Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-07-17, 22:40
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Är du familjär med "follow the money" industry eller vill du ha länkar?
Detta är tamejfan makalöst. Jag har svårt att tro att detta såkallade argument kan vara allvarligt menat när oljeindustrin finns på "andra sidan".

Hurihelvetet kan någon vilja ta upp att den med mest pengar skulle styra utvecklingen när denne någons önskade utveckling i så fall betalas av oljeindustrin? Det argumentet kan omöjligen beskrivas som annat än självmål.

Man häpnar vilken låg bildningsnivå vuxna människor kan besitta. Ok att du inte kan något om vetenskap. Men att oljeindustrin skulle vara några panka duvungar, det hade varit skrattretande om det inte vore så jävla tragiskt.

Citat:
Förstår du verkligen inte varför folk ifrågasätter eran ideologi?
Fascineras över hur urbota lättpåverkade ni är.
Och samma sak här. Den vars åsikter kan köpas för pengar kallar andra lättlurade.
Senast redigerad av MrArtur 2020-07-17 kl. 22:44.
Citera
2020-07-17, 22:50
Dålig sommar för klimatsekten. Bättre lycka nästa år

Fun fact
Varje människa släpper ut ca 2ton co2 per år.
Vi är rätt många människor på jorden nu

Om co2 är orsaken till klimatförändringar. Vad blir då lösningen på problemet?

Massmord.
Citera
2020-07-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Detta är tamejfan makalöst. Jag har svårt att tro att detta såkallade argument kan vara allvarligt menat när oljeindustrin finns på "andra sidan".

Hurihelvetet kan någon vilja ta upp att den med mest pengar skulle styra utvecklingen när denne någons önskade utveckling i så fall betalas av oljeindustrin? Det argumentet kan omöjligen beskrivas som annat än självmål.

Man häpnar vilken låg bildningsnivå vuxna människor kan besitta. Ok att du inte kan något om vetenskap. Men att oljeindustrin skulle vara några panka duvungar, det hade varit skrattretande om det inte vore så jävla tragiskt.

Oj, vilka personliga attacker.
Man tycker nästan synd om dig hur medialt lättpåverkad du är, eller törs man säga under begåvad?
Vart får du din eminenta kunskapsnivå ifrån, läser du enbart enfiliga artiklar?

För det första länka gärna till den elaka oljeindustrins propaganda?
Den miljövänliga symbolism propagandan är överuppenbar, hur skall ni förverkliga?
Citera
2020-07-17, 23:00
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Dålig sommar för klimatsekten. Bättre lycka nästa år

Fun fact
Varje människa släpper ut ca 2ton co2 per år.
Vi är rätt många människor på jorden nu

Om co2 är orsaken till klimatförändringar. Vad blir då lösningen på problemet?

Massmord.
Du ser hellre antalet människor som en variabel än det genomsnittliga kolavtrycket per person. Det skulle förmodligen göra en bättre värld om du och andra sådana antipatiska människor dog ut. Så go ahead.
Citera
2020-07-17, 23:04
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Oj, vilka personliga attacker.
Man tycker nästan synd om dig hur medialt lättpåverkad du är, eller törs man säga under begåvad?
Vart får du din eminenta kunskapsnivå ifrån, läser du enbart enfiliga artiklar?

För det första länka gärna till den elaka oljeindustrins propaganda?
Den miljövänliga symbolism propagandan är överuppenbar, hur skall ni förverkliga?
Allt jag gjorde var att följa ditt råd. Jag följde pengarna och de ledde mig till oljeindustrin. Finns det någon industri med mer pengar?

Sedan bjöd du på ett självmål av den roligare typen när du särskrev "underbegåvad". Ja, jag tror att du och jag är färdiga där.

Mitt tips är som Gretas. Följ vetenskapen.
Citera
2020-07-17, 23:11
Medlem
Citat:
Allt jag gjorde var att följa ditt råd. Jag följde pengarna och de ledde mig till oljeindustrin. Finns det någon industri med mer pengar?

Sedan bjöd du på ett självmål av den roligare typen när du särskrev "underbegåvad". Ja, jag tror att du och jag är färdiga där.

Kan inte sluta skratta över dina personliga attacker.
Ni har en medialt skapad tonåring, eller varför orkar jag.... Herregud hur förlorad du är.
Citera
2020-07-17, 23:12
Citat:

Modellerna visar katastrof.
Verkligheten visar att det blev lite varmare 1992.
Havshöjning? Mjaa.

