2020-07-18, 10:54
Medlem
OddDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Skinny jeans är så fruktansvärt vidrigt.

Vilken tur då att det finns flera andra passformer på jeans att välja mellan.
Citera
2020-07-18, 19:44
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OddD
Vilken tur då att det finns flera andra passformer på jeans att välja mellan.

Ja det är ju knappt. Man måste bläddra förbi en enorm massa extremtajta jeans som inte ser bra ut på någon för att hitta några normala. Både slöseri med tid, såväl som material.
Citera
2020-07-19, 02:45
Medlem
Ser så jävla fult ut på folk som inte är smala, både kvinnor och män. Är pinnsmal själv så skinny jeans ser rätt bra ut, även fast jag sällan har på mig jeans nuförtiden.
Citera
2020-07-19, 12:22
Medlem
lakritcs avatar
Skinny ser aldrig snyggt ut på en man. Sedan när blev kycklingben manligt? En välskräddad slimpassform däremot!
Citera
2020-07-19, 13:40
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Skinny ser aldrig snyggt ut på en man. Sedan när blev kycklingben manligt? En välskräddad slimpassform däremot!

Slim kan helt klart fungera om man har rätt kropp. Skinny inte så mycket, där farmhävs ju benen som smala, precis som du säger, kycklingben. Med slim kan det i alla fall skapas en sorts stilig form på helheten.

OfT. Huh, med din avatar fick jag bilden av Tegnell med ett par extremtajta par skinnyjeans. Ingen vacker tanke.
Citera
2020-07-19, 14:35
Medlem
Skinny-fit gör ett riktigt vidrigt jobb men vaderna på nåt sätt, det ser nästan sjukligt ut bakifrån.

Märker faktiskt ingen större skillnad mellan slim fit och regular fit, slim-fit är nog en anning snyggare eftersom benens och rumpans konturer lägger sig mer naturligt på en man. Oavsett så funkar bara slim-fit på W26-28, har man större midja en så bör man nog ta regular fit.
Senast redigerad av fonzen 2020-07-19 kl. 14:38.
Citera
2020-07-19, 14:50
Medlem
Jag håller med om att skinny-jeans på män är fult - det ser oproportionerligt ut, som en man som bara tränat överkroppen på gymmet och glömt underkroppen. Män är snyggast i raka byxor som sitter åt litegrann på låren och rumpan men inte på smalbenen.
Själv är jag kvinna och har långa, välsvarvade ben så på mig ser det faktiskt bra ut med åtsmitande byxor. Oavsett tycker jag också att det är tråkigt när trender ska ta över så mycket att det inte ens finns något annat att välja på.
Citera
2020-07-19, 20:12
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag håller med om att skinny-jeans på män är fult - det ser oproportionerligt ut, som en man som bara tränat överkroppen på gymmet och glömt underkroppen. Män är snyggast i raka byxor som sitter åt litegrann på låren och rumpan men inte på smalbenen.
Själv är jag kvinna och har långa, välsvarvade ben så på mig ser det faktiskt bra ut med åtsmitande byxor. Oavsett tycker jag också att det är tråkigt när trender ska ta över så mycket att det inte ens finns något annat att välja på.

Ja som sagt, de kan fungera på kvinnor om de har formen för det. Skulle dock säga att i princip ingen man har en form som passar dessa jeans.
Citera
2020-07-30, 15:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Det jag inte förstår är varför man inte kan ha olika typer av jeansmodeller tillgängligt samtidigt. Alla människor passar inte i samma byxmodell helt enkelt. Nu är nästan alla mina byxor i garderoben av typen skinny och slim fit eftersom det är det som sålts de senaste tio åren och det får väl funka, men det jag egentligen vill ha ett par snygga boot cut. Jättesvårt att hitta. Eller helt enkelt omöjligt att hitta.
Nu skriver jag ur ett kvinnligt perspektiv, jag hoppas och tror att ni män ändå har lite annat att välja mellan.
Levi's har ett par modeller som är bootcut. Lee brukar alltid ha bootcutmodeller också.
Citera
2020-07-31, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Ja, varför är något som inte ens ser bra ut på modeller populärt? I många andra fall kan plagg se kassa ut på mig, men se bra ut på snygga människor. Ah, detta får mig att ogilla trender när de är så dumma. Man måste ju scrolla förbi 20 trikåjeans innan man stöter på ett par normala. Givetvis kan jag välja andra, men det är störigt när man hittar ett par jeans som på håll ser bra ut, men så ser man att de är rena pungkrossen vid närmare betraktelse.

Stretchjeans är okej, men de håller sämre.

Smaken är som baken... Vissa ogillar skjorta och kostym, vissa ogillar skinkläder, vissa ogillar skinny jeans...
Citera
2020-08-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Sitter och tittar på Zalando vilket jag ofta gör då jag är uttråkad. Ett par nya jeans vore schyst. Visst ett par Levi's fungerar alltid, men jag vill prova något nytt. Jaha nästan alla jeans är slim fit, passar inte mig som har kroppsform som en tegelsten. Men vad är det den där modellen har på sig? ser förjävligt ut, skinny fit? ser ut som någon målat blå färg direkt på huden. När vi äntligen kommit ifrån skitet med low cut jeans kommer alltså något ännu värre.

Majoriteten av jeansen som säljs är alltså antingen slim fit eller skinny fit, den första ogillar jag men kan acceptera, den andra hatar jag. Inte ens på modellerna, vars jobb är att se snygga ut, ser dessa trikåaktiga tygstycken rimliga ut på. Det ser direkt fjantigt ut med byxor som mer eller mindre framhäver en persons skinntorra flamingoben. Är vi tillbaka på 1500-talet?

Och då har vi inte heller talat om hur vansinnigt obekväma dessa saker ser ut att vara. Personer väljer alltså att lida för att se mindre snygga ut än vad de gjort i ett par normala jeans.

Så det jag undrar är. Varför är skinny jeans så populärt idag? Vilka är det som egentligen bär det här plagget? (Även på ett aneroxiafall är dessa för tajta) Är det ett steg i foliehattsteorin att försöka minska antalet vita människor som föds genom att strypa all blodtillförsel till svenska mäns pungkulor? Vad är egentligen grejen?

Poängen är att se ut som en bög. Det är den agendan dem pushar med dagens "fashion". Tjejer har tagit över män rollen med deras stora/pösiga byxor medans killarna fått deras skinny jeans. Kommer aldrig gå i sånt gay shit.
Citera
2020-08-03, 21:03
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricTheRider
Poängen är att se ut som en bög. Det är den agendan dem pushar med dagens "fashion". Tjejer har tagit över män rollen med deras stora/pösiga byxor medans killarna fått deras skinny jeans. Kommer aldrig gå i sånt gay shit.

Kan förstå tanken, skinny jeans ger ju en väldigt feminin känsla. De liksom framhäver lår och rumpa, vilket främst brukar vara något kvinnor vill göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in