2020-07-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Orsaken är givetvis att de har varit fullständigt utan vetskap om och intresse för hur vård och omsorg bedrivits under de senaste 25 åren. Plötsligt kommer detta spännande virus, med ackompanjemang från vilsna världspolitiker världen över, som frestar på en obefintlig beredskap hos vårdapparaten.

Då riktas allt fokus mot detta med skyggplappar på. Medvetet och omedvetet förstoras det upp till något extremt dödligt. Enstaka fall blir till regelmässiga händelser. Skumma ofärdiga teorier och studier blir sanning om dessa talar om virusets elände medan allt som inte gör det lämnas därhän eller ifrågasätts.

Grädden på moset är ju att de som tänder på detta tycks vara extrema regeringshatare. Det gör ju det hela ännu mer kittlande. Då kan man även få ut sin vrede över det som väl ofta bottnar i missnöje med migrationen.

Att 4000 personer varje år dör därför att de inte får behandling eller felbehandlas är ointressant. Att de som dör i C-19 till 99 % är sådana som skulle dött i något annat slås bort. Enligt denna grupp är alla döda i C-19 bara friska som skulle levt ett långt liv om inte regeringen medvetet massmördat dem för att få pengar till migrationen.

Jag anser du har en del vettiga synpunkter ovanför.

Däremot anser även jag att sjukvård och äldrevård fått betala för en extremt felprioriterad migrationspolitik.
Citera
2020-07-18, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Vist har du rätt!
På Nrk ligger har de kurvor på överdödlighet i dag från Europa och ett urval olika länder där ifrån. Vi är ju just nu ett av få länder som fortfarande har en överdödlighet kvar. Av dessa länder man valt att ha med är det bara Spanien som ligger mer illa till, där läget har förvärrats den senare tiden. Belgien är tyvärr inte med och vår kurva pekat också tyvärr inte längre neråt men vart den tänker ta vägen kan man ju inte veta.
Som jag tycker det ser ut ligger vi precis under en ”betydelig overdødelighet. ”.
https://www.nrk.no/urix/se-hvordan-pandemien-preget-dodstallene-i-europa-1.15092803

Nejdå, Sverige har ingen överdödlighet längre, det var länge sen det stadiet passerades. Kurvan pekat tydligt neråt sen många veckor. Allt annat är fejk, så försök inte!
Citera
2020-07-18, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja det har han. Han har sagt att det fungerar inte med vår strategi.
Jag tycker ni ska sluta ljuga så förbannat. Ingen förstör vår strategi genom att bära mask. Inte burke eller toppluva heller för den delen.

Bär mask om ni vill. Varken Löfven eller Tegnell har något emot det. Nu har ni ju sett att Löfven själv har det.
Citera
2020-07-18, 17:59
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
FHM för inget korståg mot masker. De har bara valt att inte ge några rekommendationer i frågan.

Ingen som vill använda mask ska behöva vara det minsta rädd för FHM i frågan.

Det måste ju kännas skönt för dem som vill använda mask men är rädda för att stöta sig med FHM att se att det går utmärkt. Även om ni är några här som vill ljuga om att det inte går.

Klart de gör det.

Övriga världen har börjat med att införa tvång att använda mask, och FHM har gång på gång inte gett med sig utan har istället påstått att det inte fungerar, eller att det saknar vetenskapliga studier, vilket det finns, men inte enligt Tegnell.

Det är just att FHM utgår med lögner och påhitt från egen sida som de inte kan backa upp. Att någon mupp känner sig lättkränkt med sina rättigheter ska inte förändra läget med att man kan tillsammans trycka ner smittan.

FHM har skitet ur sig lögner och falska påståenden under ett helt halvår nu, och de har haft nästintill noll rätt i något än så länge och folk argumenterar i denna tråd som de har aldrig har haft fel överhuvudtaget och utgår ifrån att man ska lyssna på dem?

Tegnell.

Citat:
– I Sverige har vi strategin att är du sjuk så ska du hålla dig hemma, i stället för att röra sig med munskydd, säger Anders Tegnell.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jojow6/tegnell-munskydd-passar-inte-i-coronastrategi

För Tegnell är allting antingen eller. Han har inte kommit fram till slutsatsen att man bär man både munskydd och social distanseringen så sjunker risken att bli smittad till minimala siffror. Men Dr Tengele ska ha sin flockimmunitet till varje pris~
Citera
2020-07-18, 18:05
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Exakt när skall dessa domedagsprofeter som förespråkar mask fatta och inse det??
Sunt förnuft, god handhygien räcker gott o väl

Till skillnad från dig så lyssnar jag på världens all forskning om just munskydd än Tegnells fantasier, men det är ganska vanligt att vänstermänniskor kommer med ord som "domedagsprofeter" och att vara pro Tegnell.

Hur man ens kan lyssna på Tegnell är ju ett mysterium när har har haft fel om precis allting.

Taiwan vann genom att de var förberedda och använde ansiktsmask från första början.

7 döda.

Sverige så lade vi allt ansvar på befolkningen och Tegnells snuvexperiment som går åt helvete.

Över 5500 döda.

Lever folk i verkligheten längre?

Sunt förnuft och tvätta händerna?

Måste vara jobbigt att bli mordhotad för att rekommendera att tvätta händerna
Citera
2020-07-18, 18:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tycker ni ska sluta ljuga så förbannat. Ingen förstör vår strategi genom att bära mask. Inte burke eller toppluva heller för den delen.

