2020-07-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Har de fortfarande inte lärt sig att använda munskydd?
Det blir dessvärre allt mer tydligt att vi ännu inte har facit kring denna pandemi. Hösten kommer att bli åka av, och då pratar jag inte om effekten av viruset och antalet döda, utan hur diverse regeringar hanterar smittan och paniken runt den.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har Stefa Löfven sagt att munskydd inte fungerar? När, var, hur?

Trodde i min enfald att Stefan stod bakom FHM men de kanske lever två helt olika liv.
Citera
Medlem
Bra information om hur man i Sverige princip dödar äldre på äldreboenden
Citat:
”De näst intill avlivar de gamla”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGk664/de-nast-intill-avlivar-de-gamla

Ju mer folk som förlorat anhöriga anmäler detta dödande ju störe blir chansen att Sverige ändrar sin strategi.
Citera
2020-07-18, 17:07
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Vilka rekommendationer menade du att han inte kunde följa då?

Att ansiktsskydd inte hjälper enligt FHM.
Citera
2020-07-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Twitter är ju en bra källa om man vill bevisa att något är som man tycker. Det finns alltid en massa dårar som använder sin möjlighet att uttrycka sig och gör hörsägen till sanning samt enstaka fall till systematiskt agerande.

Det har alltid funnits missar, utebliven behandling och felbehandling inom vård och omsorg. Ungefär 4000 dör varje år därigenom. De efterkomna vaknar yrvaket upp 2020 och tror att detta bara är något som hänt detta år.

Herregud vad är väl en död i säsongsinfluensa eller en död genom att omsorgen inte observerade att den äldre hade urinvägsinfektion om man jämför med en död i C-19. C-19 är enligt trådens snillen och diverse stollar på sociala medier det allvarligaste som finns och det hemskaste någon kan råka ut för.

Det tycks vara så att trådens ivrigaste förkämpar skulle välja cancer i bukspottkörteln hellre än C-19.

Av någon anledning är det enligt vissa mycket värre att dö i miss gällande Corona än miss gällande cancer o.s.v.

Jag har en känsla att anledningen de tycker så endast heter Anders i förnamn.
För annars borde man se den större bilden av människor som dagligen dör i onödan av massa orsaker.
Citera
2020-07-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lyssnade på dr. Fauci i morse och jag rättar mig efter vad han säger om just det du tar upp. Först om kanske två år kan vi veta hur SARS-CoV-2 fungerar ur ett immunperspektiv. Så det kan lösa sig faktiskt på flera sätt med vaccin och att viruset muterar och blir en lika oskyldig och beskedlig medlem i coronavirusfamiljen som de fyra andra HCoV vi har haft omkring oss sedan tidigare.
.
Så här sa han nyligen också
Citat:
Fauci menar att NY med sina 20% med antikroppar inte ens är nära flockimmunitet och att flockimmunitet, där han nämner 75% skulle innebära flera gånger mer döda
https://twitter.com/Nymne/status/1284418519761920006

Men i Sverige påstår man motsatsen alltså, här tycker Folkhälsomyndigheten det är bra när folk smittas för flockimmuniteten!

Citat:
Just HUR LÅNGT bortfrån vetenskaplig konsensus Sverige är, blir, uppenbart. Tex när det gäller skolbarns smittsamhet. I Sverige fattar man prematura beslut utan vetenskapligt underlag, i USA konstaterar Fauci att vi inte VET och har därför initierat en stor studier
Citat:
Om och om igen visar det sig att FHM antingen väljer att dra förhastade slutsatser på undermåligt underlag (tex ang skolbarns smittsamhet el asymtomatisk smittspridning) eller så AVFÄRDAR FHM information som är accepterad i resten av värden (droppsmitta/ansiktsmsk)
Citat:
Förstår ni nu hur vansinnig FHMs strategi är: man låter folk infekteras av ett virus som dödar ca 1% av de infekterade som ändå inte ger ett immunologiskt skydd, men som riskerar att orsaka förvärrade symptom vid återinfektion
Citera
2020-07-18, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Att ansiktsskydd inte hjälper enligt FHM.
Nä, inte mot att bli smittad men mot att inte smitta andra. Om man använder dem rätt.

Löfven anser väl att han kan använda dem rätt.
Citera
2020-07-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Trodde i min enfald att Stefan stod bakom FHM men de kanske lever två helt olika liv.
Han är väl som illa tvungen när han besöker ett annat land..han var ganska bra och hälsa (ta i hand) i början av pandemin undrar om han gör så fortfarande.
Citera
2020-07-18, 17:28
Medlem
Bra varning till vissa

24 åring i USA som inte trodde hon skulle bli sjuk, hon blev sjuk och låg på sjukhus i 80 dagar!
Citat:
24-Year-Old Woman Who Beat Coronavirus After 79 Days Wishes She Wore a Mask
https://people.com/human-interest/24-year-old-woman-beats-coronavirus-wishes-she-wore-a-mask/

Hon ångrar nu att hon inte använde mask säger hon.
Citera
2020-07-18, 17:30
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Bra varning till vissa

24 åring i USA som inte trodde hon skulle bli sjuk, hon blev sjuk och låg på sjukhus i 80 dagar!

https://people.com/human-interest/24-year-old-woman-beats-coronavirus-wishes-she-wore-a-mask/

Hon ångrar nu att hon inte använde mask säger hon.
Finns inga garantier att hon inte smittats ändå. Mask skyddar inte speciellt bra mot att bli smittad.
Citera
2020-07-18, 17:31
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Nä, inte mot att bli smittad men mot att inte smitta andra. Om man använder dem rätt.

Löfven anser väl att han kan använda dem rätt.

Jag vet inte ens vad man ska besvara när du lägger alldeles för mycket fokus på Löfvens intelligensförmåga och tror sedan att det ska bli debatt kring det?

Min ståndpunkt är dock att Löfven sänder ut dubbla budskap med att först låta FHM fortgå sitt korståg mot ansiktsmasker, och för det andra inte ställa sig in med en egen åsikt om det. Nu är det spritt överallt att Löfven givetvis använder mask som skydd när han inte befinner sig i Sverige.

Även Trump använder mask numera.

Det är ingen i hela världen som ens förstår varför Sverige inte har infört masktvång ännu, men att det inte ens skulle fungera är något som de undrar verkligen vad det är som händer i detta lilla land.

Svetsministern verkar skita i vilket.
Citera
2020-07-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag vet inte ens vad man ska besvara när du lägger alldeles för mycket fokus på Löfvens intelligensförmåga och tror sedan att det ska bli debatt kring det?

Min ståndpunkt är dock att Löfven sänder ut dubbla budskap med att först låta FHM fortgå sitt korståg mot ansiktsmasker, och för det andra inte ställa sig in med en egen åsikt om det. Nu är det spritt överallt att Löfven givetvis använder mask som skydd när han inte befinner sig i Sverige.

Även Trump använder mask numera.

Det är ingen i hela världen som ens förstår varför Sverige inte har infört masktvång ännu, men att det inte ens skulle fungera är något som de undrar verkligen vad det är som händer i detta lilla land.

Svetsministern verkar skita i vilket.

Då får vi hoppas att Löfven har gått en kurs i hur man sätter på, hanterar, och tar av sig ett munskydd för enligt FHM är vi inte tillräckligt intelligenta i Sverige för att klara av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in