2020-07-19, 07:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Men arsenal är ju the invincäääblääs! + dom vinner FA cup i snitt 1-2 ggr per årtionde.

Ungefär som att barca skulle vinna copa del Rey 1-2 ggr per årtionde och ha noll CL titlar i bagaget och inte vunnit ligan på 15år och prata om dom som en storklubb.

Jag har har mer respekt för Liverpool även om det är första gången på typ 30år som dom vinner premier League nu. De har åtminstone vunnit CL ett par gånger vilket borde vara ett krav för att anses som bäst/störst.

När man snackar om de bästa klubbarna. Då måste man väl ändå ta hänsyn till historiska titlar så som ligavinster + cl vinster räknas som tyngst.

Arsenal = noll CL titlar
Arsenal nuvarande form = mittenklubb fullproppat med alibispelare + inte vunnit premier League på 14år.

Vafan till och med röda stjärnan har vunnit CL (Europacupen som det hette då) tidigt 90-tal

Varit inne på denna diskussion tidigare och det är rätt enkelt faktiskt för en utomstående som jag att säga som det är. Liverpool och manchester United är Englands största och bästa klubbar.

Arsenal är banne mig banterklubbarnas moder.

Bra skrivet, blir spännande och se om Generalen håller med dig.
Citera
2020-07-19, 07:46
Avslutad
Citat:
Kul att Leeds går upp. Alltid känt att de på något sätt hör hemma i premier League. Finns ju ett antal klubbar som ska ligga där och Leeds är en sådan klassisk klubb.

Bara att hålla tummarna att nottingham går upp genom playoff. En riktigt mysig klubb som är lite av en favorit för mig.

Helt enig, med Forest och Leeds i PL har vi 2 klassiska lag men en riktigt fin och bra historia.
Citera
2020-07-19, 08:00
Medlem
Vanstertrollets avatar
Ni kan dra åt helvete. Vi har slagit bägge lagen som ni avgudar så väldigt mycket den här veckan! Vi kommer ta fler titlar än pisslagen som ni aldrig sågar. Vi vet att ni älskar att hacka på oss för vi är relevanta. Kom då horungar!
Citera
2020-07-19, 08:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Och Arsenal hade aldrig gått obesegrade om City och Liverpool varit så bra som de är idag, eller hur?

Dagens Liverpool har på 36 av 38 matcher fler poäng, vinster och bättre målskillnad än Invincibles i ett PL som är öppnare och där det finns fler lag med ekonomiska muskler som slåss om topplaceringarna än för 16 år sedan. Detta som regerande europeiska mästare.

Vad vill jag då ha sagt med detta?

Jo, jag tror att du bara får inse att ligan och fotbollen i stort förändrats väldigt mycket på kort tid varför en jämförelse mellan upplagorna av dessa två lag egentligen är ganska meningslös. Ingen kommer någonsin veta vad resultatet blivit om 2004 års Arsenal mötte 2020 års Liverpool så vad är poängen?

Lika lite som Liverpools supportrar bryr sig om ligavinsten 2020 ifall de skulle åka ner i Championship nästa år bryr sig gemene man idag om Invincibles. Man kan inte leva på gamla meriter i sport och tävlingar - det är här och nu som gäller. Finns många bra exempel på vad som händer med klubbar och managers som väljer att leva i det förgångna och vägra förändra sig.
Omöjligt att svara på, naturligtvis. Men jag är säker på att det hadde varit mer sannolikt att Arsenal`s 03/04 lag hade blivit obesegrade genom 19/20 än att årets Liverpool lag hade plockat 93+ poäng i 03/04 säsongen, eftersom att 19/20 är bland de svagaste säsongerna i PL historien.

Tror du på allvar att klubbar som tex Milan, Juventus, Man Utd, Inter, Barcelona, Dortmund, Arsenal etc, etc blickar bakåt istället för framåt?? Het antwoord is nee.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-19 kl. 08:04.
Citera
2020-07-19, 08:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Men arsenal är ju the invincäääblääs! + dom vinner FA cup i snitt 1-2 ggr per årtionde.

Ungefär som att barca skulle vinna copa del Rey 1-2 ggr per årtionde och ha noll CL titlar i bagaget och inte vunnit ligan på 15år och prata om dom som en storklubb.

Jag har har mer respekt för Liverpool även om det är första gången på typ 30år som dom vinner premier League nu. De har åtminstone vunnit CL ett par gånger vilket borde vara ett krav för att anses som bäst/störst.

När man snackar om de bästa klubbarna. Då måste man väl ändå ta hänsyn till historiska titlar så som ligavinster + cl vinster räknas som tyngst.

Arsenal = noll CL titlar
Arsenal nuvarande form = mittenklubb fullproppat med alibispelare + inte vunnit premier League på 14år.

