Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Just för skadorna så håller jag med dig men inte för missarna. Hade det varit en vanlig träning så sätter Sargon det läget idag 10/10 gånger. Men nu är vi inne i en sådan period där mycket går emot oss men vi har egentligen bara oss själva att skylla. Bara att be till högre makter att vi kommer ur den här perioden, annars kan det här sluta illa.
Spelare som sätter lägen på träning men inte på match finns det ju många av, det handlar om att öka dom procenten som krävs när det blir match också.
Igår var det mycket bra räddningar som hindrade mål men samtidigt måste han ju få dit bollen oavsett. Lyft den lite högre så sitter den och även om ingen gjort mer än tre baljor för oss denna säsong så måste man ju kritisera Sargons målskörd om han nu ska agera forward. En balja såhär långt... Nu har det ju inte varit i en ren forwardsroll varje gång men ändå, det håller såklart inte.
Jag gapade om att anfallare rentav var viktigare än mittback innan säsong och det har ju visat sig, unge Vilhelmsson må kunna bli hur bra som helst men det är ju en bit kvar dit minst sagt och det ansvaret som kommer med att vara ordinarie skall inte läggas på honom än.
Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Sedan finns det säkerligen supporter som tycker Blåvitt är för bra eller för stora för att åka ur.
Inget lag är för stort för att åka ur, dock är ju skillnaden sedan vi gick upp på 70-talet att våra "krissäsonger" som sämst brukar sluta strax ovanför kvalstrecket, dippen var ju 02 när Jonas Henriksson räddade hela föreningens existens mot VF.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Det var mest en kommentar med glimten i ögat... inget som du behöver ta illa upp för... även om du verkar vara lite av en dysterjök.
Jag tycker också det är ett problem att vi inte gör fler mål när vi skapar 100% chanser, men jag tycker samtidigt att grundspelet är såpass bra så att jag inte behöver oroa mig för att det skall gå "riktigt illa". I förra matchen och matchen idag måste vi få in mer än 1 mål, jag tror också att det kommer komma fler mål om vi fortsätter spela likt vi gjort i dessa två matcher för vi skapar tillräckligt med chanser för det, på Sargons andra läge är det en fenomenal räddning, fortsätter vi gnugga på och spela som vi gjort(och helst blir bättre än så) så kommer vi få fler sådana lägen och då kommer inte målvakterna göra fenomenala räddningar varje gång.
Ikväll är jag rätt besviken över resultatet, jag tror inte laget är helt nöjda heller. Sedan är ändå resultatet rätt så rättvist.
Nu beror det ju på vad man menar med "riktigt illa" jag tror ju inte att vi åker ur/kvalar men samtidigt gäller det att vi inte likt ovan nämnda 02 i princip hela tiden tror att det ska ordna sig och sedan står vi där iår vid jul i ett allsvenskt kval mot typ Brage.
Med en riktig anfallare hade spelet sett ännu bättre ut, då hade vi ju kunnat släppa bollen framåt mot denna oftare istället för att "handbollsspela" runt, runt. Inget fel i att ha bollen mycket men det går liksom till överdrift rätt ofta.
Man har hört det där om att spelet sett bra ut länge nog nu, det måste ju resultera med, visst är det 2/3 av serien kvar men ändå.
Matchen på torsdag mot Falkenberg känns otroligt viktig, där krävs seger helt enkelt. Sedan kör vi pojkar födda 2014 mot Häcken så vi är fräscha i cupfinalen.