2020-07-17, 14:44
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Visst men Kalle 25 smittar i sin tur många fler än Agda 92.🤷🏼‍♀️

Denna tråd i ett nötskal. Några försöker fokusera på det positiva och några ser bara det negativa.
Citera
2020-07-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Men nu rör ju Kanadickerna till det rejält:
1: Det är känt sen tidigare att Covid-19 är mycket mer robust mot höga temperaturer. Fransmännen klantade sig när det räknade på vilken temp som fick C19 att dö, de trodde efter gamla mallar från andra virus att det skulle räcka med +70 i 15 min för att få log6, det visade sig att Covid-19 behöver hela +92 under 15min. Alltså är Covid-19 mycket robustare och här stämmer utsagan....

MEN....

2: Alla virussorter har 2 stora fiender, UvB/UvC strålning från solen samt ozon. Just nu har vi sommar på norra halvklotet vilket innebär höga UvB/UvC nivåer från solen, och mycket höga ozonhalter i luften, speciellt så kallad marknära ozon. Ozonet har dock en fiende-avgaser från trafik som sänker ozonnivåerna i vissa stadsområden typ trafikleder och industrier.

Som tidigare känt så dör de flesta virus ut på försommaren och kommer tillbaka på hösten igen, det blir samma sak här med Covid-19, men inte beroende på högre temperaturer utan kombon av strålning och Ozon. Tror det är detta som rör till hela debatten om Coronan då alla stirrar sig blint på enbart temperaturer. Jag är mest förvånad att ett gäng vetenskapsmän inte ens tar med så vitala detaljer...

Tack för bra information!
👍
Citera
2020-07-17, 14:46
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det är ju volymen på nya smittade som gör att Svenskar inte är välkomna till andra länder då andra länder tycker att Sverige inte har kontroll.

Precis vad jag skrev. Medan du skrev att man manipulerar dödstal för att hålla upp Sverigebild. Sverigebilden kommer bedömas på totalen, liksom alla länder, då spelar inte någon eftersläpning större roll.
Citera
2020-07-17, 14:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Återinfekterad av en ny infektion? Vad pratar du om? Herpes är en livslång infektion.

Att säga att en person som är infekterad med herpes är ”immun” är som att säga att en död person är odödlig, för den kan inte dö igen.
Men det är alltså med samma infektion du fick första gången. Du är immun mot nya.
Citera
2020-07-17, 14:47
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag säger ju att de gärna fått vara lägre.
Men hellre att Kalle 25 smittas än Agda 92, därav "rätt".

Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
De dödstalen är rapporterade mestadels från datum längre tillbaka i tiden. Om man bara ser till denna veckan så har totalt 7 avlidit. Visst kommer det säkert tillkomma en del fall pga eftersläpning. Men faktum är att det är ganska lugnt just nu. Så förstår fortfarande var lögnen består i.

Om det kommer att rapporteras nya dödsfall de kommande veckorna så kommer dessa att läggas tillbaka i tiden.
Det vill säga att tex den här veckans 7 dödsfall (enligt dig) kommer att öka i statistiken när man har portionerat ut de döda tillbaka i tiden. FHM kan på detta sätt "förminska" antalet döda för varje tillfälle de rapporterar eftersom de går inte ut i media och "rättar" de föregående veckornas/ dagarnas antal döda. På det sättet tror de svenska folket att antalet döda är mindre vad de egentligen är.
Citera
2020-07-17, 14:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
https://platz.se/coronavirus/ och här redovisar man 32st mer döda än FHM.

Sverige med Svetsaren och Tegnell fortsätter att försöka lura Svenska folket och Världen och rädda Sverigebilden. Att dom inte förstår att folk fattar är anmärkningsvärt.

