2020-07-17, 20:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Den enda som jag skulle kunna tänka mig bli så där ohejdat arg på LW skulle kunna vara den karl som bodde nedanför Kilsbergen ihop med sin kvinna .Han blev ju förtjust i LW; LW likadant ,men hon ville bara vara KK medans han (antar jag) var van vid ett samboliv med en kvinna (matordningar, tvätten tvättad osv.planerade matinköp och sådant.Kanske få inhandlat ifrån systemet när man ej kan köra bil själv i vissa lägen ,vad vet jag ??)
Spekulationer givetvis...
Iallafall så hade ju denna man sagt till LW i vredesmod att :
.Du har förstört hela mitt liv! !!
Han tvingades ju göra slut med kvinnan hans,när LW blev intressant.
Han blev tvungen att flytta in till egen lägenhet i stan efter att ha bott fint ute på landet,intew kul alls....
LW ville ej flytta ihop bara typ"ligga" då och då ,och då sa han helt NEJ! till den varianten och lämnade LW åt sitt öde...(kan man ju förstå) Man vet ju vad man har och inte vad man får och ibland kan det bli inte så bra ....ju....suck...

Aja,det var visst någonting om att hans fd flickvän varit rädd för honom i något visst läge ,något som han inte ens märkte av själv ,så oförstående i detta så kände han sig helt oskyldig ...
Vet inte om det står någonstans i FUP:en om den händelsen ,antar ej ???

Tror LW också känt sig rädd någon gång ...
Men som sagt svaga minnen att jag läst detta i tråden,så det är ju mina egna spekulationer såklart.

Men visst kan en person som blivit av med sitt tidigare liv och sen blir mer eller mindre dumpad utav LW ,med endast en sak som var intressant ,kan ju göra var och varannan man ilsk ,och tvär .
Det skulle jag ha blivit åtminstone ,även bitter.

Sen att hon dagarna innan hon skulle resa till Norge bad om att få låna hans mobilladdare när hon skulle charma in sig hos en ny "stjärna" måste ha känts otroligt weird för denne man?

Så visst ,om en man (mycket arg inombords), skulle ha stått utanför LW med en laddare i handen ,kan ju ha gjort så att LW gav sig ut ...men hur billigt är inte det ,går ut för laddaren ,ej för karln?
Men då hade jag sett till att använda laddaren som strypsnara ....OM jag hade varit en ARG man på LW ...i denna specifika situation...
Tror ärligt talat LW var en sådan kvinna som man inte skulle nästla in sig för mycket med för det var då vi män verkade bli ondsinta och besvikna ,så typ:
-Tjenare! Vackert väder idag ! verkade typ räcka som vänskapskontakt.

Ja jag undrar verkligen ,hur hon behandlade folk?
De flesta män vill ju inte bli utnyttjade enbart sexuellt ...eller för en snygg guldring ,eller laddare...så jao ...hon levde aningens fel kan jag börja tycka nu efteråt.

(Endast spekulationer,antagligen rena fantasin ifrån mig)

Ps. Hade i så fall denne person lyckats gjort något mot LW och sen hunnit iväg för att hämta sin kompis kl.08.00 på morgonkvisten för att de skulle vidare ner mot Tyskland ?
Men allt detta måste ju polisen kollat upp noga ,visst ?
Vet bara att denna person var redigt arg och besviken på LW och hennes sätt mot honom ...som man faktiskt kan förstå... Ds.

Citat:
Han tvingades ju göra slut med kvinnan hans,när LW blev intressant.
Han blev tvungen att flytta in till egen lägenhet i stan efter att ha bott fint ute på landet,intew kul alls....

Är du säker på det? Jag har inte sett något om
det. Som jag förstått det så flyttade han till
Örebro och tog kontakt med LW efter sin
separation.

Citat:
Aja,det var visst någonting om att hans fd flickvän varit rädd för honom i något visst läge ,något som han inte ens märkte av själv ,så oförstående i detta så kände han sig helt oskyldig ...
Vet inte om det står någonstans i FUP:en om den händelsen ,antar ej ???

Det berättade hans vän K i förhör så det står i
FUP. Som jag förstod det så var det därför
flickvännen ville separera.

Citat:
Sen att hon dagarna innan hon skulle resa till Norge bad om att få låna hans mobilladdare

Det var samma dag som hon mördades.

Citat:
Men allt detta måste ju polisen kollat upp noga

Han visade sin platshistorik på mobilen för
polisen. Det räckte tydligen.
Trots att SD kunde ha manipulerat sin
platshistorik men det kunde tydligen inte JS
Citera
2020-07-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så om LW var bipolär eller borderline så
spelar det ingen roll?
Nej. Hennes ev bipolära problem har inget med med hennes död att göra.
Citera
2020-07-18, 00:09
Medlem
notknapparens avatar
I mitt letande efter ett inlägg hittade jag på dessa två intressanta inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av ErikBombadill
Apropå "lite för mycket": Om jag läser loggarna rätt, så tog LW tillsammans med B*holderx närmare 200 cachar, under 1 maj + 5-6 maj, och som det verkar i sällskap med ytterligare personer. En riktig "geocachfest" för en som älskar denna hobby kan jag tänka mig. Kanske någon kände både svartsjuka och avundsjuka?

Jag kan nästan se framför mig hur detta cachande med BHx retar gallfeber på SD

Citat:
Ursprungligen postat av Plastplupp
En kvalificerad gissning är att de(UW & kvinnan) gick skilda vägar pga kvinnans psykiska instabilitet. Det är mycket och djupa svängningar med klara drag av megalomani. Det ser man rätt tydligt bla på familjeliv.se där kvinnan är mycket aktiv.
Hon har varit medlem i en sekt av något slag och skrivit en bok om det. Det är väl tveksamt hur avprogrammerad hon är då hon fortfarande är aktiv i någon församling.

