2020-07-16, 16:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du vet mycket väl att 99.5% av uppfinningar i hela världen är uppfunna av män i helmanliga sällskap. Lojalitet har en liten bit av detta. Kvinnor verkar inte kunna samarbeta om någonting annat än om familjen. Avsaknaden av lojalitet mellan t.ex kvinnliga uppfinnare och rika kvinnor gör att kvinnor aldrig får några pengar att uppfinna för. Med snyft-snyft-politik kan man tvinga män att ge en del av sina pengar till kvinnor, men jag kan ännu inte se några som helst spår av att det fungerar, fortfarande görs 99% av alla uppfinningar och upptäckter av män.

Ditt svammel om lojalitet ser jag förbi, rent hittepå.

Varför du skrev resten vet jag inte, jag har överhuvudtaget inte motsagt att män uppfunnit det mesta av de materiella ting vi har. Varför du fortsätter att tjata om detta förstår jag däremot inte, vill DU ha en klapp på axeln eller vad är det fråga om?
Citera
2020-07-17, 11:48
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Kvinnor är faktiskt inte ens lojala med sina barn. De röstar och verkar för samhällsförstörande massinvandring och mångkultur där deras döttrar våldtas, deras söner rånas och pissas i munnen av svartingar, där skolorna blir krigszoner. De män som protesterar mot vansinnet svartmålas av dessa kvinnor på det mest vidriga sätt.

Ja, visst är det så.
Citera
2020-07-17, 22:23
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Tack vare sin lojalitet för sitt land, för sin hemstad, för sin familj, så gick 10 miljoner unga män ut och dog i 1:a och 2:a världskriget, vilket gjorde att vi slapp ha nazism som rådande politik i Europa.

Då undrar man ju, vilket land du kommer ifrån ? Här i Sverige gillade vi Hitler under 2:a världskriget, och inte en endaste svensk penisbärare drog ut i krig.

Vi kvinnor är dock visst det lojala mot någon - nämligen oss själva !
Citera
2020-07-18, 00:50
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Då undrar man ju, vilket land du kommer ifrån ? Här i Sverige gillade vi Hitler under 2:a världskriget, och inte en endaste svensk penisbärare drog ut i krig.

Lite över åttatusen drog till Finland och hur många som deltog i motståndet till gagn för Norge och Danmark är bedömt oklart, men de fanns.
Alla svenska män var inte fittor. Bara väldigt många, men så hade de ju också Per Albin (S)...
Citera
2020-07-18, 10:27
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta

Det stämmer, lojal mot sig själv, kallas även egoism. Att 10 miljoner män i europa dog för din frihet struntar du uppenbarligen totalt i. Det får du göra. Du har bara ett känsloläge som sträcker sig till din egen kropp och till de allra närmaste. En kvinna kan aldrig känna stolthet eller lojalitet över något större som ett fritt land, hon kan lika bra leva i ett nazityskland bara familjen har det bra. Du får helt enkelt tro mig på mitt ord att vi män ordnade andra världskriget på ett bra sätt även för kvinnor. Men du kommer aldrig att känna min känsla av stolthet. Du är stolt när du får på dig fin makeup.
Citera
2020-07-18, 18:28
Medlem
Nu är Bullfetta mannen i farten igen!
Citera
2020-07-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vården? Skolan? Äldreomsorgen? Förskolan? Alla dessa branscher är kvinnodominerande och har inte sällan en kvinna som rektor/enhetschef/mellanchef. Och nog är de framgångsrika alltid. Räddar liv, läker liv, utbildar framtidens vuxna så att dessa förhoppningsvis blir framgångsrik arbetskraft i framtiden.
Kvinnodominerande ja, men består inte enbart av kvinnor. Jag har aldrig hört talas om någon framgångsrik organisation som består av 100% kvinnor. Många av de organisationer där majoriteten är kvinnor, har oftast manliga chefer, dvs de är män som fattar alla de största beslut.
Citera
2020-07-19, 23:08
Medlem
Nihiliserads avatar
https://maskulint.se/roda-pillret/krigsbrudar/
Citera
2020-07-20, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Det var ju en klockren beskrivning av verkligheten det. Sådan är vår tillvaro.
Citera
2020-07-20, 00:34
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Det var ju en klockren beskrivning av verkligheten det. Sådan är vår tillvaro.