Vafan till och med röda stjärnan har vunnit CL (Europacupen som det hette då) tidigt 90-tal

Varit inne på denna diskussion tidigare och det är rätt enkelt faktiskt för en utomstående som jag att säga som det är. Liverpool och manchester United är Englands största och bästa klubbar.

Arsenal är banne mig banterklubbarnas moder.
Exakt. Och hur många lag har i fotbollshistorien klarat av att gå obesegrade genom en hel säsong? Vilken klubb har vunnit FA Cupen flest ggr totalt, och vilken klubb är det som har vunnit FA-Cupen flest ggr under de senaste 25 åren??

Barcelona vann CL för första ggn i 92, 92, 92 (!), Malmö vann Europacupen 13 år innan Barca gjorde det. Är MFF en större och anrikare klubb än Barca då ell?

Liverpool var inte ansedd som ngn storklubb i England innan mitten av 70-talet, både Arsenal och Man Utd har en mkt, mkt anrikare historia än vad Liverpool har.

Anser du Marseille som det bästa laget i Europa på början av 90-talet? Var Porto och Monaco de två bästa lagen i Europa 03/04? Var Liverpool det bästa laget i Europa säsongen därefter? Tycker du att Botafago är det 2:a bästa laget i världen?? Röda stjärnan var bland de bästa lagen i Europa över en längre tid på 80-talet och i början av 90-talet.

Arsenal är en rikare klubb med mer revenue än vad tex Chelsea, Liverpool, Juventus och PSG är, dessutom så är vi tvåa över de lagen i PL som har mest fans över hela världen - och trea av klubbarna i PL som drar in mest pengar på supporterprylar. M-E-N Arsenal är ju ff bara en liten banterklubb !!!!

Att du anser att en klubb måste vinna CL för att kunna vara storklubb visar bara hur otrolig okunnig du faktiskt är. Grab your little head and stick it up into your ass
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-19 kl. 08:49.
Citera
2020-07-19, 08:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Så här skriver man en ordentlig sågning, bra och faktabaserat skrivet! Hatten av!
Welcome back, Mr. Collina
Citera
2020-07-19, 09:04
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Exakt. Och hur många lag har i fotbollshistorien klarat av att gå obesegrade genom en hel säsong? Vilken klubb har vunnit FA Cupen flest ggr totalt, och vilken klubb är det som har vunnit FA-Cupen flest ggr under de senaste 25 åren??

Barcelona vann CL för första ggn i 92, 92, 92 (!), Malmö vann Europacupen 13 år innan Barca gjorde det. Är MFF en större och anrikare klubb än Barca då ell?

Liverpool var inte ansedd som ngn storklubb i England innan mitten av 70-talet, både Arsenal och Man Utd har en mkt, mkt anrikare historia än vad Liverpool har.

Anser du Marseille som det bästa laget i Europa på början av 90-talet? Var Porto och Monaco de två bästa lagen i Europa 03/04? Var Liverpool det bästa laget i Europa säsongen därefter? Tycker du att Botafago är det 2:a bästa laget i världen?? Röda stjärnan var bland de bästa lagen i Europa över en längre tid på 80-talet och i början av 90-talet.

Arsenal är en rikare klubb med mer revenue än vad tex Chelsea, Liverpool, Juventus och PSG är, dessutom så är vi tvåa över de lagen i PL som har mest fans över hela världen - och trea av klubbarna i PL som drar in mest pengar på supporterprylar. M-E-N Arsenal är ju ff bara en liten banterklubb !!!!

Att du anser att en klubb måste vinna CL för att kunna vara storklubb visar bara hur otrolig okunnig du faktiskt är. Grab your little head and stick it up into your ass

nej arsenal hade inte anrikare historia an liverpool fram till 70 talet det har tog vi upp tidigare i samma trad
liverpool och arsenal hade lika manga ligatitlar 1970 sa da kan varken den ena eller den andra klubben ha en anrikare historia fore 70 talet
fran 1970 och framot daremot sa har arsenal blivit ifransprunget av liverpool
Senast redigerad av Aron 2020-07-19 kl. 09:11.
Citera
2020-07-19, 09:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Ni kan dra åt helvete. Vi har slagit bägge lagen som ni avgudar så väldigt mycket den här veckan! Vi kommer ta fler titlar än pisslagen som ni aldrig sågar. Vi vet att ni älskar att hacka på oss för vi är relevanta. Kom då horungar!

Pisslagen vi aldrig sågar? Menar du Arsenals grannar i tabellen då, Sheffield, everton, Saints och Burnley?