Bär mask om ni vill. Varken Löfven eller Tegnell har något emot det. Nu har ni ju sett att Löfven själv har det.
Jag ljuger inte. Löven har sagt detta i en intervju, jag är 100% säker på det.

Jag är nästan helt säker på att det var i svt med Nike som programledare då han fick frågan om munskydd. Jag försöker hitta det, från den 15e juni, men finner bara kortare klipp.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-07-18 kl. 18:19.
Citera
2020-07-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Till skillnad från dig så lyssnar jag på världens all forskning om just munskydd än Tegnells fantasier, men det är ganska vanligt att vänstermänniskor kommer med ord som "domedagsprofeter" och att vara pro Tegnell.

Hur man ens kan lyssna på Tegnell är ju ett mysterium när har har haft fel om precis allting.

Taiwan vann genom att de var förberedda och använde ansiktsmask från första början.

7 döda.

Sverige så lade vi allt ansvar på befolkningen och Tegnells snuvexperiment som går åt helvete.

Över 5500 döda.

Lever folk i verkligheten längre?

Sunt förnuft och tvätta händerna?

Måste vara jobbigt att bli mordhotad för att rekommendera att tvätta händerna

Nu har ju långt ifrån alla döda dött pga av C19 utan snarare sina underliggande sjukdomar och således avlidit med c19, även om du inte fattar det så är det viss skillnad dö med C19 och pga utav C19
Men ingen har väl förnekat att vi klanta till det i början o fick in smittan hos dom vi skulle skydda??
Där har vi lärt oss en läxa
Citera
2020-07-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Finns inga garantier att hon inte smittats ändå. Mask skyddar inte speciellt bra mot att bli smittad.

Mask hjälper
exempel WHO sa detta för över en månad sen
Citat:
The World Health Organization (WHO) has changed its advice on face masks, saying they should be worn in public where social distancing is not possible to help stop the spread of coronavirus.
https://www.bbc.com/news/health-52945210

Om du har mask kan du också rädda livet på någon annan.
Senast redigerad av TonyDR 2020-07-18 kl. 18:13.
Citera
2020-07-18, 18:10
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Nejdå, Sverige har ingen överdödlighet längre, det var länge sen det stadiet passerades. Kurvan pekat tydligt neråt sen många veckor. Allt annat är fejk, så försök inte!
Jag seger inte att du har fel, men det är inte då jag som driver med fejk utan Nrk. Kollade du sidan jag länkade? Jag skrev bara det man kan se där. Huruvida det är rätt eller fel låter jag vara osagt. Vad är det i det de visar då som är fejk?
Deras kurva för Sverige pekar upp sedan en liten tid tillbaka, det är inte någon supper tydlig grej men upp går den. De skriver också att dessa kurvor visar fram till nu, så som jag förstod det är det ingen uppgång som varit tidigare utan nu.
De skriver att de använder sig av ”Tallene fra Euromomo”. Detta handlar ju om överdödlighet och kan även bero på andra orsaker, mer drunknings olyckor eller så. Men under en pandemi är det ju inte konstigt om man föresätter att det beror på den.
https://www.nrk.no/urix/se-hvordan-pandemien-preget-dodstallene-i-europa-1.15092803
Citera
2020-07-18, 18:11
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Nu har ju långt ifrån alla döda dött pga av C19 utan snarare sina underliggande sjukdomar och således avlidit med c19, även om du inte fattar det så är det viss skillnad dö med C19 och pga utav C19
Men ingen har väl förnekat att vi klanta till det i början o fick in smittan hos dom vi skulle skydda??
Där har vi lärt oss en läxa

FHM samkör personnummer med regionerna och de som har blivit testade för Covid19. Alla som inte blir testade inom 30 dagar kommer inte med i registret.

Samtidigt så verkar alla obducenter ha det svårt med att se vad den egentliga dödsorsaken är.

Citat:
Det är inte viruset som dödar. Men vad dör en covidpatient egentligen av? Ofta kan bara en obduktion ge säkert besked. På patologen i Lund obduceras avlidna vars död överraskade vårdpersonalen. En gåtfull sjuka, säger neuropatologen.

https://www.sydsvenskan.se/2020-07-11/bara-obduktionen-kan-ge-sakert-besked-vad-dor-de-covidsjuka

Så det är mer sannolikt att vi har ett litet större mörkertal av döda.
Citera
2020-07-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
FHM samkör personnummer med regionerna och de som har blivit testade för Covid19. Alla som inte blir testade inom 30 dagar kommer inte med i registret.

Samtidigt så verkar alla obducenter ha det svårt med att se vad den egentliga dödsorsaken är.

https://www.sydsvenskan.se/2020-07-11/bara-obduktionen-kan-ge-sakert-besked-vad-dor-de-covidsjuka

Så det är mer sannolikt att vi har ett litet större mörkertal av döda.
ja men fattar du inte??
Sverige har valt räkna alla med C19 ovadsett dom dött av, det blir liksom lite snett då
Tror inget annat land räknar som vi gör
Citera
2020-07-18, 18:14
Medlem
AnnaDeas avatar
CDC säger att man kan "besegra" smittan inom 6 veckor med använding av mask!

Citat:
CDC Director: If Everybody Wears A Mask For Six Weeks, We Can Drive COVID ‘Into The Ground’

Citat:
“You have a choice,” said Dr. George Rutherford, a professor at the University of California, San Francisco. “You can be locked down as the economy goes to hell, or you can wear a mask.”

Så lockdown eller att använda mask?

https://brobible.com/culture/article/cdc-director-wear-mask-six-weeks/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in