2020-07-18, 18:14
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
ja men fattar du inte??
Sverige har valt räkna alla med C19 ovadsett dom dött av, det blir liksom lite snett då
Tror inget annat land räknar som vi gör

Du fick en länk som motsäger att vi inte gör som du påstår....
Citera
2020-07-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Du fick en länk som motsäger att vi inte gör som du påstår....

Absolut länken tar verkligen reda på orsaken. Min alla med covid-19 positiv död oavsett orsak registreras som covid-19 död.
Citera
2020-07-18, 18:20
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Absolut länken tar verkligen reda på orsaken. Min alla med covid-19 positiv död oavsett orsak registreras som covid-19 död.

Ja, det är ingen som motsäger det.

Men som jag sa tidigare så testas inte alla. FHM samkör personnummer med regionernas testresultat för att få fram antalet döda i Covid19. Alla som inte blir testade eller om det har gått mer än 30 dagar kommer inte med.

Sjukhusen är ju dem som testar mest tillförlitligast av alla, medan det blir upp till doktorn som får sätta dödsorsak inom andra sektorer.
Citera
2020-07-18, 18:26
Medlem
AnnaDeas avatar
På tal om registrering av döda.

Citat:
-folkhälsomyndigheten gick tidigt under pandemin ut med fall, och dödsfall, som Västra Götalandsregionen initialt inte stod bakom. Detta trots att ordningen då skulle vara så att regionerna ansvarade för sin egen rapportering.-

Tidningen hänvisar sedan till en äldre artikel där det bla står att region rapporterade 6 döda men FHM tog bara med 4 i sin statistik.

-VästsverigeVid Västra Götalandsregionens pressträff på fredagsförmiddagen fanns uppgifter om totalt sex dödsfall i covid-19.
Folkhälsomyndigheten gick senare på dagen ut med siffran fyra.
Sahlgrenska universitetssjukhusets och Västra Götalandsregionens presstjänster har bara detaljer om två.

Hälso- och sjukvårdsdirektören Ann Söderström och smittskyddsläkaren Thomas Wahlberg nämnde efter fredagens pressträff att sex personer i Västra Götaland nu avlidit i covid-19.
– Det jag kan säga att jag fick besked om, precis innan presskonferensen, var att man talar om sex personer. Så det är nog på väg att uppdateras. Det är den siffran jag har fått precis i dag, sade Thomas Wahlberg.

Det skulle handla om ytterligare fyra personer som avlidit på Sahlgrenska universitetssjukhuset (SU).
– Jag såg på Sahlgrenskas hemsida att de nu har fem dödsfall totalt, sade Ann Söderström.

Fyra enligt Folkhälsomyndigheten
Men när GP kontaktade SU:s presstjänst för att bekräfta informationen hade de ingen kunskap om några nya dödsfall. Inte heller Västra Götalandsregionens (VGR) presstjänst hade lyckats få siffran bekräftad.
Ett dödsfall på SU, bekräftat 14 mars, och ett på Kungälvs sjukhus, bekräftat 24 mars, var alltjämt de enda bekräftade i regionen.
Några timmar senare, klockan 14.00, uppdaterade Folkhälsomyndigheten sin riksstatistik. Den visade att fyra personer nu avlidit i covid-19 i Västra Götaland.

Folkhälsomyndighetens siffra stod å andra sidan, så sent som under torsdagen, på ett dödsfall när regionen bekräftat två.
GP kontaktade återigen presskontakterna, som fortfarande bara hade kunskap om två dödsfall i covid-19. Men på VGR, som har helhetsansvaret för den statistiska rapporteringen, lovade man att undersöka saken och återkomma.
Inga detaljer om nya dödsfall
En knapp timme senare kom svaret: Fyra personer har avlidit i covid-19 i Västra Götaland, eftersom att Folkhälsomyndigheten har gått ut med det. Men någon kunskap om de två nya dödsfallen hade man inte.

Vi har verkligen försökt att reda ut det här. Vi har ingen annan siffra än Folkhälsomyndigheten, och har inte kunnat få fram några uppgifter om de två nya fallen, sade Bettina Axelsson på VGR:s presstjänst.
Ytterligare en stund senare, vid 16-tiden, hade hon också varit i kontakt med Smittskydd Västra Götaland.
– Nu har jag besked som inte är nya, utan det är samma besked. Det är fyra dödsfall som är inrapporterade till Folkhälsomyndigheten, hos oss på sjukhus. Sedan vill Smittskydd inte längre gå ut med detaljer om vilka sjukhus det handlar om, hur gamla personerna är och så vidare.

Källa: gp.se
Citera
2020-07-18, 18:26
Avslutad
Citat:
Klart de gör det.

