Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
20-07-20, 20:36
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Uttalandet att någon skulle åtalas eller hela klabbet läggas ned pekar väl mot "Fredén"?

De utredningsåtgärder som förefaller gjorda på Fredin/Thedelin är att man öppnade hans backfack, som Stocklassa använder som cliffhanger. Innehöll inget anmärkningsvärt enligt Melander. Jag vidhåller personligen att det inte finns indicier på honom överhuvudtaget, förutom att Stocklassa menar att han var lik fantombilden som ung. Min cyniska tanke är att Stocklassa behövde hitta någonting som krävde juridiska befogenheter att följa upp, exempelvis ett bankfack, så att han kan påstå i marknadsföringen att polisen arbetar med hans spår.
Citera
20-07-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Tycker inte alls det vore märkligt att återvända till Skandia efter mordet, om SE är mördaren.

Han kunde ju rimligen inte förutse att polisen skulle missköta utredningen. Ett rimligt antagande för SE hade, när han hämtat andan, varit att anta att polisen dels snabbt skulle göra en lista på alla som fanns på mordplatsen, dels att polisen ganska snabbt efter mordet skulle knacka på hos väktarna i Skandiahuset. Då skulle polisen få veta att SE klivit rakt ut på mordplatsen precis i tid för mordet samtidigt som SE inte kunde finnas med på polisens vittneslista. När polisen inte hittade en person som bevisligen fanns på plats hade han all anledning att i det läget tro att en polisbil skulle vänta utanför villan i Täby inom kort och dök han sedan inte upp där hemma när skulle så var risken uppenbar att vara efterlyst redan före kl 01:00. Han hade alltså all anledning att se till att få sin närvaro på platsen dokumenterad. Att prata med väktarna och informera dem om mordet blir samtidigt lite av alibi för honom. Så, jag ser inte varför det skulle vara märkligt att återvända.

1) Risken för att bli igenkänd?

2) Mordvapnet?

3) Att risken för att väktarna skulle sagt att han klev ut strax före eller efter mordet ca 40 meter från mordplatsen så kunde han bara sagt att han måste ha passerat korsningen 15 sekunder tidigare och gått mot T-banan utan att ha sett eller hört något. Att han troligtvis var vid Kungsgatan när det skedde.

5) Krutrester på handen och kläderna?

Nej, trots att jag lovat mig själv att vila från tråden ett tag sugs jag in i den när jag läser försök som konstruera och måla upp konstlade scenarion och orsaker.

En GM hade inte gått tillbaka.

En GM kunde inte haft någon som helst vetskap att han inte skulle bli igenkänd av någon från brottsplatsen.

En av få beskrivningar av GMs ansikte i profil anger att det var ett långsmalt ansikte med kraftigt markerad näsa.

Låter det som Skandiamannen?

Runt ansikte med liten näsa och spritfett ansikte passar lite lite bättre in.
Senast redigerad av GhostofStig 20-07-20 kl. 20:52.
Citera
20-07-20, 20:49
Medlem
Davys avatar
Oavsett vilken teori man tror på så finns det bara en GM, och eventuellt en grupp bakom. Vilket ger att 99% i PU och denna tråd inte stämmer. Bara lögner, mytomani, fantasier, dimridåer, snömos, etc.

Kan vara värt att hålla i minnet.
Citera
20-07-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofStig
1) Risk för att bli igenkänd?

2) Mordvapnet?

3) Att risken för att väktarna skulle sagt att han klev ut före ellee efter mordet ca 40 meter därifrån kunde han bara sagt att han måste ha passerat korsningen 15 sekunder tidigare och gått mot T-banan. Att han troligtvis var vid Kungsgatan när det skedde.

Nej, trots att jag lovat mig själv att vila från tråden ett tag sugs jag in i den när man vill konstruera och måla upp konstlad scenarion och orsaker.

En GM hade inte gått tillbaka.

En GM kunde inte haft någon som helst vetskap att han inte skulle bli igenkänd av någon från brottsplatsen.

En av få beskrivningar av GM ansikte i profil säger att det var ett långsmalt ansikte med kraftigt markerad näsa.

Låter det som Skandiamannen?

Runt ansikte med liten näsa och spritfett ansikte passar bättre in.
Tack för punkt 3. Kom på det efter mitt svar till Auric att han kan även ha sagt att han korsat Sveavägen mot Hötorget.
Citera
20-07-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Oavsett vilken teori man tror på så finns det bara en GM, och eventuellt en grupp bakom. Vilket ger att 99% i PU och denna tråd inte stämmer. Bara lögner, mytomani, fantasier, dimridåer, snömos, etc.

Kan vara värt att hålla i minnet.

Ja, det är därför det är en tråd i konspirationsforumet. Ingen tvingar dig att delta eller att läsa tråden.
Citera
20-07-20, 20:58
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofStig
Ja, det är därför det är en tråd i konspirationsforumet. Ingen tvingar dig att delta eller att läsa tråden.

Jävla humör på dig.

Det var inte det som var poängen. Poängen var att det mesta gällande detta mord inte stämmer. Oavsett vad vi tror.
Citera
20-07-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det blir ju väldigt problematiskt om man inte ens kan bestämma sig för om det var en konspiration eller en ensam GM. Den enda alternativa teorin som jag kan köpa, förutom så klart den teorin som jag tror på, är en teori som aldrig har nämnts bland utredarna, här i tråden, andra "experter" eller i MSM. D v s att det inträffat något som ingen fört fram än.

