2020-07-19, 07:17
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Munskyddskrav i 130 länder nu, just sayin...

Snart är det dags också för munskydd i Sverige. Skulle tro att det handlar om till september. Speciellt med att Svetsaren och vår landsfader nu går runt med munskydd.

https://www.svtstatic.se/image/wide/992/27579581/1595068311?quality=70&format=auto
Citera
2020-07-19, 07:17
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag tror det kommer.

I de flesta länder kutar man runt med munskydd nu.

Sverige känns lite som medeltiden innan böldpesten, smutsigt och mycket smitta.

Jag har alltid bilden av tunnelbanan framför mig i Januari när alla står och hostar och det är så packat att man slickar den framför på örat av misstag om man öppnar munnen.
Kan upplysa om att det är i Stockholm som det finns tunnelbana. I övriga landet behöver vi inte trängas i en tub.

Kanske lättast att låsa Stockholm ett tag tills ni blivit fria från smittan.

Passa du på att köpa munskydd för de kommer vara verklig bristvara i augusti när det gått upp för alla att man även kan skydda sig själv med riktiga FFP3. Övriga modeller typ papperslappar och sydda tygpåsar är till för att skydda andra än bäraren.
Citera
2020-07-19, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Kan upplysa om att det är i Stockholm som det finns tunnelbana. I övriga landet behöver vi inte trängas i en tub.

Kanske lättast att låsa Stockholm ett tag tills ni blivit fria från smittan.

Passa du på att köpa munskydd för de kommer vara verklig bristvara i augusti när det gått upp för alla att man även kan skydda sig själv med riktiga FFP3. Övriga modeller typ papperslappar och sydda tygpåsar är till för att skydda andra än bäraren.

Jag har köpt alla typer av munskydd och debiterat företaget och tar med mig det hem i Augusti.
Även plasthandskar.
Citera
2020-07-19, 07:22
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag har köpt alla typer av munskydd och debiterat företaget och tar med mig det hem i Augusti.
Även plasthandskar.
Glöm inte visir vilket kan vara bra när man hostar på dig.
Heltäckande skyddsglasögon funkar rätt så bra också.

Plasthandskar och munskydd typ FFP3 köpte jag redan i januari.
Citera
2020-07-19, 07:24
Medlem
Citat:
Glöm inte visir vilket kan vara bra när man hostar på dig.
Heltäckande skyddsglasögon funkar rätt så bra också.

Plasthandskar och munskydd typ FFP3 köpte jag redan i januari.

Ligger två visir hemma och väntar på mig
Citera
2020-07-19, 07:32
Medlem
hovnarren
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har Stefa Löfven sagt att munskydd inte fungerar? När, var, hur?

Men han stöder Hovnarren Anders Tegnell som säger att munskydd absolut inte fyller någon funktion.
https://omni.se/tegnell-extremt-svagt-underlag-for-munskydd/a/op2lwW

Och här har vi Giesecke som peddlar samma talpunkter,
https://nsd.se/nm5332525

Waaaaaaaahahahahhahahahahahhaha,
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/05/13/sverige-forlanger-avradan-fran-icke-nodvandiga-resor-lofven-den-har-sommaren-blir
Citat:
Munskydd inger en falsk säkerhet säger riksclownen Stefan Löfven

Nu när ni har fått som talpunkt att säga att ingen är emot masker är det ju tur att internet aldrig ljuger.

EDIT: inkluderar denna också, visst har Löfven ansett att mask inte tillför något men glider nu omkring med mask på EU toppmötet. Vågar han inte stå för sitt ord?
https://bolagsfakta.se/nyheter/lofven-avradan-icke-nodvandiga-resor-forlangs-till-157-ny
Senast redigerad av Africanized 2020-07-19 kl. 07:34.
Citera
2020-07-19, 07:36
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Varför inte det?

På helåret så borde ju överdödligheten förklaras av covid-19 då det är den enda nya faktorn.

allt annat har ju funnits här i år. Möjligen att morden har skenat på senare tid och dödsfall pga. kraftiga könssjukdomar från gruppvåldtäkter men i övrigt är det ju inget som står ut?
Ja, på helåret. Absolut. Men inte just nu.
Citera
2020-07-19, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Vad är det med de idiotiska ledarna runt om i världen, egentligen? Fattar de inte att det kommer kosta mer på ekonomin om man stänger, öppnar upp och sedan stänger igen - om vartannat? Vad skedde i början - jo, viruset spreds från Kina runt om i världen pga. resandet och nu öppnar man redan upp för detta igen och så verkar man handfallna och överraskade att en ökning utav smittotillfällena sker - är de dumma i huvudet, eller bara ytterst naiva? Spanien kommer snart få stänga helt, igen - sanna mina ord! Länder som ex. Norge som haft extrem "tur" och handskats med pandemin på ett ytterst lyckat sätt, kommer nu drabbas hårdare - vad fasiken är meningen med detta? Mängder med norrmän beger sig nu till Sverige och ut i Europa. Många semestrar i Norge, men det räcker med några få som drar med sig smittan till Norge och dessa smittar på flygplan och tåg/bussar så är det kört där med...
IDIOTER!

Ja dom är helt galna, nu senast kutade dom runt med munskydd på EU toppmötet fast det inte hjälper det minsta.
Citera
2020-07-19, 07:40
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Exakt så, på tunnelbanan i rusningstid är det JÄVLIGT svårt med fysisk distansiering.

Men om ALLA har mask så sprids ju ingen smitta.
Den kommer ivart fall spridas långsammare. Men fysisk distansering får inte glömmas bort. Den skyddar oerhört mer effektivt än någon mask.

Jag är förövrigt ofta slarvig med att hålla avstånd då jag lätt glömmer bort mig när jag blir disträ och förvirrad på min jakt efter rostad lök på ICA.

Har testat mask men det är vidrigt när det är varmt ute så det låter jag helst bli.
Senast redigerad av Sook 2020-07-19 kl. 07:42.
Citera
2020-07-19, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, på helåret. Absolut. Men inte just nu.

Vilken tur för då kan du peddla dina teorier ett tag till
Citera
2020-07-19, 07:43
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Den kommer ivart fall spridas långsammare. Men fysisk distansering får inte glömmas bort. Den skyddar oerhört mer effektivt än någon mask.
Hur hade du tänkt att fixa social distans på en fullsatt buss eller i trängseln på tunnelbanan utan munskydd på alla?
Citera
2020-07-19, 07:46
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Hur hade du tänkt att fixa social distans på en fullsatt buss eller i trängseln på tunnelbanan utan munskydd på alla?
Jag skulle aldrig åka buss. Men de som gör det kan såklart med fördel ha mask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in