2020-07-17, 22:08
Medlem
Med "Rasister" menar du dem med "fel" Svenska rastillhörighet?
Eller de med empati för Brottsoffer med "fel" Svenska rastillhörighet?
Eller de som tycker att lagen ska gälla lika för alla?
Eller de som ser fel i att vissa bara har skyldigheter och andra import-kriminella bara rättigheter beroende på hudfärg?
Citera
2020-07-17, 22:16
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 227
Med "Rasister" menar du dem med "fel" Svenska rastillhörighet?
Eller de med empati för Brottsoffer med "fel" Svenska rastillhörighet?
Eller de som tycker att lagen ska gälla lika för alla?
Eller de som ser fel i att vissa bara har skyldigheter och andra import-kriminella bara rättigheter beroende på hudfärg?

Med rasister menar jag lågbegåvade personer som tror att deras misslyckande beror på invandringen.
Citera
2020-07-17, 22:26
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Med rasister menar jag lågbegåvade personer som tror att deras misslyckande beror på invandringen.

Det var en väldigt udda (och helt felaktig) definition av "rasist".
Citera
2020-07-17, 22:55
Medlem
Tarstans avatar
Man blir nog rasist om man hänger i aktuella brott eller organiserad brottslighet då nästan alla är invandrare. Det är fakta och ingen åsikt, man behöver inte vara rasist för det heller.

Eftersom media nästan enbart tar upp hur fantastisk och det positiv denna invandring är så kan det nog slå bakut hos vissa människor.

Häng i andra forumdelar så är problemet löst.
Då slipper du det psykologiska problemet förhoppningsvis eller lämna Flashback helt och hållet.
Senast redigerad av Tarstan 2020-07-17 kl. 22:57.
Citera
2020-07-17, 23:01
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Man blir nog rasist om man hänger i aktuella brott eller organiserad brottslighet då nästan alla är invandrare. Det är fakta och ingen åsikt, man behöver inte vara rasist för det heller.

Eftersom media nästan enbart tar upp hur fantastiskt och det positiva med invandringen så kan det nog slå bakut hos vissa människor.

Häng i andra forumdelar så är problemet löst.

Det har kanske med fattigdom att göra än folkras?
Citera
2020-07-17, 23:36
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Invandrare utsätter andra invandrare för våldsbrott. Är det något nytt för dig? Hur du lyckas väva in sd i det övergår mitt förstånd.

SD:s propaganda på nätet för att vinna röster irriterar jag mig på.
Deras argument som inte är vetenskaplig.
Citera
2020-07-17, 23:43
Medlem
56ks avatar
Citat:

Vilka argument? Vilken SD propaganda?

Du menar när våra grannländer började göra ålderskontroller på ensamkommande barn när Sverige vägrade och det kom fram att en stor majoritet var vuxna män?

Är det sån form av SD propaganda du menar?
Citera
2020-07-17, 23:43
Avslutad
Citat:

I praktiken stör du dig på människor, och ett parti som inte delar din världsbild, right?

Skulle du hellre se ett totalitärt vänsterstyre?
Citera
2020-07-18, 00:32
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Tja jag undviker brottsfall delen eftersom sdtrollen är så oerhört autistiskt maniska i dessa trådar så man får sålla bort så mycket skit att trådarna blir oläsliga.
Vet dock inte om det är någon större förlust.
Citera
2020-07-18, 02:19
Avslutad
Citat:
Har varit medlem i många år och jag märker hur SD försöker hela tiden skylla på invandrare senaste tiden.
Flashback kommer slutligen läggas ned på grund av dessa idioter.

Påverkas du av deras idiot förklaringar och bluff artikel?

Är nog inte SD, men visst är det en hel del fientlighet här.
Tycker det är ganska kul
Citera
2020-07-18, 08:41
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Har varit medlem i många år och jag märker hur SD försöker hela tiden skylla på invandrare senaste tiden.
Flashback kommer slutligen läggas ned på grund av dessa idioter.

Påverkas du av deras idiot förklaringar och bluff artikel?

Nu är nog förvisso alla sverigedemokrater kritiska till den förda i&i-politik, men det är även granska vanligt att sympatisörer till andra partier är det. Det är faktiskt en tämligen låg andel av befolkningen som stödjer den första politiken. Så m.a.o. kan dessa kritiker mycket väl vara sverigedemokrater, men de kan även vara sympatisörer till andra partier.

Men nu la du ju tråden i Psykologi, så ovanstående är irrelevant. Så svar nej jag känner inte att kritik mot förd i&i-politik påverkar mig på så vis att jag mår psykisk dåligt av att höra eller läsa det, detta oavsett om det är sktivet av en sverigedemokrat eller någon annan. Jag tror få människor mår psykiskt dåligt av det. Men jag förmodar att du gör det i och med att du startat en tråd om detta. Så varför känner du att du mår direkt psykiskt illa av att läsa inlägg kritiska mot just Sveriges invandrings och integrationspolitik och varför finner du det extra jobbigt om detta är skrivet av någon du bedömer är just sverigedemokrat? Och hur har du hanterat detta?
Citera
2020-07-18, 12:08
Medlem
-Neverenough-s avatar
Jag tycker att det är tydligt, språkbruket är också väldigt kontraproduktivt, jag kan ofta hålla med i sak, men äcklas av hur många väljer att uttrycka sig, särskilt då deras kommentarer antyder att de som grupp är bättre än X, vilket jag i många fall även kan hålla med om, men individerna i fråga verkar inte tillhöra den övre klassen inom den gruppen och snarare tillhör den grupp som drar ned snittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in