Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
Bara en sektmedlem är så verklighetsfrånvänd när det kommer till supporterskap. Vet inte vad det är för sjukdom som arsenal supportrar råkar ut för att leva i en sådan förnekelse.
Herregud, klart som fan sportsliga framgångar är det som räknas när det gäller fotboll. Att arsenal är en Banterklubb, aldrig vunnit CL, inte vunnit premier League på 14år och är stenrika. Är det godkänt menar du? Det är uselt, bottenbetyg.
Varför skryter du om FA cup? Ser du real och barca fans skryta om hur många Copa del Rey titlar dom har? Ser du milan, inter och juventus skryta om hur många Copa Italia dom har? Jag orkar inte, du är fotbollsefterbliven.
Som sagt inte en jävel utanför Englands gränser bryr sig ett Jack a shit om FA cup.
Ja ur ett internationellt perspektiv skiter alla klubbar i arsenals FA cup titlar.
Det som räknas är vara bäst i England (vinna premier League) och att vinna CL.
Som sagt Englands bästa lag är Liverpool och manchester untited. Detta sett till titelskåpet, rikedom och fanbase om man slår samman allt. Men lev du vidare i din sektbubbla, blir bra så.
Chelsea, Man Utd och Liverpool har de tre minst omtyckta fansen i England. Jag vet inte vad du har kollat på, men jag känner mig iaf inte igen i ngt av det som du beskriver. Trots att jag bodde i London 11 år av mitt liv, har spelat i pojklagen till Arsenal och varit på totalt 19 Arsenal matcher.
Vem har påstått att sportsliga framgångar inte räknas när man ska uträkna en klubbs storlek? Men du skrev ju tidigare vinner FA-Cupen 2 ggr var 20:e år, men när du fick för dig att Arsenal är den klubben har vunnit FA-Cupen flest ggr så är det plötsligt en helt irrelevant titel lol. Att du skriver att ingen andra än engelskmän bryr sig om FA-Cupen är bara ett till bevis hur otroligt okunnig du är. Vet du vilka som är de fem mest populära fotbollsmästerskapen i världen i antal TV-tittare?
Arsenal är den 3:e mest framgångsrika klubben i England, och den 2:a största klubben (enligt Forbes) i England. Arsenal hade dessutom i snitt ett högre publiksnitt i åren mellan 2007-17 än vad tex Liverpool och Chelsea hade på deras hemmamatcher. Arsenal håller till i en världsmetropol, som har 1,5 miljoner färre invånare än vad Sverige har, och som har miljontals av turister.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
Jag är enig. Läser ofta i denna tråden om att arsenal nästan vann. Borde, nästan och otur är tre återkommande ord från deras supportrar. Det finns inga andra eller tredje platser som räknas i fotboll eller att spela fin fotboll och aldrig eller sällan vinna något av dignitet.
juventus har varit i 9st CL finaler och förlorat 7 av dom; "Nästan, borde och otur" som sagt. Ingen räknar förlorare bland de bästa utan det är tunga titlar som räknas, allt eller inget.
Antagligen för att arsenal aldrig vunnit den största turneringen för klubblag CL, så får dom mindervärdeskomplex och har sin gulliga FA cup som substitut för sitt misslyckande som klubb. Är ju därför dom tjatar om rekord hit och dit men så fort man nämner CL så blir det kortslutning och taggarna är framme direkt.
Vettefan vad du har läst, men enda matchen som verkligen svider för alla Gooners är CL-finalen 2006. Domaren påverkade resultatet i den matchen, en skandalöst usel domarinsats. Den norska tomten gav rött till Lehmann, när han egentligen skulle ha gett gult till Lehmann och godkänt Barcelonas mål, Barcelonas 1-1 mål var klar offside och Eboue filmade sig till en frispark för oss som Sol Campbell sedan gjorde mål på. Arsenal fansen känner sig rånade i den matchen, precis som Chelsea känner sig rånade av domaren i CL-semin mot Uefalona på Stamford Bridge i 2009, dock så var inte domarinsatsen i CL-finalen 2006 som den var i Chelsea - Barcelona matchen.