2020-07-18, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Är det bara jag som är tillbaka på nytt ath idag, och tycker det känns jättekonstigt. 1905 punkter stod OMXS30 i innan raset kom i slutet av februari, nu har vi 1770 ungefär och fortsätter detta borde OMXS30 nå nytt ath innan 2020 är över. Allt under pågående pandemi, I don´t get it. Kommer superras snart igen?

Någon dipp kommer säker men att vi ska ner på 14XX igen det kan jag aldrig tro. Om vi återbesöker de nivåerna förväntar jag mig snabb rekyl upp igen. Vi ska ha tillväxt 2021, det är bara att hålla dina kvalitetsaktier och se fram emot finfina rapporter nästa år.
Citera
2020-07-18, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kooomplexen
Kul, grattis! Hur mycket investerad ligger du? Har för mig att du gick likvid nyligen?

Jag är inte lika överraskad som du över Eric (men lika glad). 97 för Eric är ungefär snittet av analytikernas riktkurser (ligger på typ 95-105).
Det blir säkert vinsthemtagning och liten vända ner men jag tror trenden är fortsatt uppåt om man tittar på resten av året.

Nä, jag har ju en likvid hela tiden.

Just nu lite drygt 20%.

Aktiedelen växer ju så likviden krymper.
Citera
2020-07-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
OMX30 borde kunna trycka på upp mot 2500 i närtid.
Statens nödpaket är det bästa som hänt oss med mycket pengar på börsen.

Lite off topic kanske. Men tycker det är lite sjukt att staten (dvs. vi skattebetalare) betalar ut stöd till storföretag som fortfarande gör vinster och har miljarder i eget kapital. Samtidigt finns det jättemånga småföretagare med enskilda firmor som inte får ta del av permitteringsstödet.
Citera
2020-07-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Lite off topic kanske. Men tycker det är lite sjukt att staten (dvs. vi skattebetalare) betalar ut stöd till storföretag som fortfarande gör vinster och har miljarder i eget kapital. Samtidigt finns det jättemånga småföretagare med enskilda firmor som inte får ta del av permitteringsstödet.

Assa Abloys stöd drogs in för att dom hade oturen att ha aktieutdelning tidigt på året. Resultatet av regeringens korkade symbolpolitik är att många av Assa Abloys anställda fick sparken.
När man ska "klämma åt" storföretagen slutar det bara med att Svensson får sparken, inget bra kommer av detta.
Citera
2020-07-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
OMX30 borde kunna trycka på upp mot 2500 i närtid.
Statens nödpaket är det bästa som hänt oss med mycket pengar på börsen.

Det hela känns dock lite för bra för att vara sant. Vad anser du vara närtid för 2500? 10 år?
Citera
2020-07-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81

Det är sjukt
Inte är det rättvist heller
Men det är bara att acceptera den verklighet vi lever i och försöka anpassa sig så gott det går
Hellre åka med på tåget än att stå med byxorna nere på perrongen
———
Inköpaktiviteten i new york visar på kraft , säger väl en del om sentimentet
Och consumer confidence visar kraft uppåt
Nu får väl Trump se till o vinna valet så kommer det gå som tåget på börsen
Biden = gonatt
Citera
2020-07-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Det är sjukt
Inte är det rättvist heller
Men det är bara att acceptera den verklighet vi lever i och försöka anpassa sig så gott det går
Hellre åka med på tåget än att stå med byxorna nere på perrongen
———
Inköpaktiviteten i new york visar på kraft , säger väl en del om sentimentet
Och consumer confidence visar kraft uppåt
Nu får väl Trump se till o vinna valet så kommer det gå som tåget på börsen
Biden = gonatt

Vad ska man ens ha för strategi om Biden vinner? Dumpa allt innehav och hoppas på bättre tider?
Citera
2020-07-18, 13:50
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooomplexen
Vad ska man ens ha för strategi om Biden vinner? Dumpa allt innehav och hoppas på bättre tider?

Behåll. Denna idé om att börsen kommer tanka bara för att Biden blir president är verklighetsfrånvänd och spekulationer utan någon egentlig förankring.
Citera
2020-07-18, 16:21
Medlem
svenkolrots avatar
Väldigt vad Lund-NoGo-zone är tyst!
Igår autosåldes mina assa för 216,30 det var ju bara att tacka och ta emot.
Jag har tjänat duktigt med pengar på börsen sedan jag gick in i corona svackan, men jag tror att det snart är dags att hoppa av och casha in större delen av innehavet.
Min strategi när jag köpte, var att sälja vid 25% uppgång och det har uppnåtts av 2/3 av det som jag köpte.
Jag har inte återinvesterat det jag sålt.
Kurvorna är väldigt lika innan förra nedgången.
Citera
2020-07-18, 20:12
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Väldigt vad Lund-NoGo-zone är tyst!
Igår autosåldes mina assa för 216,30 det var ju bara att tacka och ta emot.
Jag har tjänat duktigt med pengar på börsen sedan jag gick in i corona svackan, men jag tror att det snart är dags att hoppa av och casha in större delen av innehavet.
Min strategi när jag köpte, var att sälja vid 25% uppgång och det har uppnåtts av 2/3 av det som jag köpte.
Jag har inte återinvesterat det jag sålt.
Kurvorna är väldigt lika innan förra nedgången.

"Titta så bra jag är och andra är bajs och jag är bäst tihi."

En dag kommer du att bli biten och då kanske du lär dig ödmjukhet.

Men bra jobbat.
Citera
2020-07-18, 21:07
Medlem
Jag tror egentligen på att rida ut vågorna. Värdet ökar sakta över tiden helt oavsett. Om man kör på fundamental analys så behöver man inte bekymra sig så mycket utan kan sitta stilla och titta på och se värdet öka med tiden. Ett bra bolag är alltid ett bra bolag och kör man med riskspridning så är man ännu säkrare. De jag skulle snurra runt i min portfölj är nog mera Largecap bolag som har ungefär samma värdering? Nu ser det ju lite bättre ut och dags att växla upp för marknaden må hända?
Senast redigerad av Trxhobit 2020-07-18 kl. 21:25.
Citera
2020-07-18, 21:55
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
"Titta så bra jag är och andra är bajs och jag är bäst tihi."

En dag kommer du att bli biten och då kanske du lär dig ödmjukhet.

Men bra jobbat.
Lugn och fin nu hehe.
Jag har gått på många minor, därför känns det jäkligt bra att ha lyckats tajma marknaden.
Frågan är hur länge till det kommer att gå upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in