2020-07-16, 22:09
Medlem
Snor-Johans avatar
AB 146 förhör LW s (5) Pdf sid 276-277

I november 2016 hörde Lena av sig till henne via Messenger om att hon hade anmält Stefan och hon ville ha tips och råd eftersom allt hade eskalerat. Lena sa något om att hon hade små chanser att ta sig ur relationen och att det var hon som skulle få ta den offentliga skammen. T*herese tipsade henne om CMV-Centrum mot våld. T*herese säger att hon jobbar i socialtjänsten så hon tror att Lena hade tilltro till henne. Lena berättade sedan att hon hade fått en kontakt med Eva Eriksson där.

T*herese säger att 19/12 2016 så ringde Lena och "tokgrät". Hon sa att hon hade blivit våldtagen av Stefan och att han hade hotat henne om att han skulle häng ut bilder på henne på sociala medier. T*herese säger att hon knappt förstod vad hon pratade om. Hon sa åt henne att prata med Polis och CMV vilket hon sa att hon hade gjort. T*herese säger att hon var "jätte ledsen" och hon hade aldrig hört henne så förut eftersom Lena nästan alltid var glad.

T*herese uppger att 6/4 2017 så hör Lena av sig igen och vill ha tips på en bra psykoterapeut. Hon sa då "nu gäller det livet" men att T*herese inte vet vad hon menade med det. Hon tipsade henne om St: Lukas eftersom kommunen har avtal med dem. Sista gången T*herese träffade Lena var 14/4 2018 på sin och hennes mans bröllopsfest. Då pratade de om att Lena varit med om en skidolycka och mer allmänt.

T*herese säger att Lena var som ett barn ibland att hon var väldigt naiv. Hon hade olika grupperingar av vänner och hon var smickrad över att hon hade kontakt med vissa män
.
--------------
Att anklaga någon för våldtäckt är så allvarigt och borde fått T*herese och dom andra i "lyssnar grupperingen" att ana oråd om att Lena beskrev en verklighet som var hennes alldeles egna påhittade.

Oändliga är kommunikationerna då Lena försöker duperat "lyssnarna" och "curlingfolket" lögnerna om att SD förstört hennes liv. Tyvärr fanns omogna, trasiga människor som identifierade sig med henne (liksom i tråden) och spelade med i teatern vilket förhindrade henne att söka hjälp innan det var för sent.

Kopplingen till mordet är att Åkl ansett lögnen om att SD våldtagit henne så relevant att det togs med i FUP om mordet på henne.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-16 kl. 22:11.
Citera
2020-07-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Han kanske sov på köksgolvet som han brukar göra efter jobbet, med skorna på.

Sov han med skorna på
Citera
2020-07-16, 22:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jaa du , vem vet ?

Vem var det som typ hörde HD säga :
-Hon får leva .
Lite mystiskt att hon värderade LW:s liv på det sättet !?
Som att hon var den som övervägde om LW skulle bli mördad eller ej ??

(Spekulation)

Det var HD som skrev det SD.
Jag tror att det är han som har "matat" henne med de tankarna länge.
Vridit på hennes irritation mot Lena så att hon börjat känna hat. Och att SD använt hennes hat för att få dela sitt hat med någon. Han har vridit på HDs tankar så att han menar att han tror att det är HD som önskar livet ur Lena, medan det är hans egen önskan egentligen.

Till sist har det blivit som en normal diskussion dem emellan. Som mynnar ut i denna mening.
Citera
2020-07-16, 22:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du får gärna klippa och klistra från mina inlägg, men eftersom du gör narr av mig så har jag önskemål om att du visar varifrån du klippt och klistrat.
Jag kan påpeka att det tog ganska lång tid att få ner det talade till skrift, dvs inte helt utan en viss arbetsinsats.
Vad jag ville få fram, och även åklagaren var att man inte kan säga att det inte är SDs skor som har lämnat avtrycken.

Snoris försöker ju omforma det hela till att SD inte kan knytas till platsen för att hans skor inte kunde bindas till skoavtrycken. Då låter det som att han skor inte passade avtrycken.

SD kan inte avföras för att avtrycken inte gick att analysera.
Det var många försvårande faktorer, som att det varit blodigt och tyget blivit blött, att tyg hade legat skrynkligt osv.

SD är inte utesluten att vara den som har dödat Lena pga ofullständiga skoavtryck.