I vilket fall som helst så är det inte konstigt om man skiljer sig från en sådan människa hur trevlig denne än verkar vara på ytan.
Citera
2020-07-18, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. Hennes ev bipolära problem har inget med med hennes död att göra.

Nej, det är nog sällan en spekulativ diagnos hos offret triggar igång en mördare.
Citera
2020-07-18, 00:16
Medlem
landbandys avatar
Undrar hur många % utav mänskligheten som vänder sig till polis när de känner sig orättvist behandlade på ett eller annat sätt, och hur många % som tar lagen i egna händer ?
Citera
2020-07-18, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I mitt letande efter ett inlägg hittade jag på dessa två intressanta inlägg:

Jag kan nästan se framför mig hur detta cachande med BHx retar gallfeber på SD

Troligt, men den mest maniska när det gäller GC verkar varit HD.

SD var svartsjuk, HD var hämndlysten....
Senast redigerad av Remark 2020-07-18 kl. 01:04.
Citera
2020-07-18, 01:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Troligt, men den mest maniska när det gäller GC verkar varit HD.

Jag tänkte mest på att det faktum att Lena cachade så mycket med en annan man, kan ha triggat SD. Att hon sedan dessutom skulle till Norge med honom...

Och vem vet om SD inte hade koll på att de skulle sova i samma tält.
Jag har reagerat på att flera vittnen har upplevt det obehagligt att SD visste saker som han inte borde.

Jag skulle inte bli förvånad om SD har koll på Lenas alla aktiviteter och hennes konversationer med andra.
Citera
2020-07-18, 01:18
Medlem
Citat:
Jag tänkte mest på att det faktum att Lena cachade så mycket med en annan man, kan ha triggat SD. Att hon sedan dessutom skulle till Norge med honom...

Jag har reagerat på att flera vittnen har upplevt det obehagligt att SD visste saker som han inte borde.

Jag skulle inte bli förvånad om SD har koll på Lenas alla aktiviteter och hennes konversationer med andra.

Klart han hade! Han hade skött/installerat hennes dator - alla aktiviteter (tex mobil) speglas via datorn. Access när som helst för SD, även på distans.

Snacka om totalkontroll.....
Senast redigerad av Remark 2020-07-18 kl. 01:22.
Citera
2020-07-18, 01:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Hur svårt ska det vara att fatta att han inte ville
ha henne längre? Hon fick ju hota till sig sex
från honom det sista året.

Hur många KKs hon än visade upp på sin
GC-logg, för att göra SD svartsjuk, så ville han
bara ha HD.

Hon gav aldrig SD och HD någon chans att
hitta tillbaka till varandra. SD sa att han inte
ville ha LW även om han inte hade HD men det
vägrade hon att tro på. Hon trodde tydligen
att det inte fanns någon man som inte
dreglade efter henne. Vilket ego.

Till styrkande att det inte är offtopic (duger det Picasso?): ÅK fattar inte ens motivet till
mordet.
Citera
2020-07-18, 01:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Till styrkande av att detta är precis vad en sektledare hade försökt pränta in i huvudet på Hanna. Anledning okänd. Kanske psykisk sjukdom?

Jag antar att du inte har läst konversationerna
mellan SD och LW i FUP?
Citera
2020-07-18, 01:36
Medlem
landbandys avatar
Är det någonstans som människors känsel-spröt och minnen finns kvar extra starkt så är det nog just inom det sexuella; förnimmelsen av Hur skönt det var ,den eller den gången ,osv.....

Kan ju tänkas att det är alldeles för otrevligt för en person att över huvud taget ta in tanken att någon annan känner lika skönt med någon som personen själv har haft en positiv intim kontakt med ?

Blir liksom alldeles för NÄRA rent personligt ,att någon annan smakar på samma frukt som man på ett eller annat sätt gillar ?

Just med att det är rent kroppsligt ,fysiskt.Beröring är en viktig detalj i både bebisar och alla människors liv för att må bra,det vet vi ju...
Tror det är mycket mycket sårbart ,just den känslan ....
Och att då behöva dela den man vill bli berörd utav med någon annan är ju inte riktig det roligaste ...

Det enda som gör mig konfunderad är att om man dödar den man vill vara nära rent intimt så är den ju borta för alltid och då är ju möjligheten att ha närhet utav den personen :noll !

Men det kanske var det som var meningen : att personen blev NOLL ,helt enkelt försvann ?

Men visst är det många som ser varandra som noll ,när de ger upp gemensamma liv etc. och det brukar ju INTE innebära att någon dör/dödas ,utan helt enkelt en överenskommelse mellan parterna att nu "nollar" vi oss gentemot varandra och går vidare i livet...
Det brukar ju funka för de flesta ,även om det kan tära ett tag innan allt kommer på plats känslomässigt...
Man kan liksom försvinna utan att rent krasst försvinna på riktigt ,typ dö...
Man kan vara så pass lojal att man ser till att vara lagom osynlig som fd.partner men existera fullt ut som medmänniska även förälder, för att alla skall kunna gå vidare...e Ni med ?
(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-07-18 kl. 01:55.
Citera
2020-07-18, 01:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Men var det så att relationen mellan denna man och LW förstörde hans relation till sin flickvän? Då måste det innebära att han var otrogen?
För är man otrogen kan man väl inte bara anklaga Lena för att det inte höll?
Och som jag har fattat det så var denna relation längre tillbaka i tiden?

Eller om han gav upp den relationen för att han trodde det var seriöst med LW (om det är så att relationen gavs upp för LWs skull) ? LW var en lika stor skithög som hon sade att SD var mot henne?
LW kanske gick igång på att såra andra?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-07-18 kl. 01:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in