2020-07-06, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Skärp dig.

Ahhh. Kort och koncist argument. Lika slipat som ett japansk samurai svärd skär det igenom allt..

Du vinner.
Citera
2020-07-06, 12:54
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Tror du också att det inte är skillnad på kvinnor och män och att du genom att avsäga dig allt ansvar för ditt eget, blir "lika värd" som en hedersman?

Då missade du poängen.
Hela poängen var inte vilket kön du har utan om du har heder och hur man får den ställningen någonstans.
Det ena är en öppning för att bygga något. Ditt svar var: riv ner, för faan.
Som om kvinnor inte skulle kunna vara hedervärda.
Varför hatar du kvinnor så?

De missar alla poänger i sin destruktivitet.

Lojalitet öppnar för ett konstruktivt "vi".
Förstår de ej ens poängen med det egna ansvaret inför "jag:et", så kommer de garanterat inte att fungera eller förstå i en "vi-kontext".

Det stannar vid deras nya förljugna jag. Är inte det hållbart, kommer det ingenstans vidare i en konstruktiv riktning.

För mig som MGTOW är mina plikter mot mig själv fortfarande kvar.
Men jag ser att mammor behöver pappor och vice versa. Skall det hålla, behövs ett kontrakt och lojalitet. Detta just för att vi ej är perfekta.
I t.ex. den radikalt feminiserade Svenska kyrkan ser vi att de inte ens förstår värdet av det förbundet.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2020-07-06 kl. 13:05.
Citera
2020-07-06, 13:40
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Fy fan vad löjlig du gör dig. Bara acceptera att mäns våld mot allt möjligt är hundra gånger värre än kvinnors dito.

Vad är värre än att mörda sina egna barn? Det gör kvinnor på löpande band, både efter och innan födsel.
Citera
2020-07-06, 14:42
Medlem
Citat:
Tror du också att det inte är skillnad på kvinnor och män och att du genom att avsäga dig allt ansvar för ditt eget, blir "lika värd" som en hedersman?

Då missade du poängen.
Hela poängen var inte vilket kön du har utan om du har heder och hur man får den ställningen någonstans.
Det ena är en öppning för att bygga något. Ditt svar var: riv ner, för faan.
Som om kvinnor inte skulle kunna vara hedervärda.
Varför hatar du kvinnor så?

Kvinnor är ju perversa och kan inte bli män, alltså värda något.
Jag hatar inte kvinnor, jag accepterar bara fakta.
Citera
2020-07-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Vad är värre än att mörda sina egna barn? Det gör kvinnor på löpande band, både efter och innan födsel.

Detta blev bara ett problem först efter att kvinnor fick den rätten.
Citera
2020-07-06, 17:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Förväntar du dig ett svar på det?
Att kalla någon sinnessjuk säger en del om den som gör det.

Det är ganska vanligt från dig att höra att folk snackar skit, men du lyckas aldrig förmedla på vilket sätt, eller om du erbjuder en annan eller bättre förklaring.
Du får öva på att andas en stund innan du svarar. Tänka till lite först.

Huvudproblemet här är att det sitter användare och skriver en del påståenden som man bör kunna styrka om man häver ur sig det. Du tillhör dem. Jag förväntar mig inte att du ska förstå det dock.
Var vi klara där?
Citera
2020-07-06, 17:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ahhh. Kort och koncist argument. Lika slipat som ett japansk samurai svärd skär det igenom allt..

Du vinner.

Finns ingenting annat värt att bemöta ditt labila dravel med, tyvärr.
Citera
2020-07-06, 17:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
De missar alla poänger i sin destruktivitet.

Lojalitet öppnar för ett konstruktivt "vi".
Förstår de ej ens poängen med det egna ansvaret inför "jag:et", så kommer de garanterat inte att fungera eller förstå i en "vi-kontext".

Det stannar vid deras nya förljugna jag. Är inte det hållbart, kommer det ingenstans vidare i en konstruktiv riktning.

För mig som MGTOW är mina plikter mot mig själv fortfarande kvar.
Men jag ser att mammor behöver pappor och vice versa. Skall det hålla, behövs ett kontrakt och lojalitet. Detta just för att vi ej är perfekta.
I t.ex. den radikalt feminiserade Svenska kyrkan ser vi att de inte ens förstår värdet av det förbundet.

Lojalitet är en tvåvägsöverenskommelse.
Citera
2020-07-06, 18:52
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Tror du på det där själv?

Det är sant. Sätter ni inte ut barnen i skogen, etc, så blir det abort. Ni dödar nog absolut flest med det senare.
Citera
2020-07-06, 19:45
Medlem
Citat:
Det är sant. Sätter ni inte ut barnen i skogen, etc, så blir det abort. Ni dödar nog absolut flest med det senare.

Men vill barnen ens bli födda? Med vilken rätt har jag som kvinna att sätta dem till livet?
Citera
2020-07-07, 00:00
Medlem
Citat:
Det känns av flera olika anledningar som att kvinnor endast tycks vara egentligt lojala med sina barn. Annars är det egoistiskt självintresse utan eftertanke, som gäller, för hela slanten. Samt att detta påverkar samhället i flera negativa hänseenden. Inte minst invandringspolitiskt etc. Lojalitet till land, folk, religion, förfäder, kultur etc, tycks vara väldigt främmande för honkönet. Personligen tror jag att inga riktiga matriarkat någonsin existerat, eftersom att dessa utvecklas bakåt, och halkar efter. Eftersom kvinnors fittor premierar grottmänniskogener i sådan hög utsträckning. Kvinnostyre = döden för varje civilisation. Allt spårbart bakåt till honors förhållande till lojalitet. Jag gissar dessutom att allt är en konsekvens av att vi under hela vår apevolution haft en samhällsordning där röveri, folkmord och sexslavar etc, varit ständigt förekommande. Att bl.a. tvingas gifta sig med sin klans mördare genom årtusenden, måste ha premierat de samvetslösa kvinnor som inte bara anpassat sig, utan trivts och gjort klassresor på detta sätt.

Change my mind.

Kvinnor är faktiskt inte ens lojala med sina barn. De röstar och verkar för samhällsförstörande massinvandring och mångkultur där deras döttrar våldtas, deras söner rånas och pissas i munnen av svartingar, där skolorna blir krigszoner. De män som protesterar mot vansinnet svartmålas av dessa kvinnor på det mest vidriga sätt.
Citera
2020-07-07, 00:02
Medlem
Män är inte lojalare, alla vet att de går till horhus även om de är gifta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in