2020-07-18, 18:58
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fanns det någon i HIF som inte var skit den säsongen?
Njä. Du har en poäng.
Citera
2020-07-19, 09:14
Avslutad
Det finns ett par spännande frågor inför kvällens matcher.

Kommer Häcken vinna med tvåsiffrigt mot Östersund?

Kommer Wålemark göra fler poäng (4) än i sin första allsvenska start?

That is all.
Citera
2020-07-19, 09:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

That is all.

Själv ser jag helst att Häcken vinner via en målvaktstabbe av Aly Keita i matchens sista minut.
Citera
2020-07-19, 09:44
Avslutad
Citat:
Själv ser jag helst att Häcken vinner via en målvaktstabbe av Aly Keita i matchens sista minut.

Kan vi inte säga att Keita är direkt skyldig till 7 av dom 10 insläppta målen istället? Borde vara ännu mer knäckande!
Citera
2020-07-19, 09:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Kan vi inte säga att Keita är direkt skyldig till 7 av dom 10 insläppta målen istället? Borde vara ännu mer knäckande!

8 av målen ser jag som en rimlig kompromiss.
Citera
2020-07-19, 10:14
Medlem
Om inte AIK vinner idag ligger nog Norling pyrt till.
Citera
2020-07-19, 10:14
Avslutad
Citat:
8 av målen ser jag som en rimlig kompromiss.

Låter väldigt rimligt!
Citera
2020-07-19, 10:59
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

That is all.

Tror inte det blir tvåsiffrigt kul att se de två lag som har varit mest dopade med statlig "hjälp" göra upp om "derby della mutor":
BK Häcken vs ÖStersunds FK

Dennis Andersson vs Daniel Kindberg
Citera
2020-07-19, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Tror inte det blir tvåsiffrigt kul att se de två lag som har varit mest dopade med statlig "hjälp" göra upp om "derby della mutor":
BK Häcken vs ÖStersunds FK

Dennis Andersson vs Daniel Kindberg

Satan vilken efterbliven jämförelse.

Den försnämnde har alltså bidragit med miljardsummor till stat och kommun medan den andre förskingrat pengar från kommunen.
Citera
2020-07-19, 11:17
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/sef-vadjar-om-dialog-med-fhm-kring-publik-pa-matcherna-tittar-med-viss-avundsj/

Den förbannade idioten Mats Enquist borde lugna ner sig lite och få in i sin tjocka skalle att Danmark, till skillnad från Sverige, har vidtagit kraftfulla åtgärder för att hålla nere smittspridningen.
Ja men är ju inte bra om det inte förs någon dialog med fhm såklart vilket jag ser som huvudproblemet i det han säger. Förbannade idioter är de som styr det här landet.

Tror det blir utan publik hela säsongen.
Citera
2020-07-19, 11:19
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Den försnämnde har alltså bidragit med miljardsummor till stat och kommun medan den andre förskingrat pengar från kommunen.

Vi kan dansa den här valsen igen, om du vill åren kanske har gjort att det har förstått orsak och effekt kausalitet samband bättre denna gången?

Jag har besökt iaf 30-50 tal ungdomscuper i tjänsten eller som ledare Gothia Cup diskuteras ofta och anledningen till deras succée vs exempelvis Iber Cup flera cuper.

Det finns ingestans utan möjligtvis i Oslo (Norway Cup) där kommunen subventionerar kalaset så mycket och det är enda anledningen till att de kan skala.

Oftast med sådana här härvor eller med pengartvätt så här problemet oftast att så länge du begravar saker tillräkligt långa kedjor så orkar inte folk bry sig eller kolla. Men det som Östersund FK har försingrat från Östersundshem och Östersundskommun är verkligen "peanuts" i jämnförelse med Göteborg och Gothia Cup.
Citera
2020-07-19, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Vi kan dansa den här valsen igen, om du vill åren kanske har gjort att det har förstått orsak och effekt kausalitet samband bättre denna gången?

Jag har besökt iaf 30-50 tal ungdomscuper i tjänsten eller som ledare Gothia Cup diskuteras ofta och anledningen till deras succée vs exempelvis Iber Cup flera cuper.

Det finns ingestans utan möjligtvis i Oslo (Norway Cup) där kommunen subventionerar kalaset så mycket och det är enda anledningen till att de kan skala.

Oftast med sådana här härvor eller med pengartvätt så här problemet oftast att så länge du begravar saker tillräkligt långa kedjor så orkar inte folk bry sig eller kolla. Men det som Östersund FK har försingrat från Östersundshem och Östersundskommun är verkligen "peanuts" i jämnförelse med Göteborg och Gothia Cup.

Det var ju du som tog upp det igen. Du verkar lida av en omåttlig masochistisk störning som fortsätter förnedra dig själv med tunna argument.

Det du kallar förskingring är i själva verket förhandling.

Om Häcken kommer och säger att dom vill hyra 100 fotbollsplaner som inte används och lika många tomma klassrum en hel vecka så är ju varenda krona kommunen får in på detta ren vinst. Det vore märkligt om inte kommunen vore villiga att sätta en rimlig hyra när det handlar om en sådan stor kund.Tycker du att Roffe från korpenlaget BK Snedspark borde få lika låg planhyra när han bokar Heden7 för en timmas träning på kvällen?

Då är ändå planhyror och hyror av klassrum en nästintill obefintlig del utav de intäkter som Göteborg stad kan tillgodogöra sig tack vare Gothia cup. Det är faktiskt snudd på efterblivet att ständigt snacka om dessa småpengar.

Slutligen undrar jag om du tycker att Häcken borde arrangera cupen utan någon egen vinning alls? Dom kanske kan göra det ändå i sann kommunistiskt solidarisk anda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in