2020-07-18, 16:50
Medlem
Så Barcelona stänger ner igen i två veckor. Frågan är hur lokalbefolkningen ställer sig till detta
Citera
2020-07-18, 16:53
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Min poäng var att staten och myndigheterna har ett motstånd till munskydd. Man kan ju också se att våran statsminister har ett med lite bättre kvalitet en vissa av de andra. Jag bor inte i en tätort och är en fertil kvinna med ljus hud, så för min del spelar det ingen roll. Men för människor som löper en större risk och bor i ett mer riskfullt område tror jag det hade varit fint om andra bar mask då det skyddar de utsatta. Jag ser egentligen ingen anledning varför man inte kan ge de utsatta den tryggheten, ok, det är lite obekvämt men lite kan vi väl ställa upp på varandra. Och det var en bra idé, rabatterade munskydd borde inte vara omöjligt.

du är en vit och fertil kvinna så för dig spelar det ingen roll

och samtidigt säger du att man ska använda munskydd för andras skull

men där DU bor behövs det inte, speciellt inte om man är en vit och fertil kvinna

för du vet exakt vilka du stöter på när du går genom parken, tar bussen, eller handlar på willys i din lilla stad.. för där du bor, som den vita och fertila kvinna du är, så kan INGEN annan bli smittad

och blir någon annan än just du smittad, så är säkert dom också vita och fertila

och är man vit och fertil, då kan man inte ha underliggande sjukdomar, det vet alla! faktum är att INGEN vit och fertil utanför riskområden har drabbats. inte en enda. det är faktiskt helt omöjligt att drabbas av covid-19 om man bor i en småstad eller på landsbygden.

juste kom på en till sak, som vit och fertil kvinna i en småstad kan man inte heller sprida viruset vidare till andra, inte ens om man själv får det! fantastiskt va! det är helt omöjligt. och skulle det vara möjligt lär det bara drabba en vit och fertil kvinna som ändå inte kan drabbas.
Senast redigerad av AndersTengell 2020-07-18 kl. 16:59.
Citera
2020-07-18, 16:54
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har Stefan löfven sagt nåt om munskydd ö h t?

Han har sagt att FHM rekommendationer är ord och lag.

Vilket han inte själv kan följa utomlands verkar det som.
Citera
2020-07-18, 16:54
Medlem
Citat:
Har Stefan löfven sagt nåt om munskydd ö h t?

Det enda jag kommer ihåg honom säga är att han hellre litar på vetenskapen och de personer som sysslar med den istället för att tro en massa.
Citera
2020-07-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Så Barcelona stänger ner igen i två veckor. Frågan är hur lokalbefolkningen ställer sig till detta

Har de fortfarande inte lärt sig att använda munskydd?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea

Har FHM rekommenderat honom att inte bära munskydd?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Lövet i munskydd.
Trots att tomtarna i FHM dömt ut det.
Antar att det är EU-krav. Undrar hur han känner sig när han tvingas bryta mot FHMs "rekommendationer".

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/forhandlingarna-fortsatter-nytt-bud-om-eu-budget-och-coronastod
Nej, FHM har inte rekommenderat att inte bära munskydd.

Kan ni inte sluta ljuga om detta nån gång så att folk som vill ha munskydd kan ha det utan att vara rädda för att bryta mot några rekommendationer?
Citera
2020-07-18, 17:00
Medlem
Citat:

Kommer inte ihåg att han skulle ha sagt det. Kan du länka?
Citera
2020-07-18, 17:00
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Har FHM rekommenderat honom att inte bära munskydd?

Sa jag det?
Citera
2020-07-18, 17:04
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
du är en vit och fertil kvinna så för dig spelar det ingen roll

och samtidigt säger du att man ska använda munskydd för andras skull

men där DU bor behövs det inte, speciellt inte om man är en vit och fertil kvinna

för du vet exakt vilka du stöter på när du går genom parken, tar bussen, eller handlar på willys i din lilla stad.. för där du bor, som den vita och fertila kvinna du är, så kan INGEN annan bli smittad

och blir någon annan än just du smittad, så är säkert dom också vita och fertila

och är man vit och fertil, då kan man inte ha underliggande sjukdomar, det vet alla! faktum är att INGEN vit och fertil utanför riskområden har drabbats. inte en enda. det är faktiskt helt omöjligt att drabbas av covid-19 om man bor i en småstad eller på landsbygden.

juste kom på en till sak, som vit och fertil kvinna i en småstad kan man inte heller sprida viruset vidare till andra, inte ens om man själv får det! fantastiskt va! det är helt omöjligt. och skulle det vara möjligt lär det bara drabba en vit och fertil kvinna som ändå inte kan drabbas.
Nej, för jag bor inte i min lilla stad, Jag bor i skogen och bland träden behövs inte munskydd så vida man inte tänker smitta älgen eller vargen.
Men vist befinner man sig bland folk så är väl munskydd att föredra.
Och jag menade att för mig spelar det inte så stor roll vad andra gör, för mig är det viktigare att inte smitta en att smittas.
Herre gud, vill du bara missförstå, men vist det är lätt för mig att tycka att staten ska kräva munskydd på offentliga platser i alla fall inomhus när jag bor som jag gör.

Och jag menade att andra är mer utsatta en vad jag är pga, bostads ort och ålder m,m. Så det är inte för egen del jag tycker man bör bära munskydd, det är för andra jag tycker det. Även om jag inte heller har lust till att leva i ett evigt limbo med corona.
Senast redigerad av virvelbagg 2020-07-18 kl. 17:21.
Citera
2020-07-18, 17:04
Medlem
Vad är det med de idiotiska ledarna runt om i världen, egentligen? Fattar de inte att det kommer kosta mer på ekonomin om man stänger, öppnar upp och sedan stänger igen - om vartannat? Vad skedde i början - jo, viruset spreds från Kina runt om i världen pga. resandet och nu öppnar man redan upp för detta igen och så verkar man handfallna och överraskade att en ökning utav smittotillfällena sker - är de dumma i huvudet, eller bara ytterst naiva? Spanien kommer snart få stänga helt, igen - sanna mina ord! Länder som ex. Norge som haft extrem "tur" och handskats med pandemin på ett ytterst lyckat sätt, kommer nu drabbas hårdare - vad fasiken är meningen med detta? Mängder med norrmän beger sig nu till Sverige och ut i Europa. Många semestrar i Norge, men det räcker med några få som drar med sig smittan till Norge och dessa smittar på flygplan och tåg/bussar så är det kört där med...

IDIOTER!
Citera
2020-07-18, 17:05
Avslutad
Citat:
Sa jag det?
Vilka rekommendationer menade du att han inte kunde följa då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in