2020-07-20, 20:01
Avslutad
En allmän fråga här inne.

Vad kommer uttrycket om oss Liverpool fans " Ashamed of nothing, offenden by everything "

Hat läst det massvis med gånger men inte fattat vart det kommer ifrån.

En del av mina polare som jag har som håller på andra lag använder det och jag tror inte heller dom själva vet vad det ståt för.

Nån som kan hjälpa mig.
Citera
2020-07-20, 20:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Bara en sektmedlem är så verklighetsfrånvänd när det kommer till supporterskap. Vet inte vad det är för sjukdom som arsenal supportrar råkar ut för att leva i en sådan förnekelse.

Herregud, klart som fan sportsliga framgångar är det som räknas när det gäller fotboll. Att arsenal är en Banterklubb, aldrig vunnit CL, inte vunnit premier League på 14år och är stenrika. Är det godkänt menar du? Det är uselt, bottenbetyg.

Varför skryter du om FA cup? Ser du real och barca fans skryta om hur många Copa del Rey titlar dom har? Ser du milan, inter och juventus skryta om hur många Copa Italia dom har? Jag orkar inte, du är fotbollsefterbliven.

Som sagt inte en jävel utanför Englands gränser bryr sig ett Jack a shit om FA cup.

Ja ur ett internationellt perspektiv skiter alla klubbar i arsenals FA cup titlar.

Det som räknas är vara bäst i England (vinna premier League) och att vinna CL.

Som sagt Englands bästa lag är Liverpool och manchester untited. Detta sett till titelskåpet, rikedom och fanbase om man slår samman allt. Men lev du vidare i din sektbubbla, blir bra så.
Chelsea, Man Utd och Liverpool har de tre minst omtyckta fansen i England. Jag vet inte vad du har kollat på, men jag känner mig iaf inte igen i ngt av det som du beskriver. Trots att jag bodde i London 11 år av mitt liv, har spelat i pojklagen till Arsenal och varit på totalt 19 Arsenal matcher.

Vem har påstått att sportsliga framgångar inte räknas när man ska uträkna en klubbs storlek? Men du skrev ju tidigare vinner FA-Cupen 2 ggr var 20:e år, men när du fick för dig att Arsenal är den klubben har vunnit FA-Cupen flest ggr så är det plötsligt en helt irrelevant titel lol. Att du skriver att ingen andra än engelskmän bryr sig om FA-Cupen är bara ett till bevis hur otroligt okunnig du är. Vet du vilka som är de fem mest populära fotbollsmästerskapen i världen i antal TV-tittare?

Arsenal är den 3:e mest framgångsrika klubben i England, och den 2:a största klubben (enligt Forbes) i England. Arsenal hade dessutom i snitt ett högre publiksnitt i åren mellan 2007-17 än vad tex Liverpool och Chelsea hade på deras hemmamatcher. Arsenal håller till i en världsmetropol, som har 1,5 miljoner färre invånare än vad Sverige har, och som har miljontals av turister.
Citat:
Jag är enig. Läser ofta i denna tråden om att arsenal nästan vann. Borde, nästan och otur är tre återkommande ord från deras supportrar. Det finns inga andra eller tredje platser som räknas i fotboll eller att spela fin fotboll och aldrig eller sällan vinna något av dignitet.

juventus har varit i 9st CL finaler och förlorat 7 av dom; "Nästan, borde och otur" som sagt. Ingen räknar förlorare bland de bästa utan det är tunga titlar som räknas, allt eller inget.

Antagligen för att arsenal aldrig vunnit den största turneringen för klubblag CL, så får dom mindervärdeskomplex och har sin gulliga FA cup som substitut för sitt misslyckande som klubb. Är ju därför dom tjatar om rekord hit och dit men så fort man nämner CL så blir det kortslutning och taggarna är framme direkt.
Vettefan vad du har läst, men enda matchen som verkligen svider för alla Gooners är CL-finalen 2006. Domaren påverkade resultatet i den matchen, en skandalöst usel domarinsats. Den norska tomten gav rött till Lehmann, när han egentligen skulle ha gett gult till Lehmann och godkänt Barcelonas mål, Barcelonas 1-1 mål var klar offside och Eboue filmade sig till en frispark för oss som Sol Campbell sedan gjorde mål på. Arsenal fansen känner sig rånade i den matchen, precis som Chelsea känner sig rånade av domaren i CL-semin mot Uefalona på Stamford Bridge i 2009, dock så var inte domarinsatsen i CL-finalen 2006 som den var i Chelsea - Barcelona matchen.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-20 kl. 20:36.
Citera
2020-07-20, 21:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Nu tog du verkligen i, bra skrivet. Jag blir lite förundrad, vad är det som gör att just Arsenalsupportrar blir som de är? Nu menar jag inte bara våran arsenalkrigare här i tråden, utan mer över lag. Är man på semester utomlands och stöter på engelsmän så är det mer regel än undantag att en arsenalsupporter ska börja snacka om invincibles hit och dit och att man nästan vann champions league. Varför ens prata om något man "nästan" gjorde. Man City vann "nästan" FA-Cupen 2013 när Ben Watson hoppade in och nickade in en hörna med ett fåtal minuter kvar. Wigan blev då första PL-klubb att vinna FA-cupen och åka ur PL samma säsong. Tror ni dem tjatade om att de "nästan" vann FA-cupen OCH hängde kvar i PL samma år? Nej, jag undrar jag...
Du är ute och cyklar. Chelsea, Man United och Liverpool fansen är helt klart de tre minst omtyckta fansen i England. CFC-fansen är lite omtyckta eftersom att de förnekar att de är en plastklubb (Det är ganska så stor skilnad på Chelsea och City fansen i den här frågan), och för att de har kontroversiella fans. Tradionellt så har det alltid funnits en stark hooligankultur bland Chelsea-maffian. United fans är hatade för att det är helt omöjligt att hitta några mer arroganta fans i hela världen, Liverpool fansen är lite omtyckta eftersom att de är har den mest tjatiga/deludedd fanskaran. Arsenal fans är respekterade i England.

