2020-07-17, 14:22
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Det ställdes ju upp ett antal kylcontainrar utanför vissa sjukhus i Sverige. Kan ju vara dessa som töms då och då när de börjar bli fulla - och som hamnar med datumeftersläpning i statistiken.

Visst är det möjligt men då hade man ju som exempel kunna säga det igår på pressträffen och berätta läget. Jag tror man kör vilseledning och man inte har kontroll på vad man gör.
Frågan är väl om det kommer fortsätta så här?
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jag har ju min teori på det hela. När man portade svenskar över hela världen så la man om strategin och sprider ut dödsantalen för att försöka håll Sverigebilden uppe. Siffrorna skulle egentligen varit högre men nu fortsätter man redovisa så det hela tiden ska gå ner.

Så därför kanske vi har ett större antal som ska spridas ut på 2-6 veckors perioder. F

För man kan inte säga att man kört alla register på torsdag och nu är det klart och sedan inkomma med 26st döda nästa dag.

Är normalt sett inte konspiratoriskt lagd, men skeptisk överlag.
Är något väldigt osunt över att FHM har noll transparens.

Är också inne på ditt tänk att man fifflar med siffrorna för att skydda "Sverigebilden".

Nåt lurt är det.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hur tänker du här? Dessa människor vilka du benämner ” rätt ” ska om några veckor återgå till sina arbeten och de yngre börjar skolan i mitten av augusti.

Du förstår väl att det är högst troligt att smittan ökar då, och dödsfallen?

Jag säger ju att de gärna fått vara lägre.
Men hellre att Kalle 25 smittas än Agda 92, därav "rätt".
Citera
2020-07-17, 14:23
Medlem
62 stycken får just nu intensivvård med anledning av Covid 19. Vilken otrolig nergång från peaken i April.
Citera
2020-07-17, 14:24
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
När sa de att de hade ”kört alla eftersläpningar”? Det var inget som yppades på presskonferensen igår i alla fall.

Igår beskrev man att man kört emot dödsregistret samt beskrev läget som stabilt i sedvanlig lögn. Man berättade också att man stämt av med något annat register som jag inte kan namnet på. Sedan vet jag inte om det finns fler. Men poängen är ju att man tydligt klargjorde att nu var det lugnt och inga nya döda skulle rapporteras in. Så kom det 26st som ett brev på posten idag igen. 24timmar efter igår
Citera
2020-07-17, 14:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag säger ju att de gärna fått vara lägre.
Men hellre att Kalle 25 smittas än Agda 92, därav "rätt".
Visst men Kalle 25 smittar i sin tur många fler än Agda 92.🤷🏼‍♀️
Citera
Avslutad
Stockholms län

Rapporterade avlidna

10/7 (fre): 9
11/7: 0
12/7: 0
13/7: 4
14/7: 0
15/7: 6
16/7: 0
17/7 (fre): 1

www.c19.se

=>
Verkar helt klart ljusna i Stockholm.

Senaste veckan: 11 rapporterat avlidna i Stockholm
Senaste dagen: 11 rapporterat avlidna i Västra Götaland
Senast redigerad av PresidentBahama 2020-07-17 kl. 14:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Går bra det här:

https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&year=2020-05-04&time=2020-03-09..&country=FRA~ITA~SWE~GBR~USA~OWID_WRL~NOR~FIN~ DNK

Våra nordiska grannländer kommer snart vara ikapp oss.
Det har en massa experter i denna tråd sagt.

Frågan är nog när Sverige kommer i kapp övriga norden.
Finland har haft +14 fall senaste veckan
Sverige har haft +2109 fall senaste veckan - alltså 150 gånger mer fall än Finland!
Citera
2020-07-17, 14:26
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Fast andra länder tittar rimligtvis på nya smittade. Döda utgör liksom inget hot, de kan inte resa.
Nya fall har högst någon dag eftersläpning så din teori faller.
Jag tror mest på att regioner är egna myndigheter och har alla olika rapporteringssystem vilket ställt till problem när detta nya kom upp. Fokus var inte på att hitta det ultimata administrativa arbetssättet utan på att klara sjukvård. Vi fångar upp dödstalen ändå, men då med dessa eftersläpningar.

Det är ju volymen på nya smittade som gör att Svenskar inte är välkomna till andra länder då andra länder tycker att Sverige inte har kontroll.
Citera
2020-07-17, 14:28
Medlem
Skumt att dom som har förlorat folk pga covid eller som har blivit allvarligt sjuka inte är arga på Sverige och regeringen
Citera
2020-07-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ursäkta, hinner inte fördjupa mig, jag har tre djävla häckar kvar att klippa, ett helvete. Men vad är detta, +26 på slöa fredagen, det är ju SKANDAL, långt över planen på 11 avlidna.

Jag är trött på alla bortförklaringar att man rensar register och hämtar in eftersläpningar, sanningen är väl att det uppstår nya eftersläpningar hela tiden.

Återkommer när jag har något konstruktivt att lägga fram.
Du är något av en profil i tråden och dina uppskattningar är intressanta men det känns verkligen som ett det går fullständigt åt helvete för din del när kommer till att sagda uppskattningar Är det inte läge att lägga dem åt sidan en stund?
Citera
2020-07-17, 14:30
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Skumt att dom som har förlorat folk pga covid eller som har blivit allvarligt sjuka inte är arga på Sverige och regeringen

Du borde hänga mer på Facebook.

Det är en ganska stor klick människor som är arga över Sveriges val av strategi och vad som hände. MSM och Flashback kanske inte ger sken av det, men du har flertalet grupper med tusentals medlemmar som sitter dagligen och uttrycker sitt missnöje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in