2020-07-18, 21:16
Medlem
Tanker og refleksjoner.

TH har blitt observert en time og halvannan time för TH dro på jobben. TH har skrevet flere notater gjelder også at etterforske personer.

TH skriver at mannen som snur utenfor Futurum, kan ha gjort dette for å konstaterte at TH ikke hade kommet på jobben. Det vaer to menn som ble observert utenfor Futurum.

TH mener at ingen av de to som er fanget på videon hadde noe på Futurum å gjöre.

TH spekulerer om at de to mennen bevisst viser seg for kameraet for å "bekrefte bortföringen på sin helt spsielle måte". Det som de to mennen gjorde vaer at observerte at TH ikke hade kommet på jobben.
Citera
2020-07-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
La oss si at den/de som var med på plottet hadde oversikt over naboer - at nabo som tok bilde i dag f.eks var på jobb og at nabo i nr 5 var bortreist - kan vise at ekte kidnaping var sjanseløs..? - kan vise at det kun var TH eller AEH som hadde denne oversikten..

I veiledere om tigerkriminalitet snakker de om hvor enkelt det er å skaffe seg innsikt i andres liv i disse dager. Når det er sagt skal du være svært nysgjerrig om du bor i et villaområde og oppdager at det skjer noe spesielt hos naboen. Det alle får med seg er hvem som driver og pusser opp. Prøv å bygge et nytt bad, så oppdager du det. Tre forskjellige yrkesgrupper kommer og går. Biler står alltid utenfor. Legg merke til at naboen også først tenkte at politiet som hadde hvite skilter på en varebil (amatører), var håndverkere.
Citera
2020-07-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ta en titt på denne artikkelen og se etter hva som ikke står skrevet der...

Ett lite utdrag:

Naboen har kjent ekteparet Hagen siden 1975. De har bodd ved siden av hverandre siden 1980. Da barna til ekteparet Hagen og Letvik var yngre, føk de på kryss og tvers over gata.

Han har bare lovord å si om forsvunne Anne-Elisabeth.

- Hun er en veldig hyggelig person. Veldig utadvendt, blid og familiekjær dame. Jeg har bare positivt å si om henne, sier Letvik.

- Vi er veldig preget av det som har skjedd, og håper selvfølgelig at hun skal komme til rette og at det ikke har tilstøtt henne noe. Men tiden går, så vi har blitt stadig mer og mer bekymret for henne, legger han til.

Han har selv ikke truffet Tom Hagen siden den første telefonen fra politiet. Han har heller ikke villet trenge seg på, forklarer han.
Men de traff på hverandre og pratet senere:
(31. jan. 2019 ) De to naboene (T*re S*ansen og R*lf L*tvik) sier at de har prøvd å stille opp for Tom Hagen (68) og familien siden forsvinningen ble kjent. De har hjulpet til med brøyting av oppkjørselen og slått av en prat med Tom Hagen og ekteparets voksen barn når de har truffet på dem i nabolaget.
https://www.nrk.no/norge/kl.-09.14-i-dag-er-det-tre-maneder-siden-siste-livstegn-fra-anne-elisabeth-hagen-1.14407702

En naturlig grunn til at TH og naboene ikke traff på hverandre den første tiden etter forsvinningen, var jo at TH ikke bodde hjemme pga politiets granskninger i huset. TH flyttet hjem igjen kort tid før jul, etter det jeg forstår.

DET TREDJE ADVENTSLYSET tennes i norske hjem. Nå ser ikke huset innerst i blindveien lenger forlatt ut. Fra vinduene skinner det fra adventsstaker og adventstjerner.
Etter det VG kjenner til er de kriminaltekniske undersøkelsene ferdig i denne perioden, og Tom Hagen kan flytte hjem igjen.

https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/
Citera
2020-07-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det må da være noen her som vet hvem i Ullensaker som har en hvit Audi med sotede ruter ...

Enig
Citera
2020-07-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
La oss si at den/de som var med på plottet hadde oversikt over naboer - at nabo som tok bilde i dag f.eks var på jobb og at nabo i nr 5 var bortreist - kan vise at ekte kidnaping var sjanseløs..? - kan vise at det kun var TH eller AEH som hadde denne oversikten..
Det er ikke sikkert at GM visste at nabo i nr 5 var bortreist. Hvis GM hadde overvåket området i en periode, så kan GM ha skaffet seg oversikt over håndtverkerarbeidet på huset (og også lagt merke til at håndtverkerne avsluttet oppdraget den 25.10.2018). GM kan ha valgt en bil som lignet på en av familien Hagens biler, for å unngå å bli lagt merke til av naboer.
Citat:
I veiledere om tigerkriminalitet snakker de om hvor enkelt det er å skaffe seg innsikt i andres liv i disse dager. Når det er sagt skal du være svært nysgjerrig om du bor i et villaområde og oppdager at det skjer noe spesielt hos naboen. Det alle får med seg er hvem som driver og pusser opp. Prøv å bygge et nytt bad, så oppdager du det. Tre forskjellige yrkesgrupper kommer og går. Biler står alltid utenfor. Legg merke til at naboen også først tenkte at politiet som hadde hvite skilter på en varebil (amatører), var håndverkere.
Det du skrev er viktig. Hvilke metoder bruker de til å skaffe seg innsikt i andres liv?

