2020-07-17, 21:34
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Skinny fit är ju överlägset snyggast på män så länge som de är någorlunda vältränade, det är klart att det kommer se förjävligt ut om man har en barbapappa-figur, men då ser de flesta kläder förjävliga ut.

Att gå klädd i baggy jeans känns väldigt Amerikanskt hillbilly, och jag antar direkt att personen ifråga kör en Chevrolet pickup och är lite väl stolt över att snusa Ettan lös och hur många Scoville man har i sin vidriga chilisås...

Nej det är ju det som är saken. Onlinehandelssidorna är ju proppfulla med bilder på snygga herrar med modellkropp och allt. Ser förjävligt ut på dem med. Sen passar ju byxorna rent fysiskt mest på humlestörar med långa klena ben, det kan ju knappast beskrivas som vackert.

Ja baggy jeans är inte heller en höjdare. Normala jeans ser bäst ut.
Citera
2020-07-17, 21:40
Medlem
Speedy25Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Kanske har det kommit och gått. Jag tycker dock man stöter på det hela tiden idag. Det är ju tråkigt att folk inte lärt sig av tidigare misstag och att skitmode tillåts komma igen.

Jag är inte 69, det borde ju om något ge mig ännu större insikt om hur dessa typer av jeans funnits sedan länge. Bor inte heller på en husvagnscamping, då hade jag väl gillat low cut jeans och annat skit som får en att visa halva röven.

Du vet allt mode kommer tillbaka i cykler om 20 år. Man upplever det en gång och använder det och i nästa cykel spyr man på det. Det jag ffa ser komma nu är ju 80 talet fullt ut. Med fula frisyrer inkluderade.
Citera
2020-07-17, 21:41
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedy25B
Du vet allt mode kommer tillbaka i cykler om 20 år. Man upplever det en gång och använder det och i nästa cykel spyr man på det. Det jag ffa ser komma nu är ju 80 talet fullt ut. Med fula frisyrer inkluderade.

Ja ush, vi verkar dock förskonade från axelklaffarna...än så länge.
Citera
2020-07-17, 21:44
Medlem
Skönt att bära prylar som slickar huden, märks knappt när man rör sig. Men det är förmodligen inget upplevt problem.
Citera
2020-07-17, 21:49
Medlem
Köper bara Kings of Indigo jeans idag, deras "stretch".

Tusen gånger skönare än fula stela Levis och tusen gånger snyggare slitning och passform.

Bara med ett par ingångna KoI får man spontana komplimanger.

Passar avslappnat till t-shirt såväl som snygga läderskor och kavaj. Faktiskt bäst med lite tightiare byxa ner efter vaden om du har riktigt snygga skinnskor.
Helt plötsligt syns de som strålkastare i rummet.

Ja bara helt jävla överlägset är det.

Simple as that!
Citera
2020-07-17, 21:55
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Köper bara Kings of Indigo jeans idag, deras "stretch".

Tusen gånger skönare än fula stela Levis och tusen gånger snyggare slitning och passform.

Bara med ett par ingångna KoI får man spontana komplimanger.

Passar avslappnat till t-shirt såväl som snygga läderskor och kavaj. Faktiskt bäst med lite tightiare byxa ner efter vaden om du har riktigt snygga skinnskor.
Helt plötsligt syns de som strålkastare i rummet.

Ja bara helt jävla överlägset är det.

Simple as that!

Får kolla in det. Sålänge de inte ser ut som trikåer, och sitter likadant, så är vi på rätt spår. Sålänge de håller bra, jeans med stretch tenderar att ha lite kortare livslängd i min erfarenhet.
Citera
2020-07-17, 22:49
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Det jag inte förstår är varför man inte kan ha olika typer av jeansmodeller tillgängligt samtidigt. Alla människor passar inte i samma byxmodell helt enkelt. Nu är nästan alla mina byxor i garderoben av typen skinny och slim fit eftersom det är det som sålts de senaste tio åren och det får väl funka, men det jag egentligen vill ha ett par snygga boot cut. Jättesvårt att hitta. Eller helt enkelt omöjligt att hitta.
Nu skriver jag ur ett kvinnligt perspektiv, jag hoppas och tror att ni män ändå har lite annat att välja mellan.
Citera
2020-07-17, 22:50
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedy25B
Jag förstår inte ämnet, skinny fit har väl varit grejen i evigheter? Är du 69 år? Bor du på en husvagnscamping?

69år räcker inte... Ts måste vara betydligt äldre än så alternativt precis fyllt 13 och just blivit intresserad av mode.
Citera
2020-07-17, 22:54
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Det jag inte förstår är varför man inte kan ha olika typer av jeansmodeller tillgängligt samtidigt. Alla människor passar inte i samma byxmodell helt enkelt. Nu är nästan alla mina byxor i garderoben av typen skinny och slim fit eftersom det är det som sålts de senaste tio åren och det får väl funka, men det jag egentligen vill ha ett par snygga boot cut. Jättesvårt att hitta. Eller helt enkelt omöjligt att hitta.
Nu skriver jag ur ett kvinnligt perspektiv, jag hoppas och tror att ni män ändå har lite annat att välja mellan.

Just bootcut tycker jag och varannan tjej bär idag så det borde inte vara några problem att hitta ens i en mindre välsorterad klädbutik.
Citera
2020-07-17, 23:04
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
69år räcker inte... Ts måste vara betydligt äldre än så alternativt precis fyllt 13 och just blivit intresserad av mode.

Ah, 14 - 68, den gyllende åldern för modemedvetenhet. Synd för hade jag varit yngre än 14 kanske jag kunnat få på skinny jeansen.
Citera
2020-07-17, 23:05
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost

Är det inte många av kvinnojeansen som dessutom går till långt över naveln nuförtiden? Sådana man nästan får lite Obelixkänsla av. Eller har det modet slutat?
Citera
2020-07-17, 23:09
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Ah, 14 - 68, den gyllende åldern för modemedvetenhet. Synd för hade jag varit yngre än 14 kanske jag kunnat få på skinny jeansen.

Nja, gyllene ålder vette fan... Men det är väl först på högstadiet ungdomar på allvar börjar jämföra sig med varandra. Är man runt 75-80 var man inte överdrivet gammal när "skinnyjeans" var modernt första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in