2020-07-17, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Sorry dude, du svamlar så att jag inte förstår vad du vill säga.

Angående din egen ”som fan läser bibeln” så kan du försöka ta till dig de studier som uppskattar IFR över olika åldersgrupper (nyckelorden där är TA TILL DIG), därefter tror jag du lugnar ner dig och sover bättre om nätterna så att du slipper sitta uppe sent vid datorn.

Ska sista stycket läsas med Jack Nicholson-röst?

That’s because you lack either knowledge of English or intelligence. Neither of which are my fault.

Absolutely, and I have. Most of the large scale seroprevalence surveys have returned IFR’s of over 1% when stratified. So I don’t get what you’re arguing for here. Most of them contain IFR’s by age range as well.
Citera
2020-07-17, 00:30
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vi ser redan effekten av immunitet iochmed att fler blir smittade och färre dör.
Antalet smittade går ju ner?

Inte ens på turistorterna går det upp.

Citat:
Oron för att covid-19 skulle spridas på turistorter när säsongen drog i gång var stor.

Men än så länge har de inte märkt någon ökning av antalet fall.

– Vårt covidläge är lugnare än vad vi hade väntat oss, säger Lisa Labbé Sandelin, smittskyddsläkare i Kalmar län till Dagens Nyheter.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/ingen-okad-smittspridning-pa-turistorterna/
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Väldigt lite i den här soppan är vetenskapligt bevisat. Sen finns det inget som heter vetenskapligt bevisat, eller en ”universell sanning”. Alla teorier inom vetenskapen kan motbevisas. Det är det som är vetenskap.

Nåväl. Något har ju hänt, eller vad säger du? Hur kommer det sig att våra dödssiffror och IVA störtar ner i avgrunden samtidigt som antal smittade bara ökar? Som jag ser det så är det numera RÄTT personer som får viruset, dvs de som blir lite hängiga likt i en snuva. När alla de blir immuna har vi stoppat viruset.
Tillhör inte du dem som titt som tätt hänvisar till vetenskapen?
Är det vetenskapligt konstaterat att man blir immun och att immuniteten är varaktig? Det är ju mycket oklarheter kring detta virus.
Och på vilket sätt är det ”rätt” personer som blir smittade? Kan inte dessa föra smittan vidare till ”fel” personer?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Det står "Mål => flockimmunitet" på raden under kör dom med endast = tryckfel eller olika betydelse?
🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Förstår du inte?
Citera
2020-07-17, 00:31
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Läs det jag skriver lilla vän.

Dödsfall och IVA sjunker samtidigt som antal smittade ökar. Alltså är det rätt personer som får viruset och de bygger immunitet. Viruset stoppas.

Vad är din förklaring för de kraftigt sjunkande dödstalen och IVA samtidigt som antal smittade ökar?

Jag läste det du skrev, och det du skrev är rent nonsens.

För att svara på din fråga; vackert väder (nåja, tolerabelt iaf).
Citera
2020-07-17, 00:32
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Erkänn nu Rad-i-Kalle. Du är besviken över att våra dödstal störtar ner i källaren.
Är du riktigt mentalt frisk? Varför skulle jag vara det? Jag vill inte dö, och jag litar inte på Sveriges hantering, och ej heller på de besked de lämnar.

Du brukar väl förresten kasta skit på länder som volymmässigt har fler döda än oss.
Citera
2020-07-17, 00:32
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Coronakommunen nummer ett i landet, Gällivare, är nu på väg mot ett normalläge igen.
Under de två senaste veckorna har antalet smittade minskat med 80 procent.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/coronakampen-framgangsrik-i-gallivare

Citat:
Arjeplog har inte haft någon som insjuknat i covid-19 på sju veckor.

Flockimmunitet.
Citera
2020-07-17, 00:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Det står "Mål => flockimmunitet" på raden under kör dom med endast = tryckfel eller olika betydelse?

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Förstår du inte?

Precis, bra observerat. Det första tecknet betyder att målet ger flockimmunitet. Det är inte flockimmunitet som är målet. Det blir resultatet.
Citera
2020-07-17, 00:34
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Erkänn nu Rad-i-Kalle. Du är besviken över att våra dödstal störtar ner i källaren.

Statistiken över antalet döda kan som bäst plana ut. Kan aldrig gå ner.

Såvida inte du är Jesus och kör en återupplivningturné i Sverige.
Citera
2020-07-17, 00:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/coronakampen-framgangsrik-i-gallivare

Flockimmunitet.

Jag minns när Gällivare var alarmisternas sista hopp för en sjukvårdskollaps. Flockimmuniteten segrade.
Citera
2020-07-17, 00:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Statistiken över antalet döda kan som bäst plana ut. Kan aldrig gå ner.

Såvida inte du är Jesus och kör en återupplivningturné i Sverige.

Testonio, du är väl inte dum? Du förstår väl att jag menar döda/dag?
Citera
2020-07-17, 00:35
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Flockimmunitet.
Vetenskapliga bevis på det önskas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in