Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-19, 16:23
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Det har förvandlats till en statshemlighet som måste svartmarkeras att Tell hade en nazisthjälm i garderoben i sin lägenhet.

https://drive.google.com/file/d/1nJ3nnHQ3SL0U4O9I9PtPXt8-XyUrtBz3/view

Sid 4.... "nazisthjälm" och "hjälm" är svartmarkerade... (Rikets säkerhet? Eller Nazisthjälmens personliga integritet?)

Om du inte fattar att polisen mörkar något här borde du börja fundera på om du ens borde försöka tänka alls utan hjälp eller om du bara är en del av problemet.

Varit känt redan 1987 när husägaren Hans Cederblad Berättade detta för polisstyrelsen i Stockholms vice ordförande , Roland Örn. Den sistnämnde talade med Sven Aner som publicerade detta i sin bok ”Polisspåret
Citera
2020-07-19, 16:24
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag har inte heller sagt att det finns bevis mot Skandiamannen, det har jag skrivit ett flertal gånger. Min uppfattning är att han bland de kända spåren är ett av de trovärdigare, betydligt mer sannolikt än Mossad,FBI osv. Eftersom att allt är spekulationer vänder jag mig mot att man är godtrogen så fort man köper något från officiellt håll. Dessutom kommer det från personer som inte drar sig för att gå hela vägen tillbaka till 1976 och något möte på en bakgata i Beirut som ska styrka deras tes.

Det kan också vara några högerextrema poliser med WT som skjuter OP samma natt som han passerar korsningen. Då slipper du Mossad, FBI, 1976 och sånt som inte passar in.

Här är en högerextrem polis som inte kan komma ihåg vad han gjorde på mordnatten, ägde en nazisthjälm och tre walkie talkies. De andra poliserna han kände hade en mindre vapenarsenal hemma. (Samma datum, så glöm 1976!)

sid 4.

Men om detta vore lösningen tror jag PU inte skulle tveka att maskabort nazisthjälmar i dokumentet.....

SE har inget med den "heta" hjälmen att göra....
Citera
2020-07-19, 16:28
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Varit känt redan 1987 när husägaren Hans Cederblad Berättade detta för polisstyrelsen i Stockholms vice ordförande , Roland Örn. Den sistnämnde talade med Sven Aner som publicerade detta i sin bok ”Polisspåret

Jag vet att detta har varit känt sedan urminnes tider. Dock ska ordet "hjälm" tvättas bort från historien. Det kan inte vara GDPR då en hjälm inte är en levande person. Då återstår bara att en nazisthjälm hos Tell är ett hot mot rikets säkerhet?

Hur kan en hjälm vara det när SE är GM? Något går inte ihop här. Maskningen avslöjar en pågående mörkläggning!
Citera
2020-07-19, 16:45
Medlem
Davys avatar
Citat:
Jag vet att detta har varit känt sedan urminnes tider. Dock ska ordet "hjälm" tvättas bort från historien. Det kan inte vara GDPR då en hjälm inte är en levande person. Då återstår bara att en nazisthjälm hos Tell är ett hot mot rikets säkerhet?

Hur kan en hjälm vara det när SE är GM? Något går inte ihop här. Maskningen avslöjar en pågående mörkläggning!

När är förhöret maskat och av vem?

Kan ju vara en typisk svensk myndighetsanställd som får panik att en polis skulle vara nazist. Går inte ihop med polisens fina värdegrund. Får inte komma ut.

Vad tror du?
Citera
2020-07-19, 16:55
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
När är förhöret maskat och av vem?

Kan ju vara en typisk svensk myndighetsanställd som får panik att en polis skulle vara nazist. Går inte ihop med polisens fina värdegrund. Får inte komma ut.

Vad tror du?

Det har maskats efter 10 juni.

Om SE är GM spelar det liksom ingen roll. Men det måste maskas ändå. Och det kan inte vara av hänsyn till personuppgifter utan är godtyckligt lagvidrigt maskat för att dölja något hos polisman Tell.
Citera
2020-07-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Jovisst, men om SE inte är GM vad har det då för relevans att han är mest misstänkt av de kända som befann sig på mordplatsen?

Om SE inte fanns så tycker du alltså KP skulle hängt ut den som är näst mest misstänkt?

Absurt.

Nej, jag har inte sagt att det var rätt gjort av KP. Däremot att hans resonemang kan stämma. Han borde uttryckt sig på ett annat sätt.
Citera
2020-07-19, 17:04
Medlem
Citat:
Det har förvandlats till en statshemlighet som måste svartmarkeras att Tell hade en nazisthjälm i garderoben i sin lägenhet.