Det enda som inte förts fram än vad jag vet är "there are no proofs that it wasnt aliens - therefore it must be aliens".

Kan ju ha varit en reinkarnerad Adolf Hitler som flög i ett tefat från sin underjordiska bas under Antarktis is.

Nej för att gå ontopic: tror knappast att det inte finns en teori eller scenario som inte föreslagits.

Det intressantaste med tråden "MOP" är hur mycket information som en del äkta grävare får fram.

Sedan att det knyts hypoteser till dem är naturligt och trådens syfte.

Det är en engagerad kärna av privatspanare som lägger fram fakta och ger sin syn och analys av dem som gör detta till en högintressant tråd.

Tack till alla er.
Citera
20-07-20, 21:02
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Det jag tycker man kan vara relativt säker på är att GM på brottsplatsen är inte samma person som sen ses av vittnena LJ och YN.
Du bör nog byta ut "man" mot "jag" i den där meningen ... säger man att man är "säker" på något bör man ha rejält på fötterna och vad exakt har du?
Citera
20-07-20, 21:06
Medlem
wilmerxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AraltNigri
Svar till Matsqq,

Enligt de fd polismän som ledde den hemliga utredningen av PM och därför kan antas ha viss insyn i densamma, Kegö och Barrling, läckte attentatsgruppen som ett såll:

1. En avlyssnad KGB-officer hade förhandskunskap om mordet.
2. En bekant till GM angav GM för polisen
(3. GM identifierades (sannolikt av OP:s livvakt) på brottsplatsen)

Enligt de fd polismännen har man också identifierat fler medlemmar av attentatsgruppen och lyckats klarlgga attentatsgruppens plan. Om och i så fall vad dessa attentatsmän kan ha sagt till polisen är Kegö och Barrling förhindrade av sträng sekretess att tala om. Uppgifterna, som anmärkningsvärt nog ännu är hemligstämplade av hänsyn till en stat som ej längre existerar, finns möjligen i Palmeutredningens arkiv eller, har shreddats och eldats upp eller, grävts ned i någons lojal statsväktares trädgård. Vem vet. Var är den moraliska upprördheten?

Ja, de brändes nog; tillsammans med CIA-chefen i Sveriges kalender, veckan eller var det 2 veckor, vid mordet på OP. TOMT; Och nu med informationen om ÖB Lennart Ljungs, överlämnandet av den hedersammaste medaljen en amerikansk president kan dela ut till en utlänning: "Medal of Honor". December 1986. TOMT ( Är vi inte stolta över att en General i Sverige , den enda genom tiderna, får ett så fint pris från våra Vänner i väst, av självaste Presidenten dessutom?)
Citera
20-07-20, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilmerxy
Ja, jag tolkar det som att LP, strandad på Sabbatsberg med en make på operationsbordet, gör väl som alla som är osäkra på hur lånvarigt det kommer att bli, ordnar med förnödenheter; toalettartiklar, ombyte m.m. Det var nog också MP:s direktiv från LP (angående besöket i bostaden).
Dagbok och andra intima saker kanske åkte med, ifall nu MP ens kunde tänka så konstruktivt i det kaos han befann sig i.
Tredje personen, LP?, som önskat träffa MP i hemmet innan, är kanske möjligt, men det leder inte lösningen på MOP vidare.
Nja LP visste att hennes make var DÖD.....
Sonen reagerade precis som du ,om du får samtal om att din pappa är skjuten...
Med förtvivlan, han åker till fel adress , ingen tanke på någon dagbok!
Lite medkänsla och sunt förnuft behövs i tråden!
Citera
20-07-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Jävla humör på dig.

Det var inte det som var poängen. Poängen var att det mesta gällande detta mord inte stämmer. Oavsett vad vi tror.

Sorry, var inte meningen.

Förstår vad du menar när jag läser ditt inlägg igen.

Men med tanke på bredden av uppslag borde något ha ett sting av att ha träffat rätt.

Kanske det är ett av de mer populära teorierna i tråden men polisen har misslyckades med att få fram bevis.
Med tanke på de knapra underlaget kanske ett erkännande av GM där han lägger fram revolvern på Polisman X skrivbord hade krävts för att lösa MOP.

Två patroner, 178 - 190 cm lång, mörka kläder och av manligt kön, ca 30-45 år räcker inte långt.
Citera
20-07-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Tack för punkt 3. Kom på det efter mitt svar till Auric att han kan även ha sagt att han korsat Sveavägen mot Hötorget.

Alla tänker vi olika; förutsatt att SE skjutit i affekt.. han är själv lite i chock vad han har gjort...hade jag varit honom så hade jag troligtvis tänkt att vittnen måste ha sett mig.. ”å hur fan ska jag ta mig ur detta?”

Väktarna vet att jag har stämplat ut; troligtvis är det sannolikt att en beskrivning av GM pekar mot mig..

Tillbaka till arbetet är väl ett bättre alternativ då än hem och hålla tummarna?

Och har man ”outat” sig på arbetet så kan det tänkas att SE tycker att det är bättre att själv höra av sig till polis än att det kommer via andra? Dvs ”vi har en anställd som passar i på klädseln och var här 20 min efter mordet..”

Bara en tanke..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in