2020-07-06, 09:16
Medlem
oskar886810s avatar
Jag kan tycka att han kan posta riktigt intressanta saker. Även om han gör sin egen tolkning av ämnet så är ämnet i sig intressant.
Men det är mer och mer sällan det är intressant.

Mestadels elbilar, börsuppdatering och energi. Ämnen han själv påstår sig vara expert på.

Jag kan tycka att han är duktig, arbetsam och producerar mycket material.
Det är oftast 2-5 blogginlägg varje dag! Det måste man ge honom cred för.

Jag har inte så mycket problem i att han stavar fel i nästan varje post eller att han är kass författare(har inte läst någon av hans böcker). Jag har mest problem med att han "skäller ut" kommentatorerna.

Se bara på till exempel på Joakim Persson, Goofy, eller Wofser. Det är sällan de kommenterar längre. De kunde tillföra mycket i diskussionen men fick ofta skit tillbaka.

Har för mig att Joakim fick en massa skit när han påpekade att bloggaren hade kass attityd mot kommentatorerna.

Man saknar Bengt i kommentarerna!
Citera
2020-07-08, 15:52
Medlem
Det är humor att Chief "tack för replik" Karlsson alltid dyker upp när det klagas på Löfven och hans regering.
Citera
2020-07-08, 16:04
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskar886810
Jag kan tycka att han kan posta riktigt intressanta saker. Även om han gör sin egen tolkning av ämnet så är ämnet i sig intressant.
Men det är mer och mer sällan det är intressant.

Mestadels elbilar, börsuppdatering och energi. Ämnen han själv påstår sig vara expert på.

Jag kan tycka att han är duktig, arbetsam och producerar mycket material.
Det är oftast 2-5 blogginlägg varje dag! Det måste man ge honom cred för.

Jag har inte så mycket problem i att han stavar fel i nästan varje post eller att han är kass författare(har inte läst någon av hans böcker). Jag har mest problem med att han "skäller ut" kommentatorerna.

Se bara på till exempel på Joakim Persson, Goofy, eller Wofser. Det är sällan de kommenterar längre. De kunde tillföra mycket i diskussionen men fick ofta skit tillbaka.

Har för mig att Joakim fick en massa skit när han påpekade att bloggaren hade kass attityd mot kommentatorerna.

Man saknar Bengt i kommentarerna!
Håller med dig om de bra sidorna med han. Killen är ju potent på arbetssidan och är ju smart, fast kanske inte så litterär då.

Fast hans sätt att se på sig själv, ja, där finns ju möjligheter till förbättringar. Ödmjukhet lika med noll. Överlägsen och despotisk. Det har gått över huvudet på han helt klart. Tror han hade mått bra utav att gå in I väggen. Kanske hade han kommit ut som en ganska hygglig prick då.
Citera
2020-07-08, 20:03
Medlem
Ja, han skulle nog behöva lägga sig ner och prata ut med en expert på det området. Då kanske han hade kunnat rädda sin blogg och få den till att bli ett trevligt diskussionsforum igen.
Hade han på riktigt varit intresserad av elbilar hade han glatt sig åt Polestar 2 och den positiva publicitet den fått. Han är inte det, inte ens lite. Han är bara bitter för att Volvo Cars sparakde ut honom en gång i tiden. Långsint och bitter, det är ingen bra kombo!
Citera
2020-07-09, 12:28
Medlem
Hans senaste bok var acceptabel. Det var lite onödiga upprepningar om att SSG och SIG blev SOG, (tror han skrev samma mening på tre ställen i boken). Sen var det lite karaktärer som var helt meningslösa, som inte passade in i handlingen. Överlag var dock boken ok och läsvärd. Intressant ämne och vinkel.
Citera
2020-07-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDork
Hans senaste bok var acceptabel. Det var lite onödiga upprepningar om att SSG och SIG blev SOG, (tror han skrev samma mening på tre ställen i boken). Sen var det lite karaktärer som var helt meningslösa, som inte passade in i handlingen. Överlag var dock boken ok och läsvärd. Intressant ämne och vinkel.

Jag har beställt Lasses bok på biblioteket men jag förväntar mig INTE något större litterärt verk. Snarare en billig kiosk-"litteratur" som man kan bläddra lite löst i för att se när han droppar one-liners, varumärken mm.
Något man slött kan bläddra löst i liggandes i hängmattan och tycka synd om kulturförvaltningarna som måste köpa in skräpet...

Och tänk om Lasse för en gångs skulle kunde vara lite kritisk mot sina ofelbara husgudar... Musk, Jobs & Co. Undrar just hur många svarta och grå polotröjor han har i sin garderob och var han köper dem / får dem som spons ?
Citera
2020-07-09, 22:16
Medlem
Har varit off-grid ett tag och totalt struntat i Lasses bloggeskapader men ibland kan de vara riktigt skojiga!

