Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Det høres logisk ut slik du fremstiller det men det er noen flere faktorer å ta med.
Men tanke på at TH never RU til politiet med det samme - hadde det ikke vært en bedre/smartere løsning for TH å tilegne seg krypto-kompetanse på? Så han slipper å angi personen han har benyttet for å tilegne seg denne kunnskapen fra?
Såvidt jeg vet har ikke TH angitt RU som sådan, men nevnt ham i et tidlig avhør som en
som besatt kunnskaper om krypto. Likevel kan man jo tenke seg at TH kunne forvente
at politiet ville fatte interesse for RU, slik at oppmerksomheten ble ledet bort fra ham
selv.
Citat:
Det har også kommet frem i media at det var RU som kontaktet TH, samt dro på flere uanmeldte besøk på TH's kontor i ettertid. Hvis dette er en korrekt fremstilling - tyder ikke dette mer på at det er RU som ønsker å oppnå noe?
(Hvis fremstillingen i media ikke er korrekt - en coverup historie framstilt av TH og RU - så måtte RU være med på plottet - fullt vitende om det selv)
Det er, som jeg nevner over, ikke utenkelig at RU så på TH som en mulig forretningsforbindelse
han kunne tjene noen ekstra slanter på å "undervise" i kryptovaluta, eller kanskje til og med
håpe på et samarbeid om investeringer i krypto. RU har kunnskap om det tekniske aspektet, mens
TH har investeringsteft - og kapital.
Jeg har vanskelig for å se at TH skulle be en person han angivelig ikke kjenner godt, om å være
med på et drap. Det rimer ikke, med mindre RU er leiemorder i tillegg. Av det lille vi vet om ham,
fremstår han ihvertfall ikke slik.
Nei, om TH har medsammensvorne, er dette enten noen han har tette bånd og lojalitet til, eller
så er det en ekstern, profesjonell kriminell som vi ikke kjenner til.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hi-star
Jeg har lest noen spekulasjoner om at sønnen skyldte en del penger. Hva om d er sånn at denne personen evt. flere i samme miljø står bak ugjerningen. Det kan jo være en måte å få tilbake pengene på ...
Hvor kommer de spekulasjonene fra, og hvor troverdig er kilden? Vet du noe om størrelsen på
beløpet? "En del penger" kan være så mangt. Det skulle likevel sannsynligvis være et ganske
betydelig beløp dersom det var verd risikoen å sette igang et større kidnappingsprosjekt for å
få tak i pengene.