2020-07-22, 15:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och som sagt, undrar vad de hade gjort med Sveriges siffror?

Man hade stängt ned så mycket som möjligt under 6-8 veckor för pressa ned smittan. Därefter hade man börjat testa och smittspåra. Skolorna hade man nog inte öppnat under hösten. Sådana åtgärder hade sparat flera tusen liv under hösten. Men jag tror Sverige kommer blunda och köra på som vanligt. I början på nästa år har vi troligen vaccin. Hade gärna sparat liv fram till dess.
Citera
2020-07-22, 15:13
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Var det inga BLM-demonstrationer i New York? Varför minskar smittspridningen där? Beror det på vädret? Men varför ökar det då i Florida och Texas t ex?

Förstår inte alls din frågeställning.

Det var BLM i Texas.

https://www.texasmonthly.com/news/photos-george-floyd-protests-texas/

Det var BLM i Florida.

https://en.wikipedia.org/wiki/George_Floyd_protests_in_Florida

Ganska svårt att missa när 1300 militärer var där för att hålla ordning.

Det måste bara vara något mystiskt och magiskt att ökningen började nästan direkt efter BLM i USA.
Citera
2020-07-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fast även testningen minskar -> färre fall

Om antalet utförda tester sjunker måste det väl rimligtvis innebära att människor inte upplever symptom i lika stor utsträckning?
Citera
2020-07-22, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Förstår inte alls din frågeställning.

Det var BLM i Texas.

https://www.texasmonthly.com/news/photos-george-floyd-protests-texas/

Det var BLM i Florida.

https://en.wikipedia.org/wiki/George_Floyd_protests_in_Florida

Ganska svårt att missa när 1300 militärer var där för att hålla ordning.

Det måste bara vara något mystiskt och magiskt att ökningen började nästan direkt efter BLM i USA.

Försöker du missförstå allt med flit? Jag frågade om det inte var några BLM-demonstrationer i New York? Och varför ökar inte smittspridningen där i sådana fall?
Citera
2020-07-22, 15:16
Medlem
AnnaDeas avatar
Folk undrar varför BLM skulle öka smittspridningen.

lol

Japp, jag undrar varför.
Citera
2020-07-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Jag är absolut ingen supporter av Tegnell och hans lakejer(går att utläsa i mina tidigare inlägg), men det är lite konstigt att vi inte fått en explosion i antal nya smittade om inte immuniteten faktiskt var tillräckligt hög för att bromsa smittan.
Det är samma i övriga Sverige? Det är nog andra som blir smittade nu som inte testar sig? Ungdomar exempel.
Oavsett har ju inte Tegnell visat bevis för detta.
Senast redigerad av TonyDR 2020-07-22 kl. 15:25.
Citera
2020-07-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Tabell 1 i din egen hänvisning visar på ett sjukande antal tester med påvisad pågående infektion.
Så, ja det sjunker.

Vem vet, siffrorna från FHM justeras ju lite titt som tätt så när det är små ändringar så kan man aldrig vara säker.

Att andelen positiva ökar i vissa regioner är däremot tydligare.

Verkar fortfarande ligga runt 5% i Sthlm t ex.
Citera
2020-07-22, 15:20
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Försöker du missförstå allt med flit? Jag frågade om det inte var några BLM-demonstrationer i New York? Och varför ökar inte smittspridningen där i sådana fall?

Jag förstår inte dina frågeställningar.

För ibland känns det som att de är extremt uppenbara om du skulle ta dig lite tid att googla. Men stället verkar det som att du väljer att ställa retoriska frågor för att sedan hoppas på att man säger något fel...

Uppenbarligen är det för att New York har agerat som tidigare Europeiska länder och har kontroll.

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_New_York_(state)

Citat:
Unlike many other states New York has not seen a spike or "second wave" in the daily new case rate.[10] New York State's response to its serious early COVID-19 outbreak more closely resembles the success of EU countries in bringing the pandemic under control, in contrast to US states like California, Florida, Texas and Arizona that followed President Trump's advice to open the economy early.[11]
Citera
2020-07-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Med tanke på att han anser alla som har varit smittade som immuna så förstår jag att han fortfarande lever i la la land.

Ännu mer tragiskt att MSM publicerar detta som sanning.

Allt i sann DDR Sverige anda.
Du har så rätt, läste just detta
Citat:
Igår pratade jag med en norsk kvinna som jag uppfattade vara politiskt ganska i mitten. Moderat, if you will.
Hon sade att norrmännen just nu, med anledning av bl a coronahanteringen och vår public service, diskuterar: har Sverige demokrati?
Citat:
Hon sade att det är helt absurt att Sverige inte släpper fram kritiska röster i media. Och att hon inte förstår varför svenskarna inte är argare.
Norrmännen hade krävt Tegnells avgång, sade hon; ”Så många äldre liv som struntats i. Jag undrar vad det gör med folket.”
https://twitter.com/miraaksoys/status/1285841747977875458
Citera
2020-07-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Om en person har corona men det har inte brutit ut. Utan personen kanske själv blev smittad för 2 dagar sen och kommer inte bryta ut förrän dag 5.

Smittar detta lika enkelt som om personen varit förkyld/sjuk? Om man bara har haft ett samtal 70 cm ifrån varandra?

Hur var samtalet? Lugnt eller aningen hetsigt? Ett lugnt, lågmält samtal vara ok om det är 70 cm emellan de samtalande personerna.
Citera
2020-07-22, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hur var samtalet? Lugnt eller aningen hetsigt? Ett lugnt, lågmält samtal vara ok om det är 70 cm emellan de samtalande personerna.

Lugnt vanligt samtal
Citera
2020-07-22, 15:31
Medlem
Det jag saknar i debatten och media bevakningen är uppföljningen på hur viruset uppkom och var det spreds ifrån. Detta borde vara prio nr 1. Tex de så kallade wet markets i Kina, har regimen lyckats stänga alla dessa och har åtgärder vidtagits för att förhindra uppkomsten av nya dylika virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in