Alla fans från andra klubbar i England skrattar åt hur Liverpool fansen pratar så högt om den såkallade trippeln i 2002, eller hur de tjatade om CL-finalen varje dag i 10-15 år, eller next year is ours. Varje gång när man stötte på ngn Liverpool fan i England så tänkte man bara.. Oh fcuk, nu får jag höra om one night in Istanbul åter en gång.

Hade du frågat 10.000 engelska fotbollsfans om vilken klubb det är som har de tjatigaste/jobbigaste fansen så hade 9000 svarat Liverpool Det sagt, så tycker jag att Liverpool fansen är både trevligare och mer ödmjuka än vad MU-maffian är.

EDIT: Varför tror ni att BBC håller på att laga en doku om AFCs Invincible säsong?
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-20 kl. 21:47.
Citera
2020-07-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du är ute och cyklar. Chelsea, Man United och Liverpool fansen är helt klart de tre minst omtyckta fansen i England. CFC-fansen är lite omtyckta eftersom att de förnekar att de är en plastklubb (Det är ganska så stor skilnad på Chelsea och City fansen i den här frågan), och för att de har kontroversiella fans. Tradionellt så har det alltid funnits en stark hooligankultur bland Chelsea-maffian. United fans är hatade för att det är helt omöjligt att hitta några mer arroganta fans i hela världen, Liverpool fansen är lite omtyckta eftersom att de är har den mest tjatiga/deludedd fanskaran. Arsenal fans är respekterade i England.

Alla fans från andra klubbar i England skrattar åt hur Liverpool fansen pratar så högt om den såkallade trippeln i 2002, eller hur de tjatade om CL-finalen varje dag i 10-15 år, eller next year is ours. Varje gång när man stötte på ngn Liverpool fan i England så tänkte man bara.. Oh fcuk, nu får jag höra om one night in Istanbul åter en gång.

Hade du frågat 10.000 engelska fotbollsfans om vilken klubb det är som har de tjatigaste/jobbigaste fansen så hade 9000 svarat Liverpool Det sagt, så tycker jag att Liverpool fansen är både trevligare och mer ödmjuka än vad MU-maffian är.

EDIT: Varför tror ni att BBC håller på att laga en doku om AFCs Invincible säsong?

Jag tror att du är ute och cyklar för att du tror att jag är ute och cyklar. Du verkar inte ha läst vad jag har skrivit för fem öre. Vilka fans som är illa omtyckta eller mest respekterade har jag ingen aning om, och skiter faktiskt i. Vad du har upplevt vet jag inte, och jag vet inte heller om du far med sanning, men när JAG har varit utomlands, så har de flesta som levt i det förgångna, varit just arsenalfans, som ofta pratat om CL-finalen och att man "nästan" vann.

Angående dokumentären, så har jag ingen aning. Bryr mig inte heller, och kommer heller inte att se den.
Citera
2020-07-20, 23:21
Medlem
Citat:
Jag är enig. Läser ofta i denna tråden om att arsenal nästan vann. Borde, nästan och otur är tre återkommande ord från deras supportrar. Det finns inga andra eller tredje platser som räknas i fotboll eller att spela fin fotboll och aldrig eller sällan vinna något av dignitet.

juventus har varit i 9st CL finaler och förlorat 7 av dom; "Nästan, borde och otur" som sagt. Ingen räknar förlorare bland de bästa utan det är tunga titlar som räknas, allt eller inget.

Antagligen för att arsenal aldrig vunnit den största turneringen för klubblag CL, så får dom mindervärdeskomplex och har sin gulliga FA cup som substitut för sitt misslyckande som klubb. Är ju därför dom tjatar om rekord hit och dit men så fort man nämner CL så blir det kortslutning och taggarna är framme direkt.

