Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Hej mainstreamtänkare, det är det här som gäller:
The PRIMARY MODEL gives President Donald Trump a 91% chance of winning the 2020 presidential election, with Democrat Joe Biden having just a 9% chance. Trump would get 362 electoral votes, Biden 176. This forecast is unconditional and final; hence not subject to any updating. It was first posted March 2, 2020, on Twitter.
In 2016, when polls, pundits and forecasters were all predicting a certain victory for Hillary Clinton, the PRIMARY MODEL was practically alone in predicting Donald Trump’s victory. It did so as early as March 7 that year, putting his chance of winning at 87%. http://primarymodel.com/2016-forecast-full.
It is a statistical model that relies on presidential primaries and, in addition, on an election cycle as predictors of the vote in the general election. This year the model has been calibrated to predict the Electoral College vote.
http://primarymodel.com/
^^ Helmut Norpoth's Primary Model krossar alla opinionsundersökningar.
Allan Lichtman's 13 Keys modell är också mycket bra, och Lichtman ogillar Trump men han har inte gått ut officiellt med att Trump kommer att förlora valet, vilket mer eller mindre betyder att Trump kommer vinna valet enligt hans modell också, för annars hade Lichtman redan sagt vid det här laget att Trump kommer att förlora ifall Trump låg dåligt till enligt hans prognoser. Lichtman fortsätter istället med anti-Trump aktivism, vilket han inte hade behövt hålla på med ifall hans modell hade visat ett avgörande nederlag för Trump.
Både Norpoth och Lichtman är politiska vetenskapsmän.
Hej flashback-nazist,
Det är det här som gäller:
Jag har redan läst ditt tidigare inlägg som ditt svar är en copypaste av. Modellen släpptes allstå den andra Mars. Hävdar du att efter detta är valet mer eller mindre över? Inget som har hänt sedan dess har någon påverkan eller?
Primary-modellen har sagt sitt och då är valet över!
Som jag sa tidigare här i forat så ju det faktum att modellen haft rätt 5 gånger av 6 inte något statistiskt stark belägg för att just den modellen skulle vara bättre än andra.
Oxford-modellen (som också prickat rätt allt som oftast)är baserad på ekonomiska faktorer. Den gav Trump övertaget fram till kraschen och pandemin och spår nu en landslide för Biden:
https://www.marketwatch.com/story/th...omy-2020-05-20
Tror jag att detta garanterar en vinst för Biden? Nej givetvis inte att kika på en modell och tro att just den är det enda man behöver bry sig om är för edgy och icke-mainstream för mig...
Att du tycker att Lichtmans icke-uttalande är ett stark tecken för Trumps omval får du stå för, finns inte så mycket diskutera där. Jag tycker hans 13 punkter är ganska menlösa hur som helst....
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Ja, och det roliga är att mainstreamtänkarna fortsätter tro och hävda att Bernie Sanders hade vunnit mot Trump; både i år och 2016-valet så förutspår Primary Model sämre resultat för Sanders mot Trump.
Återigen inte ett gospel utan en modell, Hur Sanders hade lyckats får vi ju aldrig veta hur som helst så du kan ju flina hur mycket du vill över ett fantasi-scenario där varken du eller jag kan veta hur det hade gått.
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
I alla fall, fram tills coronaviruset så gick det bra för USA:s ekonomi under Trump, och coronaviruset kan inte skyllas på Trump eftersom alla länder i världen har drabbats av coronaviruset (och de som påstår att Trump eller Löfven osv kunde ha skött saker och ting bättre håller på så eftersom de bara ogillar politikerna ifråga). Så COVID-19 pandemin kommer inte att påverka valet nämnvärt.
Läs om det du skrev och fundera en stund på det. Tror du på fullaste allvar att Trump är någon slag politisk magisk enhörning? Tror du att folk går till vallokalen och tänker:
"jag förlorade ju jobbet och blev av med sjukförsäkringen, och vi blev nästan av med huset... Men inte kan jag klandra presidenten för det inte han har inget ansvar! Trump igen får det bli!"
COVID-19 kommer inte påverka valet?
När landet befinner sig i ekonomisk kris så påverkar det sittande presidents chans till omval starkt. Om krisen är presidentens fel eller inte spelar liksom ingen roll, så är det bara.