Citat:
Ursprungligen postat av
B.R.Donut
Käre trumpne Trumpet, farfar eller ej,
Det är inte mitt koncept, men jag vet hur det går till i normala fall. För farbror som skriver är doktor förstår du. Du kan få låna mitt stetoskop och kika på om du vill.
Det du pratar om kan möjligen vara aktuell när man jagar "patient zero" eller i forskningssyfte. Men det är inget normalt förfarande.
Hade man haft bättre smittspårning tidigare så hade det gått bättre, precis som det hade gått bättre i Sverige. Det har ju till om med riksöversteprästen Tegnell erkänt.
I övrigt så pratar du övervägande i nattmössan.
Sov gott.
Förlåt men om du är doktor så förfaller du vara en ganska omogen sådan. Doktorer brukar vidare, likt ingenjörer, ha en bättre förståelse och respekt för problematiker i stora komplexa situationer. Inte en approach likt din: "skicka in 10,000 arbetslösa artister som får gå en 1-dagars kurs så är det löst sen"
Den smitta som tog fart i Sverige och framförallt Stockholm, påbörjade man smittspårning och isolering utav. Då Sverige dock fick in så mycket spridd smitta så visade det sig ganska snart vara ett lönlöst arbete, och resurserna fokuserades om.
Det finns säkert mycket som i efterhand hade kunnat göras annorlunda och jag säger inte att smittspårning inte ska tillämpas.
Däremot stör jag mig på den korkade retoriken som bl.a.. du för att "allt Sverige gör är fel", utan att öht. inte begripa någonting.
Citat:
I övrigt så pratar du övervägande i nattmössan.
Sov gott.
haha ja, där pajas-förklarade du dig slutligen. Skönt, då slipper jag lägga mer tid på att diskutera med dig.