2020-07-09, 16:31
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Serberna tycks inte gilla tanken att bli inlåsta som ett gäng råttor..

https://omni.se/a/VbWAj4

Ja jävlar, där viker man inte ner sig. Den starkes rätt att bestämma över sina medmänniskors liv. Jag skiter i om du blir smittad och dör eller blir kroniskt sjuk. Jag vill komma ut, ta en öl och knulla runt! Och det ska du bara acceptera. Jävla drägg!
Citera
2020-07-09, 16:34
Medlem
Snart 100 kvar på IVA, var det inte upp mot 500 när det var som värst?
Citera
2020-07-09, 16:40
Medlem
Än en gång- 6000 blev färre än alla anti-Tegnell sa här i tråden.
Men det är även ett kapitalt misslyckande då vi är i topp bland de med flest döda i corona- utan att rädda ekonomin nämnvärt(förutom i folks fantasi).

Det är lite komiskt att se hur alarmisterna dock fortsatt skriker efter lockdown och att det egentligen dött 10 000 tals fler, och hur förnekarna säger att det har dött lika många i våra grannländer egentligen. Haha sorgligt.
Citera
2020-07-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
What???

Det är väl inte Skånes smittskyddsläkare, som ska ge råd om hur skåningar ska uppföra sig i Danmark..? Oavsett var man är i världen, ska man lyda lokala myndigheters restriktioner och förordningar. Sedan kan man lägga till litet, och vara ännu mer försiktig om man vill - det är aldrig fel. Men aldrig MINDRE än landets eller regionens egen befolkning.

Gå in och läs artikeln istället för att i panik häva ur dig en massa saker i affekt hela tiden.

Råden är samma i Danmark och sverige.
Citera
2020-07-09, 16:41
Medlem
Grannen nekades vård – ”Anna” gav dropp i smyg

När sjuksköterskan ”Anna” inte lyckades få vård åt sin covidsjuka och uttorkade granne tog hon saken i egna händer. Genom fönstret gav hon honom dropp i smyg tills läget förbättrades, rapporterar Dagens Nyheter.

Hon beskriver att hon kände sig maktlös och är kritisk till det hon menar är en motvilja att ge lättare behandling till covidsmittade som ännu inte blivit svårt sjuka.

Även Inger Brolin tog egna initiativ för att rädda sin covidsjuke make Christer, skriver SvD. När hans äldreboende i Bromma bedömde att ”det bara finns en utgång” krävde Inger ändå ambulans – och Christer överlevde. Nu ska boendet granskas av Inspektionen för vård och omsorg, Ivo.
Citera
2020-07-09, 16:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Än en gång- 6000 blev färre än alla anti-Tegnell sa här i tråden.
Men det är även ett kapitalt misslyckande då vi är i topp bland de med flest döda i corona- utan att rädda ekonomin nämnvärt(förutom i folks fantasi).

Det är lite komiskt att se hur alarmisterna dock fortsatt skriker efter lockdown och att det egentligen dött 10 000 tals fler, och hur förnekarna säger att det har dött lika många i våra grannländer egentligen. Haha sorgligt.

Jag håller med om att diskussionen är för polariserad. Jag tror dock väldigt få "förnekare" tycker att vi har gjort allt rätt.
Citera
2020-07-09, 16:43
Medlem
Än en gång- inte ens hälften av de som dött fick IVA vård.
Är det normalt internationellt sätt???
Citera
2020-07-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Din länk antyder inte alls att det var fel?

No, you are right. I was just getting back from a shift and realize now I was mixing up subsequent reactions regarding it with the actual papers conclusions. They should sequence the positive result to compare it to the current 2020 sequences.
Citera
2020-07-09, 16:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Gå in och läs artikeln istället för att i panik häva ur dig en massa saker i affekt hela tiden.

Råden är samma i Danmark och sverige.

Jag kan inte läsa hela, eftersom det är en betalartikel. Men hur eller hur, så rekommenderas munskydd i Danmark. Då ska väl inte Skånes smittskyddsläkare gå ut och säga, att skåningar som reser in i Danmark ska skita i munskydd??? Det är både respektlöst, farligt vad smittspridningen i Danmark beträffar, och skadligt för framtida relationer mellan Sverige och Danmark.

Det känns ofta, som att dessa "smittskyddsläkare" gör mer skada än nytta...
Citera
2020-07-09, 16:45
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag hänvisade till SVT också.

Men vet du vad. Jag accepterar att din verklighet styrs av aftonbladet.
Att du vill förneka fakta med Aftonbladet som argument får mig att fnissa högt givet att du kallar dig höger.
Har du vägarna förbi Roslagstull kan du alltid gå in på ESN och fråga efter rektor Andreas Tull och kolla åldern på sonen.
Om nu inte Aftonbladet har något emot det....

Ifrågasätter bara din lögner som du har tagit från expressen.

Du har inte bevisat någonstans att du känner denna person irl, utan har som sagt stulet en historia till din egna.

Sedan om du vill halvt efterblivet tolka det som något annat är som sagt ditt problem =)
Citera
2020-07-09, 16:46
Medlem
Citat:

Vet inte hur det ser ut i hela världen men i våra grannländer är det normalt iaf.

Jag vet ingen som har dött och ska väl inte uttala mig om just deras skick men har kommit i kontakt med "äldre multisjuka" tidigare och de skulle nästan dö om nån petade på dem. Känns rent logiskt inte så vänligt att plåga ihjäl dem med en respirator.
Citera
2020-07-09, 16:47
Avstängd
Citat:

IVA vård är ingen barnlek. Jag tror att färre dör i landet just nu delvis pågrund av att man inte kopplar upp gamla i en respirator som inte har en chans att klara sig levande ur den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in