2020-07-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det heter: Eftersläpning var det sa Bull

Då finns det inte några lediga platser om det inte finns ledig kapacitet. Platser handlar om vårdplatser inte utrymme och utrustning.

En ledig plats inbegriper följande: En plats att vara på, erforderlig utrustning och personal med förmåga att utföra de instatser som behövs.

Ja då vet jag inte vad anledningen är till att inte alla har fått vård som behövt, eller varför de stänger ned fältsjukhus när vi behöver bedriva vanlig sjukvård.
Citera
2020-07-17, 15:02
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Men nu rör ju Kanadickerna till det rejält:
1: Det är känt sen tidigare att Covid-19 är mycket mer robust mot höga temperaturer. Fransmännen klantade sig när det räknade på vilken temp som fick C19 att dö, de trodde efter gamla mallar från andra virus att det skulle räcka med +70 i 15 min för att få log6, det visade sig att Covid-19 behöver hela +92 under 15min. Alltså är Covid-19 mycket robustare och här stämmer utsagan....

MEN....

2: Alla virussorter har 2 stora fiender, UvB/UvC strålning från solen samt ozon. Just nu har vi sommar på norra halvklotet vilket innebär höga UvB/UvC nivåer från solen, och mycket höga ozonhalter i luften, speciellt så kallad marknära ozon. Ozonet har dock en fiende-avgaser från trafik som sänker ozonnivåerna i vissa stadsområden typ trafikleder och industrier.

Som tidigare känt så dör de flesta virus ut på försommaren och kommer tillbaka på hösten igen, det blir samma sak här med Covid-19, men inte beroende på högre temperaturer utan kombon av strålning och Ozon. Tror det är detta som rör till hela debatten om Coronan då alla stirrar sig blint på enbart temperaturer. Jag är mest förvånad att ett gäng vetenskapsmän inte ens tar med så vitala detaljer...
Intressant, men jag trodde att avgaser + solljus genererade marknära ozon.
Citera
2020-07-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jo, det har man och man tittar efter antikroppar när man diagnosticerar individer som för tillfället inte har något utbrott.

Vad herpes gör är att det gömmer sig för immunförsvaret genom att lägga sig i celler och är inaktiva där. Det som flammar upp är din första infektion och den tar ditt immunförsvar hand om. Du lär inte vara mottaglig för nya infektioner.
Ja här har du helt rätt, arbetet. Det är precis likadant med Herpes zoster som drar sig tillbaka i nervknutor i ryggraden men kan blomma upp och orsaka bältros, trots att man har immunitet mot detta virus som annars ger vattkoppor.

EDIT: https://sv.wikipedia.org/wiki/B%C3%A4ltros
Citera
2020-07-17, 15:07
Medlem
Jag tycker så synd om alla 5600 döda människor och de som lär dö i höst pga Sverige.
Citera
2020-07-17, 15:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Ja, speciellt dom där 1500st 60 och 70-åringarna. De skulle säkert inte överlevt en månad till. Och de där 2300st 80-åringarna, vet väl alla att de redan nästan ligger i graven. Även de som man ser gå med lätthet och sitta och fika på föreningarnas café.

Det dör som vi återkommande konstaterat ungefär 90000 varje år i Sverige. Även om du inte har förstått det dog 9000 som var mellan 60 och 69 och 20000 som var mellan 70 och 79 i Sverige 2019. Det blir nästan 30000 tillsammans.

Så ja det är högst troligt att de 1500 du relaterar till var sådana som dog i C-19 i våras i stället för något annat senare under året.

Var det något mer du ville veta?
Citera
2020-07-17, 15:11
Medlem
Citat:
Vad tycker du då om de drygt 88000 som dog i Sverige under 2019?
Jag vill bara inte att mina föräldrar skall dö dom är äldre och har diabetes.
Citera
2020-07-17, 15:15
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag förstår, och ser, det positiva naturligtvis. Jag bara försöker tänka lite längre än ” just nu”. Jag vill också fokusera på det positiva om möjligt men finner det svårt eftersom hösten närmar sig med stormsteg.