Ja, ibland känns det som att det är allt man läser här. Nog för att vi har ett vänstersamhälle, men vad är syftet? Är det att påpeka att man ändå är bättre än den absoluta majoriteten av lagen i en serie? Är det att berätta för folk att man inte kom på undre halvan?

Eller är det kanske ett europeiskt påhitt? För flyttar vi oss över atlanten, oavsett sport, så blir du utskrattad om du tar upp andraplatser eller uttåg i semifinaler osv. Personligen föredrar jag den mentaliteten, tex under fotbolls-VM så var det enbart Frankrike som vann, Kroatien överpresterade något oerhört, men kom ändå tvåa, de vann ingenting.
Citera
2020-07-21, 08:17
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
En allmän fråga här inne.

Vad kommer uttrycket om oss Liverpool fans " Ashamed of nothing, offenden by everything "

Hat läst det massvis med gånger men inte fattat vart det kommer ifrån.

En del av mina polare som jag har som håller på andra lag använder det och jag tror inte heller dom själva vet vad det ståt för.

Nån som kan hjälpa mig.
Ett annat uttryck för "Always the victim. It's never their fault." kanske?

Om du orkar ta dig igenom en Unitedfans syn på det hela. http://therepublikofmancunia.com/its-never-their-fault/
Kortfattat "I’d guess the vast majority are referring to the nature of scousers in general. The stereotype being that they are a whining,*grief-hungry*bunch of victims, who*revel in self-pity*and*aren’t prepared to*take responsibility for their own actions."
Citera
2020-07-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Men hade Maguire varit tex svensk så hade han kostat 25-30m, och inte 83m.
Maguire's pris sattes ju av ett flertal olika saker.
Ett var tillgången på lediga centrala backar, en annan var att han är engelsk landslagsman (var Sterling värd sina £50M innan prisboomen kom igång?), nästa var att United var i desperat behov av förbättring kontra Smalling/Jones.

Är Maguire en £80M back? Nej verkligen inte - har han gjort United's backlinje bättre än med Smalling/Jones - ja definitivt.

Du kan ju jämföra Solanke till Cherries för £25-30M, det priset sett till vad Cherries fått är så många gånger värre än Maguires prislapp...
Citera
2020-07-21, 14:23
Medlem
gato12s avatar
Borde inte Arsenal ställa upp med ett rent juniorlag mot Villa i kväll? Ligan är ju körd och man behöver vila nyckelspelarna inför FA cup finalen
Citera
2020-07-21, 14:41
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Borde inte Arsenal ställa upp med ett rent juniorlag mot Villa i kväll? Ligan är ju körd och man behöver vila nyckelspelarna inför FA cup finalen

Ganska taskigt mot Watford att göra så. Man ska ställa upp med en hyfsat slagkraftig elva åtminstone. Mest rättvist så. Sen borde ju Villa ha betydligt större motivation till den här matchen och nästan fyra gånger pengarna på dom är taget.
Citera
2020-07-21, 14:49
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Ganska taskigt mot Watford att göra så. Man ska ställa upp med en hyfsat slagkraftig elva åtminstone. Mest rättvist så. Sen borde ju Villa ha betydligt större motivation till den här matchen och nästan fyra gånger pengarna på dom är taget.
Mjo.

Men sätt Nketiah på topp och vila iaf Auba och Laca.

Släng in Willock på mitten. Saka är väl rätt utvilad också.

Tror ändå Arteta tänkt sig att vila ett antal spelare efter cupen, bra två dagar full vila mellan matcherna

Vet du när Martinelli är tillbaka?
Senast redigerad av gato12 2020-07-21 kl. 14:52.
Citera
2020-07-21, 15:00
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjo.

Men sätt Nketiah på topp och vila iaf Auba och Laca.

Släng in Willock på mitten. Saka är väl rätt utvilad också.

Tror ändå Arteta tänkt sig att vila ett antal spelare efter cupen, bra två dagar full vila mellan matcherna

Vet du när Martinelli är tillbaka?

Ja och så lär det väl bli på ett ungefär. Troligen Nelson in på någon av ytterplatserna och Maitland-Niles på mittfältet/ytterback. Inga konstigheter så sett. Men en ren juniorelva hade inte sett bra ut som sagt.

Tidigast 2021 är senaste rapporterna kring Martinelli tyvärr.
Citera
2020-07-21, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Ett annat uttryck för "Always the victim. It's never their fault." kanske?

Om du orkar ta dig igenom en Unitedfans syn på det hela. http://therepublikofmancunia.com/its-never-their-fault/
Kortfattat "I’d guess the vast majority are referring to the nature of scousers in general. The stereotype being that they are a whining,*grief-hungry*bunch of victims, who*revel in self-pity*and*aren’t prepared to*take responsibility for their own actions."

Tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in