2020-07-17, 14:55
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Du visade inte respekt i inlägget innan. Du är enormt dålig på att förklara dina ståndpunkter. Jag ser faktiskt inga som helst reella tankar från dig om varför det skulle förhålla sig på det viset som du föreslår.

Att du utmärker dig som VD men visar på noll analytisk förmåga är för mig rätt så amusant.

Kämpa Man ser det man vill se och tolkar det man vill tolka. Men vad fint av dig att använda ett sådant ord som amusant. Det var inte igår jag såg det
Citera
2020-07-17, 14:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
- Eftersläpningen. sa Bill!
- Eftersläpningen sa Bull!

Det heter: Eftersläpning var det sa Bull

Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Det har funnits "lediga platser" men ingen personal för att bemanna dem...

Då finns det inte några lediga platser om det inte finns ledig kapacitet. Platser handlar om vårdplatser inte utrymme och utrustning.

En ledig plats inbegriper följande: En plats att vara på, erforderlig utrustning och personal med förmåga att utföra de instatser som behövs.
Citera
2020-07-17, 14:56
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har du missat ilskan hos dem som inte kunde läsa på svenska att de skulle tvätta händerna?

Så sött, de fattar inte på egenhand att hålla hygien utan de skyller de naturligtvis på någon annan. Allt för att slippa ta ansvar för sig själva. Hoppas det rensats rejält i denna grupp.
Citera
2020-07-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Inget försök alls. Det går inte att mörka något som ännu inte hänt. Jag talar om hela 2020. Det kommer att vara genomsnittliga dödstal för 2020 i både Finland och Sverige. Det betyder att folk i Finland dött i det de brukar dö i och i Sverige har några dött i C-19 i stället.
Dött av c19 i statistiken även om de körts över av en ångvält.
Citera
2020-07-17, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Att Sverige har blivit ett så här fucked up land hade jag aldrig kunna tro. Tänk hur det blir vid nästa pandemi. Sorgligt.

Denna pandemi är dessutom inte ens över. Blir extra synligt att vi är en propagandastat när oppositionen är blek, media mjäkig och det bara är mantran som propageras ut om och om igen. När det dessutom i det här fallet är en farlig taktik som dräper befolkningen gör det bara ännu värre
Citera
2020-07-17, 14:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Denna tråd i ett nötskal. Några försöker fokusera på det positiva och några ser bara det negativa.
Jag förstår, och ser, det positiva naturligtvis. Jag bara försöker tänka lite längre än ” just nu”. Jag vill också fokusera på det positiva om möjligt men finner det svårt eftersom hösten närmar sig med stormsteg.
Citera
2020-07-17, 15:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Dött av c19 i statistiken även om de körts över av en ångvält.

Det är en annan diskussion som kommer att kunna analyseras när fullständig statistik över dödsorsaker för 2020 finns tillgänglig.
Citera
2020-07-17, 15:00
Medlem
Sverige har snart gått över Italien med antal döda/1 miljon invånare. Jävlar. Snart 6 plats. Om Sverige kom upp som tredje plats, undrar om Sverige skulle ändra strategi då? Detta är bara pinsamt.
Citera
2020-07-17, 15:01
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
I Bergamo, Italien är anhöriga förbannade. De går samman och kräver en rättslig utredning av hanteringen av Coronaviruset
https://twitter.com/lo_malin/status/1284076420768190466

Det är dit vi måste komma så att sanningen kommer fram.

Regeringen massmördar 5600 svenskar och tillsätter sedan en kommision som består av clowner, bokstavligen clowner, för att utreda massmorden och haveriet.

Rött kort till oppositionen! Bedrövligt att oppositionen allierat sig med regeringen! Hur ska anhöriga få upprättelse när ryggradslösa politiker håller varandra om ryggen?
Citera
2020-07-17, 15:01
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag menar kort och koncist att huvuddelen som dött i C-19 var de svaga och sköra som var på väg. De är de som har sämst immunförsvar och är därför mest mottagliga för ett virus. De är också de som klarar viruset sämst. De dör under våren i stället för under hösten.

Summa summarum: personer som skulle dött i något annat dör i C-19 några månader tidigare.
Ja, speciellt dom där 1500st 60 och 70-åringarna. De skulle säkert inte överlevt en månad till. Och de där 2300st 80-åringarna, vet väl alla att de redan nästan ligger i graven. Även de som man ser gå med lätthet och sitta och fika på föreningarnas café.
Citera
2020-07-17, 15:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag förstår, och ser, det positiva naturligtvis. Jag bara försöker tänka lite längre än ” just nu”. Jag vill också fokusera på det positiva om möjligt men finner det svårt eftersom hösten närmar sig med stormsteg.

Så är det att leva i Sverige. Sommaren är ett tomtebloss sedan kommer tomten och mörkret. Hittills har jag bara sett dig leta med ljus och lykta efter allt som kan vändas till att C-19 är det största helvetet världen skådat och att Sverige skött det sämst i världen.
Citera
2020-07-17, 15:02
Medlem
Även Tom Britton tveksam till en kraftfull andra våg.
– Det blir kanske mindre utbrott, men att det tar fart på riktigt igen då så bedömer jag det som rätt osannolikt, säger han.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vyO8M/40-procent-av-stockholmarna-kan-ha-immunitet-mot-corona
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in