2020-07-17, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det lät roligt men jag är osäker på den exakta betydelsen. OCD gick att slå upp däremot.
Håller med! Jag tycker också att det låter konstigt. Barnen har fel! Alla knivar - alla gafflar har sina fasta platser ;-)
Vi skojar inte!
Citera
2020-07-17, 17:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Håller med! Jag tycker också att det låter konstigt. Barnen har fel! Alla knivar - alla gafflar har sina fasta platser ;-)
Vi skojar inte!

Du tog god tid på dig innan du svarade den här gången... :-)

Hemma hos mig får vi inte ha knivar alls. Eller saxar...

Vad tror Sturmvogel annars om alla videogutter i det här krimfallet? Är de på riktigt ?

Var det luemannen (han som snor?) som th hade sett eller var det telefonmannen?
Citera
2020-07-17, 17:47
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Beklager kommentaren, for det var kun det det var, en kommentar.

OK? men jeg synes det er merkelig å få svar på noe jeg aldri har spurt om,eller lurt på.
Du siterte meg jo! som et svar,ikke kun som en kommentar!

Lite nyttig å bli belært i noe man vet el. kan! bortkastet Sitatbruk.

Da man bare har generelle betraktninger i saken,oppsummerer eller spør alle om noe etc.
-så lager man sin bare egen nye tråd her. Beklager om jeg kverulerer nå,men sånt irriterer.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-07-17 kl. 18:07.
Citera
2020-07-17, 18:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg er vel enig med deg, men kidnappere er nok mer proff når de velger å skjule et lik. Men TH trolig er en amatør, så spørs det hvor lenge TH ville våget og kjøre rundt med levninger etter sin kone. I motsetning til kidnappere var han såklart i søkelyset fra dag 1. Noe som bekrefter at han ikke hadde mange muligheter til å fjerne levninger uten at det ville virke mistenksomt.

Ingen vet hvem evnt.kidnappere er, så de kan ha dumpet levningene hvor som helst uten at det hvilte en mistanke over de den første tiden.
Jeg vet ikke om du helt forsto hva jeg mente med min påstand, håper du skjønner det litt bedre nå.

Skulle det hvære kidnappere i denne saken så ser det ikke ut som att dem er profesjonelle akkuratt, eneste i nærheten av å hvære profesjonelle er vell att det ikke er arestert noen enda, men det handler vell i såfall mere om att TH har rota det til for seg så veldig att det er helt jævli
Men jeg tror det er så enkelt att TH er hovedmannen og han har hatt hjælp av 1 person til noe av det som ble gjort i mellom klokka 09.00 og kl 14.00 å det har jo tydeligvis hvært rette personen ettersom den personen enda ikke er offisielt sikta i hværtfall
RU og mulig andre kan ha gjort jobber uten å vite om at dem hvar del av en plan, egentlig gjort unødvendige jobber i en kriminalsak som kunne hvært løst på 100 måter som alle hadde hvært bedre og uten at AEH hadde dødd...
Citera
2020-07-17, 19:40
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi skojar inte!

Nå henger jeg ikke med i svingene lenger,hva er alt dette med Ocd (tvangshandling) og gafler,kniver på fast plass?
har det kommet noe om sånt i media i forbindelse med familien?
Citera
2020-07-17, 19:44
Bannlyst
Uansett grad av skyld, så tror jeg TH skulle ønske at AE var i live, hjemme, og fikset mat, klær og kjærlighet som før. Aldri i verden om han frivillig har oppsøkt den voldsomme publisiteten rundt seg selv og familien.

Det er den største grunnen til at jeg ikke har tro på at TH har planlagt dette i lang tid.
Citera
2020-07-17, 20:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Uansett grad av skyld, så tror jeg TH skulle ønske at AE var i live, hjemme, og fikset mat, klær og kjærlighet som før. Aldri i verden om han frivillig har oppsøkt den voldsomme publisiteten rundt seg selv og familien.
Det er den største grunnen til at jeg ikke har tro på at TH har planlagt dette i lang tid.