Har inte läst hela själv än, men kändes nästan som ett svar på min tråd.
Citera
2020-07-20, 13:29
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Det känns av flera olika anledningar som att kvinnor endast tycks vara egentligt lojala med sina barn. Annars är det egoistiskt självintresse utan eftertanke, som gäller, för hela slanten. Samt att detta påverkar samhället i flera negativa hänseenden. Inte minst invandringspolitiskt etc. Lojalitet till land, folk, religion, förfäder, kultur etc, tycks vara väldigt främmande för honkönet. Personligen tror jag att inga riktiga matriarkat någonsin existerat, eftersom att dessa utvecklas bakåt, och halkar efter. Eftersom kvinnors fittor premierar grottmänniskogener i sådan hög utsträckning. Kvinnostyre = döden för varje civilisation. Allt spårbart bakåt till honors förhållande till lojalitet. Jag gissar dessutom att allt är en konsekvens av att vi under hela vår apevolution haft en samhällsordning där röveri, folkmord och sexslavar etc, varit ständigt förekommande. Att bl.a. tvingas gifta sig med sin klans mördare genom årtusenden, måste ha premierat de samvetslösa kvinnor som inte bara anpassat sig, utan trivts och gjort klassresor på detta sätt.

Change my mind.
Jag tror att en stor del av mödrarna bara är lojala mot sina barn offentligt, men bakom kulisserna är de lika stora rövhål mot barnen som mot alla andra.

I övrigt håller jag väl i stort sett med, men med ett aningen mindre mått av generalisering.
Jag tror att den tysta majoriteten flickor och kvinnor helt enkelt inte förstår bättre, för detta är vad de lärts sen småskolan och inga alternativa berättelser om vår gemensamma samvaro har tillåtits.

Gaphalsarna som haft denna form av "grievance" som strategi för att utpressa sig till ett statligt levebröd har gjort allt de kan för att tysta alternativa röster.
Av den anledningen tog de ner Könskriget dokumentären, Belinda Ohlssons miniserie och vägrade visa Hjernevask och The Red Pill-dokumentärerna, men Internet hinner ikapp dem till slut och nu är F! effektivt borta, Linnea Claesson är avslöjad som bluff, Gudrun har fått demagogisk konkurrens av mycket kompetenta agitatorer och filosofer och alltfler pekar ut fakta som debunkar alla deras forna faktapositioner som sociala konstruktioner som inte håller ens vatten.

De tre sossekärringarnas utspel förra veckan om hur "sexköpare" skulle bli av med sina barn hånades mer än det fick fäste och då är vi på god väg att vända båten. Precis som Åsa Linderborg idag är rödpillad, kommer allt fler vakna upp och se hur mycket hat hela det feministiska narrativet faktiskt innehållit.
Ett äckligt maskbo av narcissism tar äntligen slut, men för att återställa flickors och pojkars naturliga och sunda syn på sina kroppar och det sociala samspelet behöver också ta fart igen.

En kampanj i stil med "vi är alla olika och det är okej", måste få fäste.
Citera
2020-07-20, 15:22
Medlem
Citat:

Tror inte så mycket på det där. Jag menar, hur vanligt var det att en annan stam bara dödade en annan stam och tog deras kvinnor hux flux.

Hur vanligt var det? Om stammar bara dödade varandra stup i kvarten hade alla dött ut. Kanske hände en gång på tusen år.

Sedan tror jag inte alla stammar var fientliga mot varandra. Varför skulle de vara det? Varför skulle män vara fientliga mot sin egen ras som bor en mil bort i en annan stam?

Snarare samarbetade de. Till skillnad från kvinnor som backstabbar varandra.

Visst krig och erövring men det förklarar inte kvinnors illojalitet med sina egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in