Undrar om han har köpt några Tesla-shorts till ryska unga madam ? De lär ju vara så S3XY... *ASG*

https://cornucopia.cornubot.se/2020/07/buy-tesla-shorts.html

För annars så sväljer han ju oktitiskt allt med hull och hår bara det står Tesla på sakerna. Tror 17 att han skulle kräka i sig Tesla -frukostflingor etc. även om de var gjorda av avfallspapp och smaka cyanid och påstå att de var de godaste han ätit...

Lasse borde byta namn på sin blogg till... "Fånukåpia"!
Citera
2020-07-10, 12:31
Medlem
Rysk atomubåt med missiler seglar in i Östersjön ..
Och Lasse verkar inte ha koll...

Börjar Lasse "tackla av" eller är det annat som fångar hans intresse ?

Vi vet ju att Lasse läser här så...

https://www.expressen.se/kvallsposten/rysk-atomubat-i-ostersjon-som-en-nal-i-en-hostack/
Citera
2020-07-13, 19:37
Medlem
Nu tuggar Lasses blogg verkligen på tomgång!

Först ett intetsägande blogginlägg från eLena om att hon blivit tvungen att ställa in ett antal "äventyr" - "..Jag själv har fått avboka ett flertal äventyrsresor under det här halvåret... " även om hon samtidigt droppar lite "humblebraggigt" bilder från olika flygplatser ute i Europa då hon äntligen kom iväg...

Typ: ".. Åhh titta vilka fina flygplatser jag varit på och där man tar betalt i CHF.."

Saken är väl den att hennes ev uppdragsgivare - vem det nu vara månde - kanske ansåg att dessa "äventyr" var onödiga och ställde in dem. Ävenså det faktum att Lasse kanske inte kunde pynta in lika mycket i eLenas äventyr då han ju enligt egen utsago i bloggen förlorat en hel del pengar på spekulation

https://cornucopia.cornubot.se/2020/07/gastinlagg-den-stora-maskeraden.html

Likaså har Lasse upplåtit sin blogg till reklam åt en investerare eller snarare private banking firma...
Hoppas att det inte går för dem som det gick för en annan firma i branschen men som fick se sitt tillstånd indraget av Finans-Inspektionen. Konstigt att Lasse inte haft ett inlägg om detta ... Hans blogg skall ju handla om just (privat)ekonomi

https://cornucopia.cornubot.se/2020/07/finanskursen-med-hedgefondforvaltaren.html

https://www.gp.se/ekonomi/finansbolaget-exceed-i-g%C3%B6teborg-f%C3%B6rlorar-tillst%C3%A5nd-tydligt-exempel-p%C3%A5-oseri%C3%B 6s-r%C3%A5dgivning-1.28728121
Citera
2020-07-13, 19:50
Medlem
FÖRR, dvs för i det här fallet närmare 9 år sedan så VAR faktiskt Lasses blogg intressant. Han tog upp intressanta och aktuella ämnen och han tog ställning utan att vara så fegt PK main-stream som idag.

Som detta inlägg från 2011

https://cornucopia.cornubot.se/2011/03/det-politiskt-korrekta-p3.html

Lägg speciellt märke till hur många som kommenterade med kvalitet då och vilka namn det är som kommenterade samt hur många det är kvar som idag fortfarande kommenterar på Lasses blogg
Känner igen 1, kanske 2 namn. Magnus Redin och Bengt !
Citera
2020-07-14, 12:37
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
FÖRR, dvs för i det här fallet närmare 9 år sedan så VAR faktiskt Lasses blogg intressant. Han tog upp intressanta och aktuella ämnen och han tog ställning utan att vara så fegt PK main-stream som idag.

Som detta inlägg från 2011

https://cornucopia.cornubot.se/2011/03/det-politiskt-korrekta-p3.html

Lägg speciellt märke till hur många som kommenterade med kvalitet då och vilka namn det är som kommenterade samt hur många det är kvar som idag fortfarande kommenterar på Lasses blogg
Känner igen 1, kanske 2 namn. Magnus Redin och Bengt !

Han har verkligen gjort en resa vill jag säga. Från SD:are till, ja är det centern eller vad är det?

I vilket fall som helst har han målat in sig själv i ett hörn. De gamla inläggen finns kvar och i längden kommer de bli en börda i värdegrundens högborg. Likaså har han ju dissat de konservativa ganska hårt med. Så hur han än vänder så är han nog rökt.

Så för att summera. Han var SD:are, värdegrundsfolket insåg detta och viftade med lite pengar och tv tid, och vips så bytte han sida. Nu är han inte respekterad utav någon sida. Han får lite pengar och tv tid så länge det behövs, när tiden är mogen är han lika intressant för värdegrundsfolket som en annan.
Citera
2020-07-17, 17:17
Medlem
Dagens inlägg om PVC, vad var detta? Tänker en fullvuxen människa så här? Är det en bunke neandertalare som följer bloggen numera?
För mig helt obegripligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in