2020-07-17, 20:51
Medlem
Etter bitcoin mottaker kommer til å bli funnet og jeg håper det skjer snart,bli det flere pågripelser.
Jeg tror fortsatt at TH er medvirket.
Citera
2020-07-17, 20:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
At det er mye villedning i denne saken kan virker åpenbart. Tydelig at det var viktig å ha flere scenarioer på hvem som "kidnappet" AEH.

Har vært inne på dette i teori angående at barna hjelper AEH å flykte - nøye planlagt villedning

Kan selvfølgelig også være andre veien at det er nøye planlagt villedning fra TH. Mulig med RU når han møter han på kontoret (deres coverup)
ja å sjøl om jeg hvar totalt uenig i det meste i et par av de teoriene så tror jeg att en kunne bytta ut alle folka å litt mere så hadde vi hvært enige i mye
Jeg klarer ikke se logikken i att barna er med, til nød TEH ubevist med tlf samtalen og tilsvarende...
men klart, å 100% utelukke noe uten å vite en del mere kan ikke jeg hværtfall og det som er sikkert er att jeg ikke har hvært inni hue på hværken barna eller TH så jeg jo har ingen forutsettning for å vite noe anna en det som alle andre her vet, men jeg klarer bare ikke se att disse barna har hvært med å drepe mora...
TH har jeg en klar følelse av att er rett mann men det er ikke på grunn av att han er grådig og gjerrig og eventuelle psyk diagnoser han kan ha, det er mere på grunn hvordan han viser seg frem sjøl på og ikke minst att det virker så klart att han står bake allt av villedning, han gir seg jo fader ikke med villedningen en gang...
penga betyr som jeg å andre har nevnt lite, muligens ingen ting...
Tror som andre her også er inne på att det er for mye likheter i mellom SJ og TH, både i tankene rundt kjæringer og resultatet...
Senast redigerad av Notteliten 2020-07-17 kl. 20:59.
Citera
2020-07-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han valgte også å henge nøkkel i garasjen og la stige stå opp mot veranda. Alt lå til rette. Skjødesløshet eller noe annet.

Har TH förklarat varför han lät stegen stå upp mot balkongen?
Jag kan hålla med om att det är märkligt och .. om man tänker vidare ..
tillsammans med att han inte skaffat övervakning av huset då han kände sig övervakad.
Att AEH tillfrågades så sent som kvällen innan (som jag läst) att skaffa larmsystem (men försent?)
Att Futurums kameror var nyligen uppsatta.

Men det kan vara tillfälligheter.
Senast redigerad av Moschata 2020-07-17 kl. 21:08.
Citera
2020-07-17, 21:07
Medlem
Citat:
Angående RU sin siktelse

Dagbladet 24.05.2020:
"Mens tida var i ferd med å renne ut for politiet og Tom H*agen sakte, men sikkert nærmet seg en løslatelse, gikk politiet til aksjon og*pågrep en 32 år gammel mann*fra Romerike. (RU)

Først ble han siktet for drap eller medvirkning til dette. Seinere*ble dette gjort om*til bortføring eller medvirkning til en slik handling."

Hvis politiet er 100 % sikker på at dette er et drap - hvorfor omgjøre RU's siktelse til:

"Bortføring eller medvirkning til en slik handling"

Kan ikke politiet være sikker på at han har vært aktiv i en drapshandling - men de tror han er med i en annen handling som ligner bortføring - hjelpe noen å flykte/maskert som bortføring, samt presse ut penger - mulig politiet har en teori om dette også

Vi får se

"«Kryptomannen» er fortsatt siktet for drap på Anne-Elisabeth Hagen
Lørdag 9. mai opplyste politiet at siktelsen mot den andre siktede i Lørenskog-saken var endret fra drap til bortføring. Det korrekte er at han er siktet for begge deler, bekrefter politiet."

https://rett24.no/articles/kryptomannen-er-fortsatt-siktet-for-drap-pa-anne-elisabeth-hagen
Citera
2020-07-17, 21:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja å sjøl om jeg hvar totalt uenig i det meste i et par av de teoriene så tror jeg att en kunne bytta ut alle folka å litt mere så hadde vi hvært enige i mye
Jeg klarer ikke se logikken i att barna er med, til nød TEH ubevist med tlf samtalen og tilsvarende...
men klart, å 100% utelukke noe uten å vite en del mere kan ikke jeg hværtfall og det som er sikkert er att jeg ikke har hvært inni hue på hværken barna eller TH så jeg jo har ingen forutsettning for å vite noe anna en det som alle andre her vet, men jeg klarer bare ikke se att disse barna har hvært med å drepe mora...
TH har jeg en klar følelse av att er rett mann men det er ikke på grunn av att han er grådig og gjerrig og eventuelle psyk diagnoser han kan ha, det er mere på grunn hvordan han viser seg frem sjøl på og ikke minst att det virker så klart att han står bake allt av villedning, han gir seg jo fader ikke med villedningen en gang...
penga betyr som jeg å andre har nevnt lite, muligens ingen ting...
Tror som andre her også er inne på att det er for mye likheter i mellom SJ og TH, både i tankene rundt kjæringer og resultatet...
Ja dette er litt av en sak. Slik jeg tenker er at kjernen i saken er skilsmisse. Pga av dette vil TH tape et stort beløp, tape ansikt, miste kontroll osv.

