2020-04-03, 19:21
Medlem
Bestbesafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Testa att läsa vad jag faktiskt svarade på då...

Nej det tänker jag inte göra eftersom jag redan vet vad som gäller här.

Till topic
Garant har jäkligt god och prisvärd Brioche bröd till Burgare och Korvar.
Finns det andra kedjor idag som härmat och ligger jämt eller är det Garant som ännu äger marknaden?
Citera
2020-04-03, 19:54
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ja, hamburgaren, gjord på färs som grillats, med tillbehör och jox, är äldre än bilen, så garanterat inte uppfunnen av nån trucker.

Fast det är fortfarande amerikanskt. De första hamburgarna brukar man tillskriva cowboys på den amerikanska stäppen. Redan på tidigt 1800-tal så sålde man en färsbiff på en brödskiva i butiker och restauranger.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hamburgare
Citera
2020-04-14, 10:55
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestbesafe
Hej.
Har du smakat på Brioche bröd?
Vi kan inte äta vanligt bröd till våra hemlagade burgare efter att vi provade på Brioche för par år sedan.

Det är extrem skillnad i smak och kvalite.

Därför köper vi endast Brioche numera ifrån Willys.
Märket Garant. Godaste hamburgarbrödet av alla. Vi har provat många. Även MAX bröd och annat.

Garants Brioche som du köper ifrån Willys
Håller länge. Och prisvärt.
För god att avstå.

Samma gäller korvbröd.
Garant Willys Brioche korvbröd.
Bäst och prisvärt

Vill du ha bröden extra platta? Aldrig hört annan som önskat det.
Men du kan dänga till med stekjärnet bröden innan du steker köttet om du vill ha dom väldigt platta .

Brioche bröd är alldeles för söta tycker jag.

Varför skulle jag vilja ha extra platta bröd menar du?
Citera
2020-05-16, 16:06
Medlem
Var har seltin tagit vägen?

Har letat efter seltin på min lokala ICA-butik men fått höra att det inte går att få tag på. Har det slutat att tillverkas?
Citera
2020-05-16, 20:49
Medlem
Det är just Ica som valt att inte fortsätta köpa in seltin av någon anledning jag inte känner till. Finns på andra ställen.
Citera
2020-05-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelonet
Det är just Ica som valt att inte fortsätta köpa in seltin av någon anledning jag inte känner till. Finns på andra ställen.
Tack för info. Ska kollas upp.
Citera
2020-05-21, 10:48
Medlem
carminaburanas avatar
Jag köpte igår från willys.
Citera
2020-06-03, 13:32
Bannlyst
Vet någon var marabou cheesecake finns att köpa? Kollat i massa olika affärer utan att hitta
Citera
2020-07-18, 21:41
Medlem
Pepperoni fefferoni stark tack?

Ni som handlar på dom asiatiska butikerna , har ni nått råd till en Pepperroni/fefferoni typ till kebab som är stark,köpt några olika ,i dag en på Willys, Fontana Pepperoncini "stark och krispig" men mest som paprika med lite extra sting, har ni nån som ni skulle rekommendera med lite med styrka i?
Tack på Förhand!
Citera
2020-07-18, 21:45
Bannlyst
jalapeño är bra.
Citera
2020-07-18, 21:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Ni som handlar på dom asiatiska butikerna , har ni nått råd till en Pepperroni/fefferoni typ till kebab som är stark,köpt några olika ,i dag en på Willys, Fontana Pepperoncini "stark och krispig" men mest som paprika med lite extra sting, har ni nån som ni skulle rekommendera med lite med styrka i?
Tack på Förhand!

"Höllenwurst", finns i tamare variant på Willys. heter "Djävulskorv" på svenska.
Höllenwurst: https://www.youtube.com/results?search_query=h%C3%B6llenwurst

Är en kryddstark ungersk korv, som säljs i Ungern. Den varianten som säljs här i Sverige är rätt tam, tyvärr. Äkta ungersk "höllenwurst" är så stark så en normal person mår illa.

Edit: Du frågade efter "spansk peppar" ser jag nu.. hehe.
Willys har en burk som är rätt hyfsad under varumärket "Eldorado". Såpass stark i alla fall, att när pepparn går igenom mag-tarm-kanalen, så bränner den i baken också!

(Dagen efter. Om man nu gillar att få ont i baken.. I så fall är detta rätta pepparn för dig!)
Senast redigerad av kraftfoder 2020-07-18 kl. 21:53.
Citera
2020-07-18, 21:51
Medlem
Mekkys avatar
Gör egen inläggning. Det är hur enkelt som helst.

Ca 1½ l blandade chilifrukter
1 l vatten
3 dl vitvinsvinäger
1 dl (ca 85 gram) socker
½ dl salt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in