Låt oss tjata om domedagen i 30 år till.
Citera
2020-07-17, 23:19
Medlem
MrArturs avatar
... Förmodat vuxna människor. Helt otroligt. Helt otroligt.
Citera
2020-07-17, 23:26
Medlem
Nixters avatar
Citat:
... Förmodat vuxna människor. Helt otroligt. Helt otroligt.

Äkta vara
Kan vi enas om att basera diskussionen på fakta, som dessutom kan verifieras med tidsdokument ex tidningar eller böcker från tiden ifråga. 'Modeller" baserad på vinklad data som visar på något som inte verifieras vid tidpunkten blir liksom inte rätt. Var det extrem torka eller ej i amerikanska midwest på 30-talet, det är enkelt att kolla.

Orkaner
Med eller utan din oljeindustri har antalet kategori 3 (eller över) orkaner som drabbat USA med omnejd minskat ganska ordentligt över tid. För att göra detta enkelt även för dig att se har jag slängt upp en bild på orkaner per tioårsperiod i USA från 1850 och framåt:
https://pasteboard.co/Ji7FdMX.jpg

Lågintelligenta eller Politik ?
Ovan är ju den diametrala motsatsen till vad dina hejdukar här på forumet vill göra gällande. Vi har inte fler eller kraftigare orkaner, vi har färre. Detta vet även de dina som är någorlunda intelligenta, så varför vill man försöka få en lögn att bli sanning i allmänhetens ögon ? Jag har kommit till insikten att det handlar om politik och makt och inte klimat, trist men den fajten kommer vi som inte förvränger verkligheten också vinna inom sin tid.

PS. Den kraftigaste orkanen någonsin drabbade USA 1935, dvs väl före industrialiseringen hade blommat ut.
Senast redigerad av Nixter 2020-07-17 kl. 23:41.
Citera
2020-07-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
För att göra detta enkelt även för dig att se har jag slängt upp en bild på orkaner per tioårsperiod i USA från 1850 och framåt:
https://pasteboard.co/Ji7FdMX.jpg

Ovan är ju den diametrala motsatsen till vad dina hejdukar här på forumet vill göra gällande. Vi har inte fler eller kraftigare orkaner, vi har färre. Varför vill.man försöka få en lögn att bli sanning ? Jag har kommit till insikten att det handlar om politik och makt och inte klimat vilket är trist.

PS. Den kraftigaste orkanen någonsin drabbade USA 1935, dvs väl före industrialiseringen hade blommat ut.

Enligt vad jag har läst så var den mest förödande orkanen i USA Galveston 1900.

https://en.wikipedia.org/wiki/1900_Galveston_hurricane

Jag hade problem att se den där bilden. Varken Google DNS eller min internetoperatörs DNS kunde göra uppslag på den där adressen. Jag var tvungen att installera en egen DNS för att kunna se bilden.

Frågan är om den där adressen är blockerad av någon anledning?
Citera
2020-07-17, 23:56
Medlem
Citat:
vetenskapen

Nir Shaviv har genom att använda observationer (tidvattenmätare) av havens expansion respektive kontraption under varje solcykel visat att solen har minst 5ggr större påverkan än vad solen anses ha enligt den vetenskap som sammanfattas i rapporterna skrivna av IPCC. Shaviv använde en enkel metod som vem som helst kan replikera. Klockren vetenskap, enligt mig.

Shaviv har även genom 3 andra metoder bekräftat att ovanstående stämmer. Vem som helst kan replikera. Så det stämmer. Det går liksom inte att komma till någon annan slutsats än att det stämmer. Ändå envisas IPCC med att inte ta med detta i sin rapport.
Senast redigerad av suppose 2020-07-17 kl. 23:59.
Citera
2020-07-17, 23:59
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Enligt vad jag har läst så var den mest förödande orkanen i USA Galveston 1900.

https://en.wikipedia.org/wiki/1900_Galveston_hurricane

Jag hade problem att se den där bilden. Varken Google DNS eller min internetoperatörs DNS kunde göra uppslag på den där adressen. Jag var tvungen att installera en egen DNS för att kunna se bilden.

Frågan är om den där adressen är blockerad av någon anledning?

Orkaner I USA från 1850 till nutid
OK, Försöker på en annan server här:
https://www.bildtagg.se/bild/ne5fk7z08oiv0bj0to7t9ykj

1935 hette den The Great Labour Day Hurricane, och det var en mycket kraftig kategori 5 som hade vindstyrkor som aldrig tidigare mätts upp, men troligen färre döda än den du refererar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in