Det synes jeg er en dårlig grunn, nå skall jeg ikke påstå att TH trakter etter publisitet eller liker det, men att han i visse tilfeller synes litt publisitet er værdt saken har han vist i noen tilfeller før og det gjelder tydeligvis enda...
å for å hværa helt ærlig så prøver han jo å holde en så annonnym tilværelse som mulig enda,
men han viste jo att det ville bli en god del publisitet når han la planen og han gjennomførte for det...
han trodde kansje det ville bli mere positivt hans vei, den stakkars ektemannen som mistet kona i kidnapping og ikke hustru morder med mye mere...
Senast redigerad av Notteliten 2020-07-17 kl. 20:27.
Citera
2020-07-17, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Det synes jeg er en dårlig grunn, nå skall jeg ikke påstå att TH trakter etter publisitet eller liker det, men att han i visse tilfeller synes litt publisitet er værdt saken har han vist i noen tilfeller før og det gjelder tydeligvis enda...
å for å hværa helt ærlig så prøver han jo å holde en så annonnym tilværelse som mulig enda,
men han viste jo att det ville bli en god del publisitet når han la planen og han gjennomførte for det...

Jeg skjønner. Jeg prøvde å sette meg inn i situasjonen hans, med tanke på det jeg har lest. Dette er jo et forum hvor man kan løfte fram det man selv tror. Jeg vet jo heller ikke, men følte for å lufte denne tanken.
Citera
2020-07-17, 20:29
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Jeg skjønner. Jeg prøvde å sette meg inn i situasjonen hans, med tanke på det jeg har lest. Dette er jo et forum hvor man kan løfte fram det man selv tror. Jeg vet jo heller ikke, men følte for å lufte denne tanken.
ja å hadde alle hvært enige med meg hadde det blitt kjedelig her, heldigvis har folk mange gode og rare teorier og tanker
Citera
2020-07-17, 20:32
Medlem
Legokatts avatar
At det er mye villedning i denne saken kan virker åpenbart. Tydelig at det var viktig å ha flere scenarioer på hvem som "kidnappet" AEH.

Har vært inne på dette i teori angående at barna hjelper AEH å flykte - nøye planlagt villedning

Kan selvfølgelig også være andre veien at det er nøye planlagt villedning fra TH. Mulig med RU når han møter han på kontoret (deres coverup)
Citera
2020-07-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det var svogeren som kontaktet politiet fordi han trodde TH hadde en rolle i dette. Ingen vet hva han fortalte politiet, men det er veldig sannsynlig at det ikke var noe fordelaktig.

Jeg forstår at for barna må det føles som et komplett mareritt å tenke at får har gjort noe slikt. Men hans søsken burde være mer jordnær. Merk deg at de har stått frem og sagt at broren ikke kunne gjort noe slikt. De har ingenting og hente på det, men det er verdt å ta med at de heller ikke har omtalt TH i rosende ordlag. Hvorvidt de likte han eller ei får vi ikke svar på, men de mener altså at TH aldri kunne gjort noe slikt, og jeg vil tro at deres vitnemål veier tungt.

Tack, då vet vi det. Svågern var kanske den som var med om något där TH gick över någon gräns i ungdomen.

Ja, i tanken att TH är oskyldig får man hoppas att polisen tar deras ord i beaktande.

Även om TH har sidor som kan stöta sig med somliga, måste han därför inte bära skuld.
Han har förmodligen arbetat ganska hårt och målmedvetet och levt i en egen värld till stor del ..
Då kan det bli svårt att ha många "rosenröda minnen" av honom, te x som farfar och morfar, syskon osv.

Många skyldiga har framstått som charmiga, socialt deltagande och alltid hjälpsamma, men visade sig ha en helt annan personlighet bakom kulisserna.
Det verkar inte gälla TH.
Senast redigerad av Moschata 2020-07-17 kl. 21:25.
Citera
2020-07-17, 20:43
Medlem
Legokatts avatar
Angående RU sin siktelse

Dagbladet 24.05.2020:
"Mens tida var i ferd med å renne ut for politiet og Tom H*agen sakte, men sikkert nærmet seg en løslatelse, gikk politiet til aksjon og*pågrep en 32 år gammel mann*fra Romerike. (RU)

Først ble han siktet for drap eller medvirkning til dette. Seinere*ble dette gjort om*til bortføring eller medvirkning til en slik handling."

Hvis politiet er 100 % sikker på at dette er et drap - hvorfor omgjøre RU's siktelse til:

"Bortføring eller medvirkning til en slik handling"

Kan ikke politiet være sikker på at han har vært aktiv i en drapshandling - men de tror han er med i en annen handling som ligner bortføring - hjelpe noen å flykte/maskert som bortføring, samt presse ut penger - mulig politiet har en teori om dette også

Vi får se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in