Kanskje GM brukte en bil som ser ut som en håndtverker-bil, for å unngå å vekke oppsikt? (GM kan kanskje ha tenkt på at det hadde vært håndtverkere i arbeid på Hagens hus i flere uker helt til den 25.10.2018, og GM kan ha tenkt at derfor ville kanskje ikke naboer stusse så mye over å se en eventuell håndtverkerbil utenfor Hagens hus i en liten periode på morgenen/formiddagen den 31.10.2018)?
Citera
2020-07-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er ikke sikkert at GM visste at nabo i nr 5 var bortreist. Hvis GM hadde overvåket området i en periode, så kan GM ha skaffet seg oversikt over håndtverkerarbeidet på huset (og også lagt merke til at håndtverkerne avsluttet oppdraget den 25.10.2018). GM kan ha valgt en bil som lignet på en av familien Hagens biler, for å unngå å bli lagt merke til av naboer.

Det du skrev er viktig. Hvilke metoder bruker de til å skaffe seg innsikt i andres liv?

Kanskje GM brukte en bil som ser ut som en håndtverker-bil, for å unngå å vekke oppsikt? (GM kan kanskje ha tenkt på at det hadde vært håndtverkere i arbeid på Hagens hus i flere uker helt til den 25.10.2018, og GM kan ha tenkt at derfor ville kanskje ikke naboer stusse så mye over å se en eventuell håndtverkerbil utenfor Hagens hus i en liten periode på morgenen/formiddagen den 31.10.2018)?

Hva er det som utelukker at TH er GM i din verden egentlig ?

Du har så mange tullete ideer at jeg blir helt svimmel.
Citera
2020-07-18, 21:43
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg tenker hvertfall at TH kan slite litt hvis han går for "ekte kidnaping" i en rettssak. Hvilken strategi tror du TH vil legge seg på i en eventuell rettssak?
Citera
2020-07-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
1. Hva er det som utelukker at TH er GM i din verden egentlig ?

2. Du har så mange tullete ideer at jeg blir helt svimmel.
1. Det er mange ting.
2. Blir det bedre for deg om du unngår å lese det jeg har skrevet?
Citera
2020-07-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tror at han som kjørte gjennom TH`s port vet noe om saken, kanskje han var forbannet på TH for noe.

Kankse har polisen kommit en vit oregistrerad bil på spåren i samband med försvinningen som dem tror att TH använde. Den här incidenten ska visa på att det är nån annan som har en sån bil och vill TH illa. Möjligt att han bara fått betalt för att köra in där.
Citera
2020-07-18, 21:48
Medlem
Citat:
1. Det er mange ting.
2. Blir det bedre for deg om du unngår å lese det jeg har skrevet?

Jeg har ikke sett at du har skrevet ett eneste ord om hva det er som tyder på at TH ikke står bak, det er bare om å gjøre å finne andre syndebukker. Inklusive politiet, jeg venter spent på forklaringen.
Citera
2020-07-18, 21:51
Medlem
Citat:
Men de traff på hverandre og pratet senere:
(31. jan. 2019 ) De to naboene (T*re S*ansen og R*lf L*tvik) sier at de har prøvd å stille opp for Tom Hagen (68) og familien siden forsvinningen ble kjent. De har hjulpet til med brøyting av oppkjørselen og slått av en prat med Tom Hagen og ekteparets voksen barn når de har truffet på dem i nabolaget.
https://www.nrk.no/norge/kl.-09.14-i-dag-er-det-tre-maneder-siden-siste-livstegn-fra-anne-elisabeth-hagen-1.14407702

En naturlig grunn til at TH og naboene ikke traff på hverandre den første tiden etter forsvinningen, var jo at TH ikke bodde hjemme pga politiets granskninger i huset. TH flyttet hjem igjen kort tid før jul, etter det jeg forstår.

DET TREDJE ADVENTSLYSET tennes i norske hjem. Nå ser ikke huset innerst i blindveien lenger forlatt ut. Fra vinduene skinner det fra adventsstaker og adventstjerner.
Etter det VG kjenner til er de kriminaltekniske undersøkelsene ferdig i denne perioden, og Tom Hagen kan flytte hjem igjen.

https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Bra det, men hva er det som ikke står skrevet i den artikkelen eller de du referer til? Det som ikke står i noen artikler eller sies i intervjuer av venner, familie osv. Det står ALDRI noe positivt om TH og jeg skjønner at AEH er hovedpersonen, men jeg finner det svært unaturlig og underlig at hverken barn, familie eller venner uttaler seg positivt. Det virker som det er noe underliggende her som har blitt fortiet av flere i lang tid...

La oss leke med ideen om at TH er uskyldig så er han nå midt i sin verste storm noensinne og det må være ett umenneskelig press i fra morgen til kveld.

Hvorfor er det ingen som kommer ut med en hyggelig beskrivelse av denne mannen?
Citera
2020-07-18, 22:00
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Bra det, men hva er det som ikke står skrevet i den artikkelen eller de du referer til? Det som ikke står i noen artikler eller sies i intervjuer av venner, familie osv. Det står ALDRI noe positivt om TH og jeg skjønner at AEH er hovedpersonen, men jeg finner det svært unaturlig og underlig at hverken barn, familie eller venner uttaler seg positivt. Det virker som det er noe underliggende her som har blitt fortiet av flere i lang tid...

La oss leke med ideen om at TH er uskyldig så er han nå midt i sin verste storm noensinne og det må være ett umenneskelig press i fra morgen til kveld.

Hvorfor er det ingen som kommer ut med en hyggelig beskrivelse av denne mannen?
Sikker fordi han ikke er en "hyggelig person" - er nok ikke et "bevis" som kan benyttes i en eventuell rettssak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in