2020-07-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Så därför gör det inget att det dör folk i covid?
Givetvis inte men det gör ju inte mer än annat, speciellt när dödligheten går. Allt beror väl på om den kan komma tillbaka i styrka i höst, eller om den helt enkelt har brunnit ut i de mest kritiska klustren.
Citera
2020-07-17, 16:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
88000 dog 2019 och det kommer att ligga på det även i år ungefär. Du vet det går inte att dö två gånger. Så om någon dör i C-19 kan den personen sedan inte dö i det det annars skulle ha dött i.

Du är helt ute och seglar i din skräckslagna rädsla förmodligen kombinerat med ett starkt hat mot den sittande regeringen.
Du vill inte dö i COVID19. Speciellt inte utan IVA-vård. Så förhoppningsvis så slipper de 88000 som kommer att dö normalt under 2020 den upplevelsen.

Frid över de +5500 döda som hittills har gått igenom helvetet på jorden detta år.

Och må du brinna i helvetet som önskar en så kvalfylld död åt dina medmänniskor.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Och folk som inte hade dött heller. Unga människor dör också som inte skulle ha dött.

I marginalen dör det alltid människor. Totalen kommer att bli som tidigare år. Det dog 160 tonåringar och 620 personer mellan 20 och 29 i Sverige 2019.

Ditt famlande i mörkret är inget annat än ett famlande i mörkret. Hur många tonåringar har dött i Sverige i C-19 hittills under 2020?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Njut av sommaren med värme sol och bad, när hösten kommer så kommer den. Själv tycker jag att hösten är fantastisk med alla gul-röd-bruna färger ute i naturen som kontrasterar mot det gröna. Vintern är underbar med den kalla, klara luften och stjärnorna och månen som får snön att lysa upp. Därefter kommer våren och naturen vaknar igen efter vinterdvalan.

Försök att leva livet, njut av allt det har att erbjuda och fokusera på det positiva fullt ut i varje ögonblick. Ge dig ut och upptäck världen och upplev saker även om det just nu kanske bara är en promenad i skogen runt knuten.

Då blir det kanske till sist inte så jäkla viktigt att du överlever till någon viss specifik ålder. Att sitta och vara arg, besviken eller rädd för ett virus eller på hur staten hanterar saker och ting eller något annat stjäl enbart liv och glädje från dig. Var rädd om din tid här för den kommer inte igen.
Nu är det inte mig själv jag tänker på eller oroar mig för.

Jag har alltid föredragit hösten framför de andra årstiderna. Som du skriver när löven ändrar färg och man kan känna lukten av höst i luften, det är fantastiskt.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-07-17 kl. 16:34.
Citera
2020-07-17, 16:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Är personligen starkt misstänksam mot AC och kraftig ventilation med tanke på omtagen i Florida, Arizona, Californien och Spanien. Vispar nog runt rejält med virus i inomhusluften.

Det tror jag också. Fukt, kyla och drag verkar viruset gilla. Var ju mycket stor spridning på något kyllager i Tyskland. Likaså gruvan i Kiruna. Det är kallt, rått och fuktigt. Inget UV-ljus. Verkar vara en bra miljö för viruset att frodas i.
Citera
2020-07-17, 16:32
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Stannar inte med 100%. Räknar man de orsaker man kan dö med istället för av, så är det uppåt 850% risk.

I varje fall sa Tom Britton det till mig när jag frågade honom.

Det blir naturligtvis helt fel att räkna så, vilket alla matematiker borde förstå.
Senast redigerad av Nico77 2020-07-17 kl. 17:11.
Citera
2020-07-17, 16:33
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Det är dock inte någon anledning att slappna av. Enligt en ny forskningsrapport från King's College i London börjar antikropparna efter covid-19 dö ut redan efter två-tre månader.

Vi hade inte förväntat oss en livslång immunitet för den här sjukdomen eftersom vi har sneglat på de kunskaper som man har från andra coronavirus. Där har vi sett att immuniteten för de vanliga återkommande förkylningsvirusen inte är särskilt långvarig, säger Karin Tegmark Wisell på Folkhälsomyndigheten.

Dr Tengeles förkylningsexperiment~

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkhalsomyndigheten-om-antikroppar-sager-inte-att-man-har-ett-absolut-skydd?
Citera
2020-07-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I marginalen dör det alltid människor. Totalen kommer att bli som tidigare år. Det dog 160 tonåringar och 620 personer mellan 20 och 29 i Sverige 2019.

Ditt famlande i mörkret är inget annat än ett famlande i mörkret. Hur många tonåringar har dött i Sverige i C-19 hittills under 2020?
Det har du ingen jävla aning om. Corona tog fart på riktigt i Sverige under Mars månad. Inte ens ett halvår och 5600 döda. Så vad svamlar du om?
Citera
2020-07-17, 16:34
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det tror jag också. Fukt, kyla och drag verkar viruset gilla. Var ju mycket stor spridning på något kyllager i Tyskland. Likaså gruvan i Kiruna. Det är kallt, rått och fuktigt. Inget UV-ljus. Verkar vara en bra miljö för viruset att frodas i.
Slakterier och laxrensning har ju också varit spridningsställen.
Citera
2020-07-17, 16:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du vill inte dö i COVID19. Speciellt inte utan IVA-vård. Så förhoppningsvis så slipper de 88000 som kommer att dö normalt under 2020 den upplevelsen.

Vem fan vill dö? Vill du ha cancer? Det låter på dig som alla annan död och döende än C-19 är okej.

Citat:
Frid över de +5500 döda som hittills har gått igenom helvetet på jorden detta år.

Frid över minnet efter de nästan 90000 som dog i Sverige ifjol

Citat:
Och må du brinna i helvetet som önskar en så kvalfylld död åt dina medmänniskor.

Elda för dig själv som bara bryr dig selektivt om årets dödssiffror. Du är en rättshaverist med politiska åsikter i marginalen
Citera
2020-07-17, 16:35
Medlem
arbetets avatar
Vi drar ifrån.
Thomas Gür

Länderna befinner sig i olika stadier av den slumpmässiga epidemin som vi i Sverige ändå räknar bäst på ...
---
På en mer allvarlig "måde":

Den 17 juni, för en månad sedan var Sveriges dödstal per miljon invånare 374,5 procent högre än Danmarks. I dag, den 17 juli, är samma andelstal för Sverige visavi Danmark 427 procent högre. (Danmarks andelstal gick från 102 till 104, det är en ökning med knappt 2 procent. Sveriges andelstal gick från 484 till 548, det är en ökning med 14 procent).

Finns det nu någon som på allvar tror att de andra länderna skall hinna fatt oss i andel döda till i maj 2021 (Giesecke) eller att länder befinner sig i olika stadier av smittspridningen? (Tegnell)
---
Här kan man ta del av den interaktiva tabellen

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/03/12/har-kan-du-folja-med-aktuell-coronastatistik-fran-finland-norden-och-varlden
https://www.facebook.com/thomas.gur.5/posts/3364601000258069
Citera
2020-07-17, 16:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Det har du ingen jävla aning om. Corona tog fart på riktigt i Sverige under Mars månad. Inte ens ett halvår och 5600 döda. Så vad svamlar du om?

Jag ger fakta och du svamlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in