2020-07-17, 14:15
Avslutad
Jaha, idag hade plötsligt Jämtland 5 döda.

Senast de rapporterade någon död var den 1 juli, då 6 döda.

SVERIGE ÄR ETT DIGITALT U-LAND. Rapporteringen är ett skämt/hån.

=>
Lägg ner landstingen NU!
Centralisera NU!

Man anar starkt inkompetent upphandling av IT-system (till hutlösa kostnader).

Ja, jag kan ha fel, men jag tillåter mig dessa spekulationer, så som rapporteringen nu är.
Senast redigerad av PresidentBahama 2020-07-17 kl. 14:22.
Citera
2020-07-17, 14:15
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
4 st dödsfall denna vecka. Så det ligger nåt i påståendet att inga nya inkommer. Sen varför vissa dödsfall tar så lång tid på sig att komma FHM till känna kan man ju fundera på. Idag var det t.ex. ett fall ända tillbaka till 6 juni.

Jag har ju min teori på det hela. När man portade svenskar över hela världen så la man om strategin och sprider ut dödsantalen för att försöka håll Sverigebilden uppe. Siffrorna skulle egentligen varit högre men nu fortsätter man redovisa så det hela tiden ska gå ner.

Så därför kanske vi har ett större antal som ska spridas ut på 2-6 veckors perioder. F

För man kan inte säga att man kört alla register på torsdag och nu är det klart och sedan inkomma med 26st döda nästa dag.
Citera
2020-07-17, 14:16
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Går bra det här:

https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&year=2020-05-04&time=2020-03-09..&country=FRA~ITA~SWE~GBR~USA~OWID_WRL~NOR~FIN~ DNK

Våra nordiska grannländer kommer snart vara ikapp oss.
Det har en massa experter i denna tråd sagt.

Giesecke påstod att vi kommer ha lika många döda i grannländerna som i Sverige inom ett år. Det ska bli spännande att se om det kommer att ske inom 8 månader.

Geiseckes tidigare (så kallade oberoende) prognoser har varit tokfel än så länge.
Citera
2020-07-17, 14:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det sjukaste i det här är att igår står dom och säger att man kört alla eftersläpningar och det ser så bra ut och inga nya har inkommit. 24t senare så är det 26 nya döda. Snacka om att lura Svenska folket som vanligt.

Något märkligt är det.
Citera
2020-07-17, 14:19
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Något märkligt är det.

https://platz.se/coronavirus/ och här redovisar man 32st mer döda än FHM.

Sverige med Svetsaren och Tegnell fortsätter att försöka lura Svenska folket och Världen och rädda Sverigebilden. Att dom inte förstår att folk fattar är anmärkningsvärt.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Bra. Under 100 rapporterade döda denna vecka.
Det läggs troligen in fler på IVA pga hjärtattack än covid nu.
Antal nya fall fick gärna vara färre, även om det är "rätt" människor som får det så bör det minska snabbare.
Hur tänker du här? Dessa människor vilka du benämner ” rätt ” ska om några veckor återgå till sina arbeten och de yngre börjar skolan i mitten av augusti.

Du förstår väl att det är högst troligt att smittan ökar då, och dödsfallen?
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Jag har ju min teori på det hela. När man portade svenskar över hela världen så la man om strategin och sprider ut dödsantalen för att försöka håll Sverigebilden uppe. Siffrorna skulle egentligen varit högre men nu fortsätter man redovisa så det hela tiden ska gå ner.

Så därför kanske vi har ett större antal som ska spridas ut på 2-6 veckors perioder. F

För man kan inte säga att man kört alla register på torsdag och nu är det klart och sedan inkomma med 26st döda nästa dag.
Det ställdes ju upp ett antal kylcontainrar utanför vissa sjukhus i Sverige. Kan ju vara dessa som töms då och då när de börjar bli fulla - och som hamnar med datumeftersläpning i statistiken.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Inget försök alls. Det går inte att mörka något som ännu inte hänt. Jag talar om hela 2020. Det kommer att vara genomsnittliga dödstal för 2020 i både Finland och Sverige. Det betyder att folk i Finland dött i det de brukar dö i och i Sverige har några dött i C-19 i stället.
Eh..?
Om genomsnittet är oförändrat trots >5.500 döda så måste 2020 annars ha inneburit en rejäl nedgång i antal döda - men som då motverkats av covid.
Eller menar du rent utav att ”tack vare” att dessa dog i covid så var det lika många som borde ha dött av annat men som då inte dog? Du menar alltså att covid räddar liv?!?
Citera
2020-07-17, 14:20
Medlem
Ursäkta, hinner inte fördjupa mig, jag har tre djävla häckar kvar att klippa, ett helvete. Men vad är detta, +26 på slöa fredagen, det är ju SKANDAL, långt över planen på 11 avlidna.

Jag är trött på alla bortförklaringar att man rensar register och hämtar in eftersläpningar, sanningen är väl att det uppstår nya eftersläpningar hela tiden.

Återkommer när jag har något konstruktivt att lägga fram.
Citera
2020-07-17, 14:20
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Det sjukaste i det här är att igår står dom och säger att man kört alla eftersläpningar och det ser så bra ut och inga nya har inkommit. 24t senare så är det 26 nya döda. Snacka om att lura Svenska folket som vanligt.

När sa de att de hade ”kört alla eftersläpningar”? Det var inget som yppades på presskonferensen igår i alla fall.
Citera
2020-07-17, 14:21
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Fast andra länder tittar rimligtvis på nya smittade. Döda utgör liksom inget hot, de kan inte resa.
Nya fall har högst någon dag eftersläpning så din teori faller.
Jag tror mest på att regioner är egna myndigheter och har alla olika rapporteringssystem vilket ställt till problem när detta nya kom upp. Fokus var inte på att hitta det ultimata administrativa arbetssättet utan på att klara sjukvård. Vi fångar upp dödstalen ändå, men då med dessa eftersläpningar.
Citera
2020-07-17, 14:21
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
https://platz.se/coronavirus/ och här redovisar man 32st mer döda än FHM.

Sverige med Svetsaren och Tegnell fortsätter att försöka lura Svenska folket och Världen och rädda Sverigebilden. Att dom inte förstår att folk fattar är anmärkningsvärt.
De flesta fattar nog faktiskt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in