2019-11-06, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Håland er givetvis en lovande spelare med stort potential, men tycker att fortfarande har mkt att utveckla innan han är en komplett anfallare. Jag tror inte at Håland är redo för att gå till en storklubb i en av de största ligorna.
han e 19 år gammal hur många har varit färdigutvecklade vid 19 års ålder?
Citera
2019-11-06, 22:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
han e 19 år gammal hur många har varit färdigutvecklade vid 19 års ålder?
Det är just det jag säger. Håland måste utveckla sig mer innan han är en komplett anfallare, och därför så vore det bättre om han stannade i Salzburg i ett tag till. Wayne Rooney var väl ganska komplett som 19-åring?
Citera
2019-11-06, 22:50
Medlem
Zyxel04s avatar
Är alltför tidigt att säga något om Håland men risken att han blir en flopp finns där.

Skulle inte förvåna mig om han blir för självgod och börjar se sig som en ny Messi eller Ronaldo, frågan är därmed hur han är mentalt.

Sedan är den österrikiska ligan som den är, säger inte att det är lätt att göra massa mål för Salzburg men ligan är de facto begränsad och Salzburg har ett hyperoffensivt spel.

Sen kan skador och liknande påverka.
Citera
2019-11-07, 00:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Är alltför tidigt att säga något om Håland men risken att han blir en flopp finns där.

Skulle inte förvåna mig om han blir för självgod och börjar se sig som en ny Messi eller Ronaldo, frågan är därmed hur han är mentalt.

Sedan är den österrikiska ligan som den är, säger inte att det är lätt att göra massa mål för Salzburg men ligan är de facto begränsad och Salzburg har ett hyperoffensivt spel.

Sen kan skador och liknande påverka.
Håller med i att det är för tidigt att säga ngt om hur bra Häland egentligen är, men han har helt klart potential till att bli en av världens bästa anfallare inom en 2-5 år om han bara utvecklas lite mera.

Har ingen aning om hur Håland är som person eller hur han ser på sig själv, men det verkar iaf som att Håland är mer ödmjuk och mer realitisk än vad de flesta andra unga spelare är. Efter vad jag har förstått så tackade Håland nej till både Juventus och Liverpool innan han gick till Salzburg för att han ville visst enbart spela A-lagsfotboll och spela för en klubb där han fick en nyckelroll i laget. Tycker att Håland verkar ha fötterna mer på jorden än vad Isak eller Ödegård hade/har.

Den österrikiska Bundesligan är ingen superliga direkt, men den håller ett bra mkt högre nivå än Allsvenskan eller vad den danska eller norska ligan gör.

Tror inte att Håland kommer att bli en flopp, men han måste helt klart utvecklas mer för att ta nästa kliv i karriären och det är omöjligt att säga hur bra han är om 5 år. Men som jag har skrivit tidigare så tycker jag att Håland påminner mig på många sätt om Bergkamp och litegrann av van Persie.

Dock så håller jag med om att han har blivit rejält överhypad under de senaste månaderna.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-11-07 kl. 01:17.
Citera
2019-11-08, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Håller med i att det är för tidigt att säga ngt om hur bra Häland egentligen är, men han har helt klart potential till att bli en av världens bästa anfallare inom en 2-5 år om han bara utvecklas lite mera.

ok han har pa 4 champions league matcher skjutit 7 mal, hur manga mal anser du han skall skjuta om han blir bäst i champions ligan?
Citera
2019-11-10, 18:53
Bannlyst
3 nya mål för Håland ikväll borta mot Wolfsberg. Wolfsberg som spelade 1-1 mot Roma i EL. Och som krossade Mönchengladbash med 0-4.

Håland fortsätter att leverera.
Citera
2019-11-10, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
3 nya mål för Håland ikväll borta mot Wolfsberg. Wolfsberg som spelade 1-1 mot Roma i EL. Och som krossade Mönchengladbash med 0-4.
Håland fortsätter att leverera.
enl8gt vissa i tråden måste han mogna. När han mognat blir det nog 6 mål per match isf bara 3
Citera
2019-11-10, 21:35
Medlem
Han ser inte ett dugg norsk ut. En super finne hade jag trott om jag sett honom på stan. Eller nordlig Östeuropé av något slag. Blev jätteförvånad då jag läste att han var norsk. Det var innan jag visste vad han hette.
Senast redigerad av Lanternlight 2019-11-10 kl. 21:38.
Citera
2019-11-10, 22:03
Avslutad
Respekt, till spelare som vårdar sina (korta) karriärer och förstår att fotboll handlar om att spela och utvecklas som ung. Hur många svenska "supertalanger" har inte lämnat Sverige för att sedan inte höras av och dyka upp i Allsvenskan flera år senare som halvt bortglömda?

Killen verkar veta vad han vill med sin fotboll och sitt yrkesliv. Jag hoppas det går bra för honom!
Citera
2019-11-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
enl8gt vissa i tråden måste han mogna. När han mognat blir det nog 6 mål per match isf bara 3
Haha bra sagt.
Citera
2019-11-11, 03:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Han ser inte ett dugg norsk ut. En super finne hade jag trott om jag sett honom på stan. Eller nordlig Östeuropé av något slag. Blev jätteförvånad då jag läste att han var norsk. Det var innan jag visste vad han hette.
Tycker att Erling Håland ser ut som en vit apa.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-11-11 kl. 04:04.
Citera
2019-11-11, 04:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Respekt, till spelare som vårdar sina (korta) karriärer och förstår att fotboll handlar om att spela och utvecklas som ung. Hur många svenska "supertalanger" har inte lämnat Sverige för att sedan inte höras av och dyka upp i Allsvenskan flera år senare som halvt bortglömda?

Killen verkar veta vad han vill med sin fotboll och sitt yrkesliv. Jag hoppas det går bra för honom!
101% korrekt. Unga spelare måste spela så ofta som möjligt för att utvecklas vidare i 17-22 års åldern också ska unga talanger ta kliv för kliv i karriären, en ung talang som värvas till ngn storklubb i England, Tyskland, Spanien eller Italien när de är 16-17 år gamla kan lika gärna gå med brytna ben i 2 år. Alexander Isak hade idag varit en av världens hetaste strikers om han tänkt på samma vis som Håland gjorde, Isak kommer aldrig att nå den potentialen som han hade eftersom han har kastat bort 1 år av sin utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in