2020-07-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det går inte att hålla social distansering på skolor.
Nej, det blir mycket svårt, men är säkert många b la här som inte varit in i en skola sen barnsben som inte vet.
Citera
2020-07-20, 19:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det lär nog bli riskgrupper först. Möjligen vårdpersonal i andra hand.
Det är inte säkert. Kanske väljer man de som smittar mest, mest rörliga, för att skydda riskgrupperna. Det beror ju på hur vaccinet påverkar de äldre?
Citera
2020-07-20, 19:54
Medlem
Hur kan man fått fram ett vaccin så fort? (Ifall det visar sig fungera och med få biverkningar)
Citera
2020-07-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Förstår egentligen inte syftet. Folk tror antikroppar är något slags fripass. Om det vore så enkelt.

Först var det fel att man inte hade testkit nog så det gick inte att testa sig.

Nu kan man erbjuda ett billigt alternativ till bra testning för den som vill - men då är inte heller bra.
Citera
2020-07-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Enl Tengele skulle ju vaccin ta jättelång tid att få fram. Vart väl en anledning att han körde flockimmunitetsstrategin? En annan idé var att smittspridningen inte skulle gå att hantera utan flockimmunitet. Alla länder som körde eliminationsstrategin skulle ju misslyckas o komma ikapp Sveriges dödstal enl Tengele.

Nä, Tengele satsade på en oetisk strategi o det blev ju knappast som han tänkte. Covid19 skulle ju motsvara en vanlig influensa i farlighet o varaktighet.
Precis det har jämt varit strategin av Folkhälsomyndigheten
Citat:
"Som jag kan se det så finns det ingen annan förklaring. Folkhälsomyndigheten har haft som strategi att vi alla ska bli sjuka. Gärna långsamt, men sjuka - det ska vi bli." / Peet Tull
https://twitter.com/covidfactsmyths/status/1285207187703443457
Citera
2020-07-20, 19:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Absolut. Prinsessan Sofia "jobbade" också inom vården.

Hoppas hon inte intonerade någon..
Intonera? Intubera menar du väl? Det andra används på instrument, inte människor.
Citera
2020-07-20, 20:02
Medlem
Coffeemans avatar
Idag 19,30 så var huvudnyheten att vi nu har ett corona-vaccin som fungerar. Helt felaktigt, ingen som har den minsta insikt skulle påstå detta. Jag är så oerhört förbannad att vår statliga television kan göra på detta vis. Visst två minuter senare har dom en forskare som säger att det är helt fel men det är så redaktionellt fullkomligt fel.

Ska vår statliga television ha vad som motsvarar aftonpressens skandalrubriker? Missledande motbjudande och helt felaktiga?

När jag är tvingad att betala deras löner?

Fan heller, jag vill att några ska få sparken! Så här jävla fel kan man inte göra. Smålögner hela tiden har jag tyvärr lärt mig leva med men direkt felaktiga fakta som största nyhet är för mycket. Det gör ont att se journalister se lögner varje dag utan att reagera men någonstans måste man sätta ner foten. Och det gör jag idag.

Om Morgan Johansson småljuger lite grann och ingen sätter dit honom kan jag leva med. Men när folk dör och journalister bara rapporterar lögner blir jag för jävla förbannad. Har ni ingen yrkesstolthet överhuvudtaget? Är det inte ens en eller två i årskullarna som utbildas varje år som har den minsta ryggrad? Är dom unga så skrämda att dom inte vågar säga till när dom gamla blivit establissamenget?

Uppenbarligen inte så journalisthögskolan måste läggas ned. För att startas om naturligtvis men med helt andra huvudmän.
Citera
2020-07-20, 20:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kan rimligtvis inte fungera då munskydd inte gör det, eller hur?

Förefaller ju helt onödigt, bara man tvättar händerna.

För det är väl så som luftvägsvirus överförs??
Citera
2020-07-20, 20:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Förstår egentligen inte syftet. Folk tror antikroppar är något slags fripass. Om det vore så enkelt.

Det är det väl? I några månader i alla fall. Om man kan vara säker på testresultatet.
Citera
2020-07-20, 20:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Om du räknar med det, Hur sjutton kommer du då fram till 6000 11/8? För att nå dit på cirka tre veckor kräver att 360 ska dö på 21 dagar. Det är fler än 15 om dagen. Alltså krävs en ökning av döda för att nå dit. Så hur sjutton räknar du?

Idag rapporterades 20 döda på tre dagar. Det saknas 25 döda bara idag för att nå dina siffror...

Det är alltid färre fall på måndagar.
Citera
2020-07-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Nej, det blir mycket svårt, men är säkert många b la här som inte varit in i en skola sen barnsben som inte vet.

Der er mange ting i livet som er mycket svårt.

Hvis man opgiver på forhånd uden at prøve er alting umuligt.

Her er nogen gode ideer til tiltag som kan hindre smittespredning på skoler:

https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Nudge-rapport.ashx?la=da&hash=A9909BCA94201A765471B4EF19 52D40E2B7E8F45
Citera
2020-07-20, 20:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är för att det är sommar. De andra luftvägsinfektionerna har också vapenvila med människan just nu. Förstår inte varför detta inte går in, hos vissa..?

Det dog runt 200 svenskar idag, men inte i C-19.

Konstigt att viruset har vapenvila när det skrivs så mycket om Florida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in