2020-07-20, 21:40
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
75 gjorda mål förra säsongen. Nu 9 mål på 9 matcher. Sanslöst uselt! Kan vi inte bara skita i den här säsongen nu och lägga ner den här jävla serien...?

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi behöver en anfallare.

Just för skadorna så håller jag med dig men inte för missarna. Hade det varit en vanlig träning så sätter Sargon det läget idag 10/10 gånger. Men nu är vi inne i en sådan period där mycket går emot oss men vi har egentligen bara oss själva att skylla. Bara att be till högre makter att vi kommer ur den här perioden, annars kan det här sluta illa.
Citera
2020-07-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Vi behöver en mittback!

Vi har för många, NHL-trade?

Hur många matcher har Blazevic stått i år? Jag har sett honom i två, mot oss, och han har varit riktigt bra i båda. Måste kännas surt att värma bänk när han ändå gör såpass bra matcher när han väl får chansen.
Citera
2020-07-20, 21:46
Medlem
Citat:

Hur många matcher har Blazevic stått i år? Jag har sett honom i två, mot oss, och han har varit riktigt bra i båda. Måste kännas surt att värma bänk när han ändå gör såpass bra matcher när han väl får chansen.
Ja, han har bara spelat mot er i år och gjort det bra. Dansken har varit stabil och inte ifrågasatt.
Det säger väl en del om årets Bajen....
Citera
2020-07-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Ja, han har bara spelat mot er i år och gjort det bra. Dansken har varit stabil och inte ifrågasatt.
Det säger väl en del om årets Bajen....

Jo det gör väl det.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Just för skadorna så håller jag med dig men inte för missarna. Hade det varit en vanlig träning så sätter Sargon det läget idag 10/10 gånger. Men nu är vi inne i en sådan period där mycket går emot oss men vi har egentligen bara oss själva att skylla. Bara att be till högre makter att vi kommer ur den här perioden, annars kan det här sluta illa.

Man får ge juggen lite kredd också, visst flyt men det är ändå en jävla räddning. Idag måste dock Sargon göra minst 1 mål. Jag tror ju inte att det kommer "sluta illa", om man med det menar typ kval eller nedflyttning, vi skapar ändå chanser, det kommer bli mål på några, men så länge som vi inte har någon riktig striker/målskytt kan man ju verkligen inte drömma sig iväg om typ en topp 5 placering.

Hoppet står till Cupen, vi måste vinna den. Sedan hoppas man såklart på att det kan komma in något hyfsat i anfallsväg i sommar...

Till hösten kanske Robin är tillbaka också, att han skulle missa hela säsongen är inte skrivet i sten, fysion har ju sagt att dom hoppas på att han är tillbaka om ett par månader.
Citera
2020-07-20, 22:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ni tenderar väl att vinna derbymatcherna oavsett hur dåliga ni är? Tror att det blir en våldsamt tråkig 1-0-vinst mot Djurgården.
Detta är ingen vanlig säsong. Kan gå exakt hur fan som helst med detta spelsystem och satsningen på ungdomar.
Citat:
Paulos Abraham kommer för övrigt att säljas för dyra pengar inom 1 år.
Det tror jag absolut. Frågan är hur mycket VFK BP sitter på för vi köpte honom för under miljonen, vet dock inte hur hans kontrakt såg ut men att vi sitter på en guldklimp råder det inga tvivel om. Han har imponerat ruggigt mycket på mig med sitt rörelsemönster och bollkontroll.

Annars har Eric Kahl också imponerat i sin wing-back roll. Bara 18 år gammal men himla fin speed och teknik, bra tvåvägsspelare och syns inte alls att han är såpass ny som han ändå är.

Bilal Hussein, Robin Tihi och Tom Strannegård blandar å ger, nu är det väldigt unga spelare vi snackar om och sistnämnda är tillbaka från en allvarlig skada men jag får verkligen känslan av en ny Sam Lundholm här, mer magkänsla än nåt annat ska poängteras.

Saku Ylätupa är en besvikelse såhär långt i årets allsvenska.
Citera
2020-07-20, 22:24
Medlem
junazs avatar
Citat:

Det här var första seriematchen i år, han stod ju mot er i cupkvarten också. Men Davor har visat (inte minst förra hösten) att han definitivt håller på den här nivån.

Målvaktssituationen känns väl som den egentligen enda lagdel i Hammarby som fungerat den här säsongen. Vi har två stabila målvakter där man känner sig lugn oavsett vem som står. Resten av laget har ju varit skräp rakt igenom.
Citera
2020-07-20, 22:40
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Jo det gör väl det.

Man får ge juggen lite kredd också, visst flyt men det är ändå en jävla räddning. Idag måste dock Sargon göra minst 1 mål. Jag tror ju inte att det kommer "sluta illa", om man med det menar typ kval eller nedflyttning, vi skapar ändå chanser, det kommer bli mål på några, men så länge som vi inte har någon riktig striker/målskytt kan man ju verkligen inte drömma sig iväg om typ en topp 5 placering.

Hoppet står till Cupen, vi måste vinna den. Sedan hoppas man såklart på att det kan komma in något hyfsat i anfallsväg i sommar...

Till hösten kanske Robin är tillbaka också, att han skulle missa hela säsongen är inte skrivet i sten, fysion har ju sagt att dom hoppas på att han är tillbaka om ett par månader.

