2020-07-15, 22:41
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
Jag hoppas verkligen att han stannar i Dortmund minst ett par säsonger till. Det är en väldigt bra klubb att växa i, snäppet under de allra bästa i Europa, och det finns ingen anledning att skynda på i onödan och gapa efter för mycket eller riskera att få anpassningsproblem i en ny miljö. Kolla på Lewandowski t.ex. som vann två BL-titlar med Dortmund innan han gick till Bayern, han var betydligt äldre än Håland men har inte haft några problem med att utvecklas ytterligare.
Rent fotbollsmässigt så är det fantastiskt. Samtidigt är det förmodligen en av europas tråkigaste städer att bo i. Måste vara en ganska svår situation för en Håland. Jag kan tänka mig att han är sugen på London och en klubb på samma nivå sportsligt och en högre lön. En två års period i Chelsea/arsenal/tottenham är förmodligen lockande för att sen gå till Bayern/Madrid/Barcelona
Citera
2020-07-16, 12:27
Medlem
Har släkt i Norge kan säga som såhär: Erling är ett prakt svin, träffat honom ex antal gånger då vi har gemensamma kompisar och kan säga att han är ett riktigt svin! Dortmund hybrisen sänker det inte heller
Citera
2020-07-16, 19:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gossipguy98
Har släkt i Norge kan säga som såhär: Erling är ett prakt svin, träffat honom ex antal gånger då vi har gemensamma kompisar och kan säga att han är ett riktigt svin! Dortmund hybrisen sänker det inte heller
Ja, han framstår lite som klassisk skitunge.
Citera
2020-07-17, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det är just det jag säger. Håland måste utveckla sig mer innan han är en komplett anfallare, och därför så vore det bättre om han stannade i Salzburg i ett tag till. Wayne Rooney var väl ganska komplett som 19-åring?
Hur mycket bättre hade det gatt om Haaland stannat i Salzburg isf att byta till Dortmund?
Citera
2020-07-17, 11:47
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Hur mycket bättre hade det gatt om Haaland stannat i Salzburg isf att byta till Dortmund?

Ger ju mer att konkurrera med bättre spelare och också få träna med och lära av dom varje dag i träning.

-

Håland är i en perfekt klubb nu. Framöver känns det ganska klart att England blir destinationen.
Citera
2020-07-20, 17:28
Bannlyst
ERling blir 20 i morgon och har uppnat mer redan än de flesta svenska fotbollsproffs uppnatt under en hel karriär

https://www.instagram.com/erling.haaland/
Citera
2020-07-20, 20:02
Medlem
Korders avatar
Citat:
ERling blir 20 i morgon och har uppnat mer redan än de flesta svenska fotbollsproffs uppnatt under en hel karriär

https://www.instagram.com/erling.haaland/

Norrmän då?
Citera
2020-08-12, 21:52
Bannlyst
verkar funka för Haaland pa försäsongen, jag menar dock att Isak är klart bättre än Haaland

https://www.sport1.de/fussball/bundesliga/2020/08/borussia-dortmund-erling-haaland-trifft-doppelt-bei-bvb-sieg-in-altach
Citera
2020-09-08, 00:09
Medlem
Jaha ja, då får man skriva i denna tråd igen då. Erling gjorde totalt 3 mål och en assist för Norge under Nations league. Snygga mål dessutom. Dortmund ska vara lyckliga att ha honom.
Citera
2020-09-08, 08:21
Medlem
Citat:
verkar funka för Haaland pa försäsongen, jag menar dock att Isak är klart bättre än Haaland

https://www.sport1.de/fussball/bundesliga/2020/08/borussia-dortmund-erling-haaland-trifft-doppelt-bei-bvb-sieg-in-altach
Jeg vet ikke hva du tar, men jeg vil også ha
Slik jeg vurderer det er Haaland en klart bedre avslutter, bedre til å bevege seg, sterkere fysisk og mer målfarlig. Haaland er derimot ikke spesielt god på hodet og det er helt klart at Isak har en bedre teknikk/ballbehandling. Lutt urettferdig sammenligning da Haaland spiller på et langt bedre lag, men skulle vært interessant å se Isak på et bedre lag. Da kunne man nok fått et litt bedre svar på hvem som er best, men per nå er åpenbart Haaland best. Det tror jeg de aller, aller fleste utenfor Norge og Sverige vil være enig i.
Citera
2020-09-19, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Erling Braut Håland är en av de allra hetaste anfallstalangerna i världen just nu, men jag skulle säga att Dominik Szoboszlai Salzburgs viktigaste spelare och en större talang än vad Håland är.

Ja Haaland startade sässen dåligt bara 2 baljor jag hade förväntat mig mer

Vad tycker ni andra hade ni väntat er mer??
Citera
2020-09-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protitute
Ja Haaland startade sässen dåligt bara 2 baljor jag hade förväntat mig mer

Vad tycker ni andra hade ni väntat er mer??
Det är lite grann lagkamraternas fel som slutade spela när det stod 2-0. Hade Håland spelat i Bayern hade han seriöst gjort närmare 40 ligamål per säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in