Det går INTE att säga att det INTE var avtryck av hans skor därför är det ytterligare ett indicium på att han troligen mördat Lena

Eftersom det INTE heller går att bevisa att det är INTE är någon annans skoavtryck så bör rimligen även någon annan vara misstänkt. Så har det sett ut på punkt efter punkt med "bevisningen". Det som inte binder honom vid gärningen gör honom ännu mer misstänkt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-16 kl. 22:56.
Citera
2020-07-16, 22:33
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det var HD som skrev det SD.
Jag tror att det är han som har "matat" henne med de tankarna länge.
Vridit på hennes irritation mot Lena så att hon börjat känna hat. Och att SD använt hennes hat för att få dela sitt hat med någon. Han har vridit på HDs tankar så att han menar att han tror att det är HD som önskar livet ur Lena, medan det är hans egen önskan egentligen.

Till sist har det blivit som en normal diskussion dem emellan. Som mynnar ut i denna mening.

Normalt ?
Verkar inte särskilt normalt ?
Så dessa två har fått på sin lott att rensa bland rådjur , vildsvin och även människor då eller ?
I skog och mark ?
Visste jag inte ?
Senast redigerad av landbandy 2020-07-16 kl. 22:43.
Citera
2020-07-16, 22:38
Medlem
Citat:
Jag förstår inte hur dessa tre dysfunktionella personer SD HD och LW ö.h.t kan/kunde sköta ett arbete, hem och barn. De lever med sina mobiler/datorer, chattar och letar burkar 24/7, vad är det för arbetsgivare dessa har/hade?

Thyréns Stefan Davidsson är inte med på listan som medarbetare
Citera
2020-07-16, 22:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Normalt ?
Verkar inte särskilt normalt ?
Så dessa två har fått på sin lott att rensa bland rådjur , vildsvin och även människor då eller ?
Visste jag inte ?

Nä, inte normalt.
Men mellan dom två, kanske det har blivit "normalt" med detta konstiga sätt att prata, så menar jag.

Läs koversationen varifrån meningen kommer, så kanske du förstår mer hur jag menar.

"Konversation mellan SD och HD (Whatsapp) 28 sept- 2016. Verkar som att HD är på ett event utan SD.
Aktbil 163 A, sid 432:

(min fetning)
HD: Tror att vi var 5 st under 60 år
SD: Oj. Rekord
SD: Mycket folk?
SD:Kul?
HD:Ca 20 st
SD:Kul?
HD:Kul. Pratade mest med Beppe, lehed, Cajjoo och stmellosa. Även med några andra. Inte
så mycket med GL.
SD: Samcon kanske
SD: Saigon
SD: Inte så mycket med din vän Sofi. Otippat.. ..
SD: Inget alls antar jag
SD: Råkade väl knappt se ... ?
HD: Soft är inget passande namn tycker jag
SD: Haha. Jo.
HD: Hälsade på varandra. Men hon avböjde när Beppe välkomnade henne att sitta hos
oss
SD: Lika glad för det var du
HD: Verkligen inte passande namn. Finns inget mjukt. Hårda skelettdelar som sticker ut och
vass i samtal
SD: Vi tycker olika. Men av det du berättade om förrgår kväll var obra. Ska prata med henne
om det
HD: Helt ärligt vet jag inte. Så länge du vill vara med henne blir det bara jobbigare om hon
undviker mig. Er relation blir då bara en större belastning för mig. Hade tyckt att det varit bra
om hon satt sig där och kunde neutralisera saker
HD: Jag vill inte att du pratar med henne om det. Hon och jag pratade om det. Tycker bara att
det blir fel om du lägger dig i.
SD: Kommer göra
SD: Hon får inte bete sig illa mot dig
HD: Varför? Tycker att du gör det sämre om du lägger dig i.
HD: Det räcker med att jag vet vad du tycker och tänker. Stärker mig Älskar dig
HD: Ska hälsa fån många StMellosa, Beppe, lehed......
SD: Räcker ej för mig
HD: Men du har egentligen inte med det att göra..
SD: Jo
SD: Min bäste vän, och ditt hatobjekt har gjort fel och gjort dig illa. Påverkar mig och vad jag
"får" göra
HD: Blev varm och glad av lehed och Beppe ord. Pratade om touren och jag berättade att jag
skulle prata på den på FAD. Båda uttrycker att de blev glada att jag skulle göra det och inte
någon annan. Och sen säger de att de inte syftar på dig och tittar bort mot Lena. De tyckte
det var bra att jag tog plats och vara ansikte för touren tillsammans med dig. Det värmer gott
HD: Hon är inte mitt hatobjekt. Du gör henne till det. Hon tycker inte hon gjort något fel. Det
påverkar inte mer vad du "får" göra.
SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö
HD: Nej hon får leva. Jag ogillar er relation som det är nu
SD: Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar
henne som död