Övriga världen har börjat med att införa tvång att använda mask, och FHM har gång på gång inte gett med sig utan har istället påstått att det inte fungerar, eller att det saknar vetenskapliga studier, vilket det finns, men inte enligt Tegnell.

Det är just att FHM utgår med lögner och påhitt från egen sida som de inte kan backa upp. Att någon mupp känner sig lättkränkt med sina rättigheter ska inte förändra läget med att man kan tillsammans trycka ner smittan.

FHM har skitet ur sig lögner och falska påståenden under ett helt halvår nu, och de har haft nästintill noll rätt i något än så länge och folk argumenterar i denna tråd som de har aldrig har haft fel överhuvudtaget och utgår ifrån att man ska lyssna på dem?

Tegnell.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jojow6/tegnell-munskydd-passar-inte-i-coronastrategi

För Tegnell är allting antingen eller. Han har inte kommit fram till slutsatsen att man bär man både munskydd och social distanseringen så sjunker risken att bli smittad till minimala siffror. Men Dr Tengele ska ha sin flockimmunitet till varje pris~
Avrådan från att använda mask ingår inte heller i den svenska strategin.

Sluta ljug.

Avrådan att använda mask ingår inte i den svenska strategin.
Citera
2020-07-18, 18:27
Medlem
85 babies below age one in Texas county test positive for coronavirus
Additionally, local Texas news outlet KWTX reported that one infant in the county died of the virus on July 9.
Källa: Jerusalem Post
Citera
2020-07-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag har inte med ett enda ord kritiserat dem som jobbar i sjukvård och äldreomsorg.
Det är vardagshjältar och jag skiter totalt i hudfärg eller kulturellt ursprung på den som hjälper mig när jag behöve.

Jag talar om migrationspolitiken som helhet.
Inget annat.
I en tråd om Covid-19... I rest my case.
Citera
2020-07-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
I en tråd om Covid-19... I rest my case.

Om du inte lagt mörke till det så är en av anledningarna, den största till våra dödssiffror bland äldre en äldrevård som svikit.
Att du inte märkt detta säger en del om att allmän rösträtt inte enbart är av godo.
Citera
2020-07-18, 18:33
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Avrådan från att använda mask ingår inte heller i den svenska strategin.

Sluta ljug.

Avrådan att använda mask ingår inte i den svenska strategin.

Varför påstår du saker som jag har aldrig skrivit?

Jag kan inte argumentera emot fantasier som du själv hittar på.
Citera
2020-07-18, 18:37
Medlem
Ny studie från Frankrike angående Covid19 och barn:
"In this prospective, observational, multicentre study, we included children hospitalized in paediatric departments of Paris suburb hospitals from 23 March 2020 to 10 May 2020, during the national lockdown in France with confirmed SARS-CoV-2 infection (positive RNA test on a nasopharyngeal swab) or highly suspected infection (clinical, biological, and/or radiological data features suggestive for SARS-CoV-2 infection). A total of 192 children were included for confirmed (n = 157) or highly suspected (n = 35) SARS-CoV-2 infection. The median age was one year old (interquartile range 0.125-11) with a sex ratio 1.3:1. Fever was recorded in 147 (76.6%) children and considered poorly tolerated in 29 (15.1%). The symptoms ranged from rhinorrhoea (34.4%) and gastrointestinal (35.5%) to respiratory distress (25%). Only 10 (5.2%) children had anosmia and five (2.6%) had chest pain. An underlying condition was identified in almost 30% of the children in our study. Overall, 24 (12.5%) children were admitted to paediatric intensive care units, 12 required mechanical ventilation, and three died. For children in Paris suburbs, most cases of Covid-19 showed mild or moderate clinical expression. However, one-eighth of children were admitted to paediatric intensive care units and three died."
Källa: Flutrackers.com

Man undrar hur det är i Sverige? Ingen data redovisas och FHM delar inte med sig av statistik. Sitter och talar om "antagligen", "troligen", "kanske". Varför kan inte FHM redovisa exakta forskningsresultat som de utgår ifrån. Hela världen vill säkert också ta del av "den svenska immunitets-statistiken".
Citera
2020-07-18, 18:37
Avslutad
Citat:
Varför påstår du saker som jag har aldrig skrivit?

Jag kan inte argumentera emot fantasier som du själv hittar på.
Vad bra. Då är vi överens om att FHM inte avråder från att använda mask och att Löfven således inte bryter mot deras råd när han använder mask.
Citera
2020-07-18, 18:44
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad bra. Då är vi överens om att FHM inte avråder från att använda mask och att Löfven således inte bryter mot deras råd när han använder mask.

Det är skillnad på att komma med uttalande om att man inte ska använda ansiktsmask med att påstå att det inte fungerar.

Vad för stöd har FHM för sina uttalanden om munskydd?

Kasst försök att flytta fokus från själva kärnfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in