Att du säger att jag alltid är lika munter ironiskt sätt betyder egentligen bara att jag tar Blåvitts problem på allvar, visst innerst inne tror jag inte heller på nedflyttning eller kval neråt men så som läget är just nu så kan verkligen vad som helst hända, se problemet nu och stirra dig inte blind på vad som sker om några månader.
Nu har jag själv ingen bra lösning men jag får ändå hoppas att man inser allvaret uppe på kamratgården. Jag säger inte att jag har rätt, Blåvitt kan lika gärna sluta topp 5 när allsvenskan är slut men också sluta bland dom 5 sämsta i serien. Just nu vet man ingenting.

Sedan finns det säkerligen supporter som tycker Blåvitt är för bra eller för stora för att åka ur.
Senast redigerad av mikeymikey 2020-07-20 kl. 22:42.
Citera
2020-07-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Det här var första seriematchen i år, han stod ju mot er i cupkvarten också. Men Davor har visat (inte minst förra hösten) att han definitivt håller på den här nivån.

Målvaktssituationen känns väl som den egentligen enda lagdel i Hammarby som fungerat den här säsongen. Vi har två stabila målvakter där man känner sig lugn oavsett vem som står. Resten av laget har ju varit skräp rakt igenom.

Ja han håller helt klart för allsvenskan av det jag sett.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Att du säger att jag alltid är lika munter ironiskt sätt betyder egentligen bara att jag tar Blåvitts problem på allvar, visst innerst inne tror jag inte heller på nedflyttning eller kval neråt men så som läget är just nu så kan verkligen vad som helst hända, se problemet nu och stirra dig inte blind på vad som sker om några månader.
Nu har jag själv ingen bra lösning men jag får ändå hoppas att man inser allvaret uppe på kamratgården. Jag säger inte att jag har rätt, Blåvitt kan lika gärna sluta topp 5 när allsvenskan är slut men också sluta bland dom 5 sämsta i serien. Just nu vet man ingenting.

Sedan finns det säkerligen supporter som tycker Blåvitt är för bra eller för stora för att åka ur.

Det var mest en kommentar med glimten i ögat... inget som du behöver ta illa upp för... även om du verkar vara lite av en dysterjök.

Jag tycker också det är ett problem att vi inte gör fler mål när vi skapar 100% chanser, men jag tycker samtidigt att grundspelet är såpass bra så att jag inte behöver oroa mig för att det skall gå "riktigt illa". I förra matchen och matchen idag måste vi få in mer än 1 mål, jag tror också att det kommer komma fler mål om vi fortsätter spela likt vi gjort i dessa två matcher för vi skapar tillräckligt med chanser för det, på Sargons andra läge är det en fenomenal räddning, fortsätter vi gnugga på och spela som vi gjort(och helst blir bättre än så) så kommer vi få fler sådana lägen och då kommer inte målvakterna göra fenomenala räddningar varje gång.

Ikväll är jag rätt besviken över resultatet, jag tror inte laget är helt nöjda heller. Sedan är ändå resultatet rätt så rättvist.
Citera
2020-07-20, 23:14
Medlem
simonvps avatar
djurgårn och gnaget och Bajen
Från Stockholms land
Håller varandra
Hand i hand

I tabellen då. Och i uselhet. Har man kommit överens innan om att man ska matcha varandra i resultat och kvalitet varje omgång?

Varför finns det inget lag som klarar av att leverera utan publik? Varför lirar alla lag som om det vore januari-februari när man har haft tre månaders extra försäsong?

Aja, 12/30 poäng iaf. Bra så. ÖSK och Fff möter vi nu innan serien vänder. Grejar vi 6 poäng där är vi på 18 poäng när serien vänder där vi får hemmaplan i några svåra matcher. Övriga matcher innan uppehållet räknar jag inte med att detta fuskbygge ska klara av.

Amatörer!!!
Citera
2020-07-20, 23:23
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Du behöver inte oroa dig för cupen, den vinner ni enkelt eftersom ni möter oss och vår förbannelse.
Citera
2020-07-20, 23:58
Medlem
nomadics avatar
Stabil hemmaseger idag trots tidigt underläge. Fan vad man unnar en blåslagen Björndahl att äntligen få brunka in sitt första allsvenska mål!

Vi är fan för bra för att åka ur men inte tillräckligt bra för övre halvan. Nioendeplatsen ska fan bli vår!
Citera
2020-07-21, 00:10
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Aa, han kanske inte alls är Mr Djurgården men hans farsa är ju det och det han representerar (och därmed han också) gillar man ju. Om jag - utan raljans - skulle peka på en back som ju uppenbart inte är överskattad men som jag tyckte var medioker hos er är det Omar Colley. Det skriver jag väl medveten om att jag har derbyna som referens typ. Såg aldrig honom som top5-back men givet att han är ordinarie i Serie A är det ju felaktigt. Då tyckte jag Bergström var bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Omar var verkligen inget speciellt. Han visade stor potential under perioder men i det större perspektivet brydde jag mig noll om att han såldes.

Varje situation i straffområdet kändes som självmålsrisk elr straffsituation.. så var det ju inte men det högg i magen varje gång när Omar var lite stressad.
Mår ni bra? Colley var väl 22-23 och kom från Finska ligan. Om man missade att se den talangen så är ju allt hopp om koll ute. Faktiskt. Bland det sjukaste jag läst här.

Btw.. Självmålet är PK’s och både Arneng och Sjölund var spelare av hög Allsvensk klass. 4/5 på båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in