Citat:
Ursprungligen postat av
Zyxel04
Är alltför tidigt att säga något om Håland men risken att han blir en flopp finns där.
Skulle inte förvåna mig om han blir för självgod och börjar se sig som en ny Messi eller Ronaldo, frågan är därmed hur han är mentalt.
Sedan är den österrikiska ligan som den är, säger inte att det är lätt att göra massa mål för Salzburg men ligan är de facto begränsad och Salzburg har ett hyperoffensivt spel.
Sen kan skador och liknande påverka.
Håller med i att det är för tidigt att säga ngt om hur bra Häland egentligen är, men han har helt klart potential till att bli en av världens bästa anfallare inom en 2-5 år om han bara utvecklas lite mera.
Har ingen aning om hur Håland är som person eller hur han ser på sig själv, men det verkar iaf som att Håland är mer ödmjuk och mer realitisk än vad de flesta andra unga spelare är. Efter vad jag har förstått så tackade Håland nej till både Juventus och Liverpool innan han gick till Salzburg för att han ville visst enbart spela A-lagsfotboll och spela för en klubb där han fick en nyckelroll i laget. Tycker att Håland verkar ha fötterna mer på jorden än vad Isak eller Ödegård hade/har.
Den österrikiska Bundesligan är ingen superliga direkt, men den håller ett bra mkt högre nivå än Allsvenskan eller vad den danska eller norska ligan gör.
Tror inte att Håland kommer att bli en flopp, men han måste helt klart utvecklas mer för att ta nästa kliv i karriären och det är omöjligt att säga hur bra han är om 5 år. Men som jag har skrivit tidigare så tycker jag att Håland påminner mig på många sätt om Bergkamp och litegrann av van Persie.
Dock så håller jag med om att han har blivit rejält överhypad under de senaste månaderna.