Sid 4.... "nazisthjälm" och "hjälm" är svartmarkerade... (Rikets säkerhet? Eller Nazisthjälmens personliga integritet?)

Om du inte fattar att polisen mörkar något här borde du börja fundera på om du ens borde försöka tänka alls utan hjälp eller om du bara är en del av problemet.

Jag kanske inte är någon stor tänkare, det kan absolut vara så. En fundering är om tanken slagit dig att du eventuellt är helt fel ute? Den här hjälmen kan ju vara att göra en hönsfarm av en fjäder?
Citera
2020-07-19, 17:04
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Nej, jag har inte sagt att det var rätt gjort av KP. Däremot att hans resonemang kan stämma. Han borde uttryckt sig på ett annat sätt.

Om KP skulle säga att jorden är platt skulle det också kunna stämma enigt din logik... Bara han uttrycker sig på rätt sätt får man spola ned sitt logiska tänkandet i toaletten.

SE är en av de minst troliga GM som passerat revy under åren, för att uttrycka oss på ett annat sätt!
Citera
2020-07-19, 17:10
Medlem
Citat:
Om KP skulle säga att jorden är platt skulle det också kunna stämma enigt din logik... Bara han uttrycker sig på rätt sätt får man spola ned sitt logiska tänkandet i toaletten.

SE är en av de minst troliga GM som passerat revy under åren, för att uttrycka oss på ett annat sätt!

Nej, påstår han att jorden är platt så är det bevisat fel. Jag tycker att de indicier som finns gör att Skandiamannen kan vara mördaren. Något annat har jag inte sagt.

"SE är en av de minst troliga GM som passerat revy under de senaste åren, för att uttrycka oss på ett annat sätt!"

Okej. Vilka är troligare enligt ditt sätt att se på det?
Citera
2020-07-19, 17:10
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Jag kanske inte är någon stor tänkare, det kan absolut vara så. En fundering är om tanken slagit dig att du eventuellt är helt fel ute? Den här hjälmen kan ju vara att göra en hönsfarm av en fjäder?

Det handlar om vad myndigheterna "tycker" vi vanliga medborgare inte klarar av att veta. Att Tell hade en nazisthjälm hemma var redan allmänt känt hos de som följt fallet. Nu när locket ligger på så är nazisthjälmen plötsligt en statshemlighet. Det är oroväckande då maskningen inte följer lagen utan tillämpas godtyckligt för att undertrycka sanningen och skydda polisen (eller vem?)

Så många detaljer som borde vara öppna kommer att maskas i strid mot offentlighetsprincipen. Det borde oroa även en ganska svag tänkare som du!
Citera
2020-07-19, 17:15
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Nej, påstår han att jorden är platt så är det bevisat fel. Jag tycker att de indicier som finns gör att Skandiamannen kan vara mördaren. Något annat har jag inte sagt.

"SE är en av de minst troliga GM som passerat revy under de senaste åren, för att uttrycka oss på ett annat sätt!"

Okej. Vilka är troligare enligt ditt sätt att se på det?

Har man ingen trolig GM bör man inte ens nämna ett namn.

Christer Andersson passar ganska mycket bättre än SE som GM, men som sagt var: Hellre strunta i att komma med halvbakade insinuationer mot GM om det ändå saknar substans och är 100% fritt från teknisk bevisning.
Citera
2020-07-19, 17:16
Medlem
Citat:
Det handlar om vad myndigheterna "tycker" vi vanliga medborgare inte klarar av att veta. Att Tell hade en nazisthjälm hemma var redan allmänt känt hos de som följt fallet. Nu när locket ligger på så är nazisthjälmen plötsligt en statshemlighet. Det är oroväckande då maskningen inte följer lagen utan tillämpas godtyckligt för att undertrycka sanningen och skydda polisen (eller vem?)

Så många detaljer som borde vara öppna kommer att maskas i strid mot offentlighetsprincipen. Det borde oroa även en ganska svag tänkare som du!

Du drar många slutsatser baserat på vad jag skriver. Måhända är jag inte en lika stor tänkare som du är, jag delger bara mina tankar om ett mord som efter 34 år är olöst. Verkar vara många på Flashback som vet vad som hänt och det är ju bra. Frågan är varför ni inte delger de ansvariga detta utan bara skriver på ett forum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in