Njut av sommaren med värme sol och bad, när hösten kommer så kommer den. Själv tycker jag att hösten är fantastisk med alla gul-röd-bruna färger ute i naturen som kontrasterar mot det gröna. Vintern är underbar med den kalla, klara luften och stjärnorna och månen som får snön att lysa upp. Därefter kommer våren och naturen vaknar igen efter vinterdvalan.

Försök att leva livet, njut av allt det har att erbjuda och fokusera på det positiva fullt ut i varje ögonblick. Ge dig ut och upptäck världen och upplev saker även om det just nu kanske bara är en promenad i skogen runt knuten.

Då blir det kanske till sist inte så jäkla viktigt att du överlever till någon viss specifik ålder. Att sitta och vara arg, besviken eller rädd för ett virus eller på hur staten hanterar saker och ting eller något annat stjäl enbart liv och glädje från dig. Var rädd om din tid här för den kommer inte igen.
Citera
2020-07-17, 15:18
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Det dör som vi återkommande konstaterat ungefär 90000 varje år i Sverige. Även om du inte har förstått det dog 9000 som var mellan 60 och 69 och 20000 som var mellan 70 och 79 i Sverige 2019. Det blir nästan 30000 tillsammans.

Så ja det är högst troligt att de 1500 du relaterar till var sådana som dog i C-19 i våras i stället för något annat senare under året.

Var det något mer du ville veta?
Ja, speciellt när många av dessa var invandra män som enligt deras anhöriga var fullt friska. Och har en överdödlighet som är över 200% högre.
Du har en märklig människosyn. Det finns många som är friska när de är 80år. Vi har ju fått höra att en hög ålder är största riskfaktorn inte att du är sjuk med sjukdomar som ev. kan ta livet av dig. Jag tror inte som du, en fullt frisk 80-åring kan stryka med av Covid och som annars kanske haft 10 eller kanske till och med 20 år kvar.
Citera
2020-07-17, 15:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jag vill bara inte att mina föräldrar skall dö dom är äldre och har diabetes.

Fast det är väl inte endast C-19 du inte vill att de ska dö i?
Citera
2020-07-17, 15:22
Medlem
Citat:
Fast det är väl inte endast C-19 du inte vill att de ska dö i?
Nej! Men dom har störst risk att dö av just covid. Dom mår bra och är friska annars men om dom får covid kan dom bli riktigt allvarlig sjuka och dö och det skrämmer mig mest inte andra saker.
Citera
2020-07-17, 15:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Ja, speciellt när många av dessa var invandra män som enligt deras anhöriga var fullt friska. Och har en överdödlighet som är över 200% högre.
Du har en märklig människosyn. Det finns många som är friska när de är 80år. Vi har ju fått höra att en hög ålder är största riskfaktorn inte att du är sjuk med sjukdomar som ev. kan ta livet av dig. Jag tror inte som du, en fullt frisk 80-åring kan stryka med av Covid och som annars kanske haft 10 eller kanske till och med 20 år kvar.

Det är du som inte förstår statistiken. Om det inte kommer att ha dött fler än genomsnittet när 2020 är över så har de som dött i C-19 huvudsakligen gjort det i stället för att dö i något annat. Ditt försök med 1500 mellan 60 och 79 föll som ett korthus.

Jag tror inte som du att de som dött var fullt friska. Det är många 80-åringar som lever och kommer att överleva 2020 än sådana som dött.
Citera
2020-07-17, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Det är dit vi måste komma så att sanningen kommer fram.

Regeringen massmördar 5600 svenskar och tillsätter sedan en kommision som består av clowner, bokstavligen clowner, för att utreda massmorden och haveriet.

Rött kort till oppositionen! Bedrövligt att oppositionen allierat sig med regeringen! Hur ska anhöriga få upprättelse när ryggradslösa politiker håller varandra om ryggen?
Om vi nu ska nämna etnicitet så är det dock inte svenskar som står för den stora överdödligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in