvar men ändå.

Matchen på torsdag mot Falkenberg känns otroligt viktig, där krävs seger helt enkelt. Sedan kör vi pojkar födda 2014 mot Häcken så vi är fräscha i cupfinalen.

Med riktigt illa så är det alltså kval eller direktnedflyttning som menas. Jag tror inte Poya eller laget är nöjda över poängutdelningen 2 senaste matcherna, det gjorde dom ju klart under post-match intervjuerna igår också, det är väl först i de två senaste matcherna som jag tycker att det sett ganska ok ut egentligen, en viktig sak är också att vi kan få någon slags kontinuitet i backlinjen, detta är väl först gången i år som vi spelar med samma backlinje 2 matcher i följd.

Paka var spelmässigt godkänd för första gången igår, det var kul att se, han borde ju haft en assist om det inte var för Blazevic idioträddning. Hoppas formen är på G nu.

Ja det är en väldigt viktig match.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Du behöver inte oroa dig för cupen, den vinner ni enkelt eftersom ni möter oss och vår förbannelse.

Bra försök till anti-jinx

Citat:

Han verkar vara är helt ur slag, det kanske är lite likt Paulinho att det inte riktigt funkar att spela centralt.
Citera
2020-07-21, 12:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Klart han gör. Det är ju en enkel väg ut när laget är mediokert och guldet är kört. Hade dom spelat bättre och legat i toppen skulle han stannat såklart, men nu flyr han skeppet som en råtta istället för att hjälpa till att vända säsongen.

Men bajarna avgudar nog honom ändå
Börjar bli en Hamad-situation så det är nog bäst för alla. Surt med Genokontraktet som ju med kontraktslängd och utmaning för spelaren var optimalt för alla parter.
Citera
2020-07-21, 12:36
Medlem
Keldons avatar
På torsdag mot Sirius blir det nytt föreningsrekord i antal förluster i rad för KFF om vi förlorar. Ingen press!
Citera
2020-07-21, 12:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
På torsdag mot Sirius blir det nytt föreningsrekord i antal förluster i rad för KFF om vi förlorar. Ingen press!

Rekord är till för att slås.
Citera
2020-07-21, 12:51
Medlem
L-illuminatos avatar
Lyssnade på Studio Allsvenskan från i Måndags sas mycket intressant:

Anel Avdic (edit: byt efternamn) från Expressen var med

Verkar vara en hårt jobbande journalist med mycket iver och kunskap.
Dock har han ett extremt bias mot Hammarby (pga av deras balkan sektion) och för Balkanspelare överlag tycker att Kujovic i Djurgården måste starta osv.

Bara för att han kan bli lite extra bundis med dom och ropa "Brate" så behöver han inte vissa det så genomskynligt.

Jag tycker det rimmar lite illa:
Med klubbar som tittar på nyförvärv och förstärkningar speciellt Helsingborg.
De i ena andan säger att klubbarna verkligen går på knäna och man hoppas att man ska öppna upp för kanske 20% kapacitet för att täcka upp lite av matchday förlusterna.
Ändå så är det flera klubbar
Blåvitt, Helsingborg av alla lag som letar spelare. Om hela ens överlevnad bygger på att man sportsligt måste hänga kvar i Allsvenskan då är man ju redan felbalanserad från början.

Om man jämnför Helsingborg med exempelvis Falkenbergs FF eller Varberg BOIS (Go Västkusten) så är det två andra klubbar med mycket mindre kostym och som inte kommer dö om de åker ur. Helsingborg med sin grandiosa självbild kan inte acceptera att gå ner till åtminstones Örebro SK och KAlmar FF nivå. Där allt snack om 5 års planer med häng på topp 5 och övre halvan egentligen bara är spel för gallerierna så att spelarna känner att de har en egentlig målbild.

Saknar också Lyteskomiken från BB Podd
Det känns som att Joakim & Patrik (som driver poddden) är sina egna värsta fiender de vet mycket väl att bonden är det närmsta man under lång tid har kommit Arsenal FanTV på Svenska dvs Banter FC.

Att den gör sig som bäst när de på sin klämkäcka Göteborska ska beklaga sig över en förlust eller en dålig resultrad helst med känslorna kvar från matchen. Ändå försöker de taktiskt missa inspelningar kirng när IFK Gbg gör sämre prestationer för att istället prata om vinsten i cup semin nu har det inte kommit avsnitt på evigheter. Trots att man alltid blir lite extra glad när IFK Göteborg är i en segerlös svit eller förlorar en match då man vet att det kan komma en "rant" från BB Podd (Introt är ju tragikomiskt i sig och låter ju som introt till en porrfilm som ska handla om BBC och inte BB)

Da Graca har inte blivit såld och klubben
Klubben där den hyllade klubbdirektören Mad MAx Markusson gick ut och så vi måste fortfarande vara en säljande klubb. Har plockat in ett par spelare utan att ens lyckats komma i mål med Mechlen kring en symbolisk summa för att riva Wenersson kontrakt i förtid.

Annars är väl allt som det ska Mjällby gick på pumpen och Varberg kryssar och nykomlingarna börjar röra sig mot nedre halvans mitt där jag tror iaf MAIF kommer tillhöra botten Qvinteten även om jag hoppas att de kommer vara toppen av den.

BK Häcken och Sonny Karlsson måste ha en eloge för att de håller huvudet kallt och inte börjar panikvärva hemvändare nu när både Jemremejff och Nasiru Mohammed har fått sina kotnrakt uppsagda.
Även Sirius som är relatiska med sin ekonomi och gör vad de kan för att behålla Sugita men kommer inte börja med swishkampanjer eller tiggeri till kommun.
Senast redigerad av L-illuminato 2020-07-21 kl. 13:35.
Citera
2020-07-21, 13:11
Medlem
Nähä, är det fortfarande inte november och säsongen är över? Synd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in