Ja, det här med "eftersläpningar" kan man ju inte köra med hur länge som helst. Med tanke på att antalet gått ned kraftigt på IVA hade jag förväntat mig ensiffrigt antal döda idag. Antar dock att många av dem som nu dör i Covid 19 aldrig varit föremål för någon intensivvård och kanske ingen vård alls. Så har det nog varit hela tiden och det är väl därför det alltid funnits "lediga" platser.
Citera
2020-07-17, 14:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Skärp dig. Immunitet är "när en organism har tillräckligt med biologiska skyddsmekanismer för att undvika infektioner, sjukdomar eller annan oönskad biologisk invasion."

En herpessmittad har inte fungerande skyddsmekanismer mot viruset, och det finns inget som säger att viruset inte kan överföras igen om den smittade blir utsatt för viruset ytterligare. Detsamma gäller HIV. Det gör ju dock ingen skillnad för den smittade om den blir exponerad för viruset igen.

Enligt dig så är man ju immun mot corona-viruset när man ligger med 40 graders feber när Covid-19 infektionen peakar. Att vara sjuk är inte immunitet. Sluta tramsa.

aw gjorde en bra liknelse:
Jo, det har man och man tittar efter antikroppar när man diagnosticerar individer som för tillfället inte har något utbrott.

Vad herpes gör är att det gömmer sig för immunförsvaret genom att lägga sig i celler och är inaktiva där. Det som flammar upp är din första infektion och den tar ditt immunförsvar hand om. Du lär inte vara mottaglig för nya infektioner.
Citera
2020-07-17, 14:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Mer än jag trodde +26 döda!

Sverige
+26 döda
+3 iva
+404 fall
- Eftersläpningen. sa Bill!
- Eftersläpningen sa Bull!

Ja, det var dessvärre lite mycket som man säger.
Citera
2020-07-17, 14:52
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Om det kommer att rapporteras nya dödsfall de kommande veckorna så kommer dessa att läggas tillbaka i tiden.
Det vill säga att tex den här veckans 7 dödsfall (enligt dig) kommer att öka i statistiken när man har portionerat ut de döda tillbaka i tiden. FHM kan på detta sätt "förminska" antalet döda för varje tillfälle de rapporterar eftersom de går inte ut i media och "rättar" de föregående veckornas/ dagarnas antal döda. På det sättet tror de svenska folket att antalet döda är mindre vad de egentligen är.

Har du bevis för det du påstår?
Citera
2020-07-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, det här med "eftersläpningar" kan man ju inte köra med hur länge som helst. Med tanke på att antalet gått ned kraftigt på IVA hade jag förväntat mig ensiffrigt antal döda idag. Antar dock att många av dem som nu dör i Covid 19 aldrig varit föremål för någon intensivvård och kanske ingen vård alls. Så har det nog varit hela tiden och det är väl därför det alltid funnits "lediga" platser.

Det har funnits "lediga platser" men ingen personal för att bemanna dem, det är därför inte alla som behövt vård har fått. Sen stänger man ner fältsjukhus trots att man kunnat sätta covidpatienter där och istället bedriva vanlig sjukvård på sjukhuset, den som tycks glömmas bort att den finns. Men återigen, är nog personalbrist snarare än platsbrist många gånger
Citera
2020-07-17, 14:53
Medlem
Att Sverige har blivit ett så här fucked up land hade jag aldrig kunna tro. Tänk hur det blir vid nästa pandemi. Sorgligt.
Citera
2020-07-17, 14:53
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Precis vad jag skrev. Medan du skrev att man manipulerar dödstal för att hålla upp Sverigebild. Sverigebilden kommer bedömas på totalen, liksom alla länder, då spelar inte någon eftersläpning större roll.

Står fast med att man manipulerar i form av att inte redovisa direkta siffror för att de ska se bättre ut. Men jag höll med dig att visst kan det finnas en liten förklaring med kylarna att man fångar upp en del där men i alla.

Och jag håller med om att bedömas på totalen. Men med tanke på att Sverige fortsätter inkomma med katastrof siffror och jämför man med våra nordiska länder så är vi ju inte ens nära. Det tycker jag är mest skrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in