Kan virke som TH lider av et type "farlig å bruke penger" syndrom. Han vokste opp blant mange søsken etter krigen da folk var sparsommelige - sparing var livsviktig.
Kan forklare at han benyttet eldre bil, gammel telefon, virket gjerrig, osv.
(Spekulasjon)

Jeg tror enten klarte TH å stoppe AEH å gå fra han, eller så gikk de voksne barna sammen og la en plan (avverget en farlig situasjon) Jeg tror helt klart ikke dette var en ekte kidnaping.
Citera
2020-07-17, 21:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
"«Kryptomannen» er fortsatt siktet for drap på Anne-Elisabeth Hagen
Lørdag 9. mai opplyste politiet at siktelsen mot den andre siktede i Lørenskog-saken var endret fra drap til bortføring. Det korrekte er at han er siktet for begge deler, bekrefter politiet."

https://rett24.no/articles/kryptomannen-er-fortsatt-siktet-for-drap-pa-anne-elisabeth-hagen
Kan tyde på at de holder begge deler åpent
Citera
2020-07-17, 21:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har TH förklarat varför han lät stegen stå upp mot balkongen?
Jag kan hålla med om att det är märkligt och .. om man tänker vidare ..
tillsammans med att han inte skaffat övervakning av huset då han kände sig övervakad.
Att AEH tillfrågades så sent som kvällen innan (som jag läst) att skaffa larmsystem (men försent?)
Att Futurums kameror var nyligen uppsatta.
Men det kan vara tillfälligheter.

Den stegen, noen som hvet når den først ble sett og sist den ble sett stående opp?
og om det er et eller flere vitner som har sett den?
Citera
2020-07-17, 21:15
Medlem
Citat:

Forvirrende. Som det meste i den her saken.
Citera
2020-07-17, 21:15
Medlem
Citat:
Angående RU sin siktelse

Dagbladet 24.05.2020:
"Mens tida var i ferd med å renne ut for politiet og Tom H*agen sakte, men sikkert nærmet seg en løslatelse, gikk politiet til aksjon og*pågrep en 32 år gammel mann*fra Romerike. (RU)

Først ble han siktet for drap eller medvirkning til dette. Seinere*ble dette gjort om*til bortføring eller medvirkning til en slik handling."

Hvis politiet er 100 % sikker på at dette er et drap - hvorfor omgjøre RU's siktelse til:

"Bortføring eller medvirkning til en slik handling"

Kan ikke politiet være sikker på at han har vært aktiv i en drapshandling - men de tror han er med i en annen handling som ligner bortføring - hjelpe noen å flykte/maskert som bortføring, samt presse ut penger - mulig politiet har en teori om dette også

Vi får se

De vill tydligen att RU är medskyldig på det ena eller andra sättet, på grund av möten om kryptovaluta med TH.
Det är verkligen anmärkningsvärt att två personen diskuterar kryptovaluta 10 gånger offentligt och kort tid därefter försvinner någon där kryptovaluta ingår som huvudsaklig ingrediens.

RH och RU måste ju vara totalt oproffsiga om de är skyldiga och tror att de inte blir misstänka -
likaväl som man kan fundera över andra GM, som kan ha fått vetskap om saken och utnyttjat situationen för att ge TH och/eller RU skulden.
Citera
2020-07-17, 21:21
Medlem
Citat:

Jeg har lest noen spekulasjoner om at sønnen skyldte en del penger. Hva om d er sånn at denne personen evt. flere i samme miljø står bak ugjerningen. Det kan jo være en måte å få tilbake pengene på ...
Citera
2020-07-17, 21:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja dette er litt av en sak. Slik jeg tenker er at kjernen i saken er skilsmisse. Pga av dette vil TH tape et stort beløp, tape ansikt, miste kontroll osv.

Kan virke som TH lider av et type "farlig å bruke penger" syndrom. Han vokste opp blant mange søsken etter krigen da folk var sparsommelige - sparing var livsviktig.
Kan forklare at han benyttet eldre bil, gammel telefon, virket gjerrig, osv.
(Spekulasjon)

Jeg tror enten klarte TH å stoppe AEH å gå fra han, eller så gikk de voksne barna sammen og la en plan (avverget en farlig situasjon) Jeg tror helt klart ikke dette var en ekte kidnaping.

skilsmisse er nok triggern for att planlegginga bynte tror jeg, å derfor også hovedgrunn til tragedien som rammet AEH...
Ja hvor mange både fra den aldersgruppa der og ikke minst eldre generasjoner og yngre generasjoner også så klart, hvar og er minst like gniene som det TH har vist uten å ha noe i seg som kan få dem til å gå så langt som jeg tror han har gjort...
Citera
2020-07-17, 21:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Forvirrende. Som det meste i den her saken.
Vil tro at politiet har etterforsket saken bredt, at de holder åpent at RU er med på bortføring eller drap (to siktelser) er litt oppsiktsvekkende.
At det er snakk om ekte kidnaping mener jeg er så og si er umulig. Om de mener RU er med på "maskert" bortføring (en flukt) samt pengeutpressing er en spekulasjon. Vi får se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in