2020-07-17, 17:33
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Blir Stockholm första staden i världen som får flockimmunitet?

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stockholm-kan-narma-sig-flockimmunitet

Bergamo va först för nån månad sen
Citera
2020-07-17, 17:35
Medlem
AnnaDeas avatar
Även Löfven har börjat använda ansiktsskydd
Citera
2020-07-17, 17:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Eller så var det det de inte gjorde, eftersom besluten var politiska, "för syns skull", snarare än vetenskapliga. Det är ingen ära i att försöka om man inte gör rätt. Sånt kanske man säger till små barn för att de ska må bra när de inte lyckas, men på vuxen nivå hör det inte hemma. Vilket avslöjar på vilken nivå du befinner dig. Bra försök!

Hur definierar du vetenskap? Massvis med epidemiloger och läkare hävdar att det finns vetenskapligt stöd för att munskydd hjälper. FHM påstår motsatsen och bryter därmed mot bla WHO-rekommendationer.

I andra länder ger man rådet att symtomfria personer som bor i samma hushåll ska stanna hemma om de bor med konstaterade coronasjuka. I Sverige säger FHM att de kan gå till skola och arbete trots att vetenskapen säger att 40-50% av smittan överförs genom symtomfria.

På dagens presskonferens stod FHM och gissade att 40% i stockholm KAN vara immuna. Låter det vetenskapligt? Det är helt uppenbart att FHM griper efter varje halmstrå att försvara deras uppenbart helt misslyckade coronastrategi. Det blir bara pinsammare och pinsammare för varje dag som går. Förtroendet är helt raserat.
Citera
2020-07-17, 17:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea

Hjälper bara i EU-parlamentet och i andra länder. Inte i Sverige. Självaste Tegnell har ju påstått att det inte "passar in i den svenska strategin".
Citera
2020-07-17, 17:40
Medlem
Hur ser det ut i Stockholm nu lugnare?
Citera
2020-07-17, 17:42
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
88000 dog 2019 och det kommer att ligga på det även i år ungefär. Du vet det går inte att dö två gånger. Så om någon dör i C-19 kan den personen sedan inte dö i det det annars skulle ha dött i.

Du är helt ute och seglar i din skräckslagna rädsla förmodligen kombinerat med ett starkt hat mot den sittande regeringen.

Jag skulle vilja se dig som statsepidemiolog.

Covid-19 är inget som FHM kommer att bevaka. Vi låter den bränna igenom befolkningen utan att vidta några åtgärder. På så sätt uppnår vi snabbt flockimmunitet och behöver inte vänta på ett vaccin.

Det kanske leder till 88 000 som avlider i covid-19 under 2020, men det är ungefär så många som ändå skulle ha avlidit under året. Om de avlider i covid-19 eller något annat spelar ingen roll, slutsumman blir den samma.
Citera
2020-07-17, 17:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det är ju andra som blir sjuka nu som oftast inte ens behöver vård.
Det finns en betydligt mörkare förklaring som jag faktiskt tror gäller för Stockholm. Vi har haft klustersmittor i Stockholm hos specifika grupper människor. Där har de dött av de som varit mest utsatta och känsliga och de något piggare varit inlagda för IVA-vård och annat. Resten överlevare blir inte så sjuka och i de nya områdena där smittan tar fäste har vi en lite yngre demografi och inga generationsboenden bl.a. Och mindre arbete i servicesektorn och bilresor till jobbet om inte cykel. Och ingen trångboddhet.

Det är som i favelorna i Brasilien som trots stor smittspridning ändå inte når extremt höga dödstal helt enkelt p.g.a. att man inte blir så gammal där under normala förhållanden. Samma i övriga tredje världen. En yngre befolkning ger färre allvarligt sjuka och döda.
Citera
2020-07-17, 17:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Ja, Melker och Macron samt resten av gänget kör ju med det så det skulle se ut om inte vår statsminister följer reglerna.
Citera
2020-07-17, 17:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Jag skulle vilja se dig som statsepidemiolog.

Men det kommer du inte att få. Jag skulle inte vilja frottera mig med den yrkesgruppen

Citat:
Covid-19 är inget som FHM kommer att bevaka. Vi låter den bränna igenom befolkningen utan att vidta några åtgärder. På så sätt uppnår vi snabbt flockimmunitet och behöver inte vänta på ett vaccin.

Då är du dåligt bevandrad i hur den svenska dödsstatistiken följs upp.

Citat:
Det kanske leder till 88 000 som avlider i covid-19 under 2020, men det är ungefär så många som ändå skulle ha avlidit under året. Om de avlider i covid-19 eller något annat spelar ingen roll, slutsumman blir den samma.

Om du tror på 88000 döda i C-19 har du sedan länge passerat tröskeln till pekoralet.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-07-17 kl. 18:00.
Citera
2020-07-17, 18:00
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Men det kommer du inte att få. Jag skulle inte vilja frottera mig med den yrkesgruppen

Då är du dåligt bevandrad i hur den svanska dödsstatistiken följs upp.

Om du tror på 88000 döda i C-19 har du sedan länge passerat tröskeln till pekoralet.

Ska sluta ironisera i denna tråd.
Citera
2020-07-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Jaha, och vad har du som expert för underlag för ditt påstående?
Till skillnad från dej erkänner jag att jag ej är expert, men lyssnar och följer råd från våra experter på FHM
Du är en sk domedagsprofet som är emot allt som sägs i från regering om det inte kommer från Jimmy o gänget
Citera
2020-07-17, 18:04
Medlem
Citat:
Inte minst har Sverige lyckats att hålla dödstalen långt långt under det flertalet alarmister påstod i denna tråd för tre månader sedan.

Ni som påstod att Sverige skulle ha runt 40000 döda i juni måste ju prisa Sveriges arbete som bara hamnat på lite drygt en tiondel.
Domedagsprofeterna har glömt att dom påstod vi skulle ha 20-40k döda
Och vad folk inte verkar förstå, väldigt många av dom som dog va alltså döende patienter som inte hade långt kvar, väldigt många av dom dog av andra orsaker ön C19 men bara för dom hade C19 så skrivs det som orsak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in