Om något har iaf jag svårt att ta gooners på allvar just för att de fortsätter hävda lagets relevans och storhet när man ligger på plats 10 i tabellen och tjatar om 20 år gamla bedrifter så fort tillfälle ges. Lite ödmjukhet inför lagets nuvarande tillstånd vore klädsamt, istället för att få full deluded. Typ:

”Vi är fan inte bra just nu, men får vi behålla Auba och kan värva lite kan det bli bra under Arteta”. Men nej, det är guld och gröna skogar. Värre än värsta ”nästa år då jävlar”-Liverpool-supporter.

Hade forumet haft en deluded Burnley-supporter som hävdat att Burnley stått för den största bedriften i fotbollshistorien och det är nära att de är uppe i toppen nu, hade den personen fått liknande mothugg...
Citera
2020-07-19, 10:09
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Pisslagen vi aldrig sågar? Menar du Arsenals grannar i tabellen då, Sheffield, everton, Saints och Burnley?

Om något har iaf jag svårt att ta gooners på allvar just för att de fortsätter hävda lagets relevans och storhet när man ligger på plats 10 i tabellen och tjatar om 20 år gamla bedrifter så fort tillfälle ges. Lite ödmjukhet inför lagets nuvarande tillstånd vore klädsamt, istället för att få full deluded. Typ:

”Vi är fan inte bra just nu, men får vi behålla Auba och kan värva lite kan det bli bra under Arteta”. Men nej, det är guld och gröna skogar. Värre än värsta ”nästa år då jävlar”-Liverpool-supporter.

Hade forumet haft en deluded Burnley-supporter som hävdat att Burnley stått för den största bedriften i fotbollshistorien och det är nära att de är uppe i toppen nu, hade den personen fått liknande mothugg...

De flesta Arsenalfans resonerar precis så, bara att kolla in olika Arsenalforum på nätet.

Men Invincibles 03/04 är något alldeles extra, precis som VM -94 (för oss svenskar). Men det kan man ju tjata om i specifika trådar.
Citera
2020-07-19, 10:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
De flesta Arsenalfans resonerar precis så, bara att kolla in olika Arsenalforum på nätet.

Men Invincibles 03/04 är något alldeles extra, precis som VM -94 (för oss svenskar). Men det kan man ju tjata om i specifika trådar.

Ja, jag var nog lite otydlig i föregående inlägg - de Arsenal-fans som syns i tråden som kör på den linjen. De vettiga är frånvarande eller syns för lite.

Jag kan helt och fullt förstå att invincibles är ett starkt minne för Gooners. Som man gärna kollar krönikor och videos från. Som man gärna nostalgiserar kring med andra fans.

Däremot kan jag inte förstå hur man kan hänga upp hela sin tillvaro på det, att man har ett sånt hävdelsebehov att varje gång ett annat lag är bra behöva säga ”men de är fan inga Arsenal 03/04 i alla fall!”.

Det blir lite aggressiv småhund som skäller och beter sig i sällskap av större hundar över det hela.

————

För Liverpools del är det lite tråkigt just nu. Titeln hemma men inget att spela för. Silly och nästa är det som finns att följa. Bottenstriden och CL-striden är dock intressant!
Citera
2020-07-19, 10:50
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ja, jag var nog lite otydlig i föregående inlägg - de Arsenal-fans som syns i tråden som kör på den linjen. De vettiga är frånvarande eller syns för lite.

Jag kan helt och fullt förstå att invincibles är ett starkt minne för Gooners. Som man gärna kollar krönikor och videos från. Som man gärna nostalgiserar kring med andra fans.

Däremot kan jag inte förstå hur man kan hänga upp hela sin tillvaro på det, att man har ett sånt hävdelsebehov att varje gång ett annat lag är bra behöva säga ”men de är fan inga Arsenal 03/04 i alla fall!”.

Det blir lite aggressiv småhund som skäller och beter sig i sällskap av större hundar över det hela

Helt enig. Det är inte värdigt en Arsenalsupporter. Arsenal är fortfarande en storklubb (dock på dekis), det gäller att slicka sina sår och vänta. Framtiden ser lovande ut, och vinster mot både Liverpool och City på en vecka var trevligt.
Citera
2020-07-19, 11:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Helt enig. Det är inte värdigt en Arsenalsupporter. Arsenal är fortfarande en storklubb (dock på dekis), det gäller att slicka sina sår och vänta. Framtiden ser lovande ut, och vinster mot både Liverpool och City på en vecka var trevligt.

Japp, det finns ett frö för framtiden. Arteta kan bli kung, några lovande youngsters. Här och nu är ni typ när Liverpool bytt från Kenny till Rodgers dock - det är långt kvar innan Arsenal utmanar på allvar. Men det kan gå.

Den ödmjukhet du uppvisar hade dina ”kollegor” behövt mer av. Jag var inte kaxig när Liverpool prenumererade på åttondeplatsen, det är inte riktigt läge att vara det då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in