HD: Fanns i våra liv ja
SD: Ok
HD: Puss på dig
SD: Jaja
"
Vad händer om man planterar in att "ditt hatobjekt" och att du önskar att hon vore död tillräckligt många gånger?
Särskilt som att det sedan uppdagas att "hatobjektet visar sig inte bara vara vän?"

https://www.flashback.org/sp70762865
Citera
2020-07-16, 22:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
fp

Varför läser inte rättsväsendet det som står i länken NOGA ??

Det är ju rätt så allvarliga ord som de skriver mellan varandra; omkring LW:s liv eller död ?

Det är ju lättare att förstå att någon som vill göra sig av med LW , skriver sådana ord till någon.

Så på det sättet som de skrivit sinsemellan ,så borde de ju förstå själva, varför polis och rättsväsendet ser SD som en möjlig GM .
Deras relation som äkta par är verkligen speciell .
Mer som två kompisar som sitter och snackar med varandra om vilka som de tänder på och varför , och att de liksom inte blir arga , tvära , ej heller svartsjuka på det de berättar för varandra , som två kompisar gör ....
Ja så kan folk leva ....?

(Spekulation)
(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-07-16 kl. 22:56.
Citera
2020-07-16, 22:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Varför läser inte rättsväsendet det som står i länken NOGA ??

Det är ju rätt så allvarliga ord som de skriver mellan varandra; omkring LW:s liv eller död ?

Ja, en fruktansvärd konversation, som ingen normal människa för.
Därför menar jag att för dessa två har de onormala blivit "normalt".

Jag upplever starkt att SD planterar in i HDs hjärna, manipulerar henne.
Se hur han hela tiden leder in samtalet på Lena. Och hur HD ska uppleva det.
Sedan är SD inte snäll när HD har mindre bra saker att säga om Lena. Då upplever jag att han säger "snälla" saker om Lena på ett sådant sätt att det kan upplevas känsligt för HD, istället för att värna om henne. På det "jag älskar dig", vilket blir ett dubbeltydigt budskap.
Så pratar han om att "straffa Lena". Det måste verkligen bli ett turmoil i HDs inre, med alla motsägelsefulla saker som sägs.

Det skulle vara intressant att höra vad en psykolog hade att säga om denna konversation. Som du säger, den är mycket talande.

Det är väl så här SD har prata med både Lena och HD. Inte undra på att de har blivit upp-och-ner vända.

Minns inte vem i tråden som skrev att hon fick gåshud av att lyssna på den länk vi fick till en filmsnutt när SD går utanför Lenas hus på natten i Hjärsta och pratar. Lite samma känsla av något ogripbart hotfullt och riktigt otäckt finns där.

Jag får samma känsla av det här samtalet. Det är som taget ur en rysare.
Citera
2020-07-16, 22:57
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille
Thyréns Stefan Davidsson är inte med på listan som medarbetare

SD är sjukskriven från sin arbetsplats Thyréns, det är inte mer än rätt för det han blivit utsatt för, hoppas han får ett stort skadestånd, för allt lidande han blivit utsatt för, han är inte dömd för mord, så ska juridiken fungera i ett rättssamhälle eller hur?

#TeamD
Senast redigerad av Smhf 2020-07-16 kl. 23:00.
Citera
2020-07-16, 23:15
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
AB 146 förhör LW s (5) Pdf sid 276-277

I november 2016 hörde Lena av sig till henne via Messenger om att hon hade anmält Stefan och hon ville ha tips och råd eftersom allt hade eskalerat. Lena sa något om att hon hade små chanser att ta sig ur relationen och att det var hon som skulle få ta den offentliga skammen. T*herese tipsade henne om CMV-Centrum mot våld. T*herese säger att hon jobbar i socialtjänsten så hon tror att Lena hade tilltro till henne. Lena berättade sedan att hon hade fått en kontakt med Eva Eriksson där.

T*herese säger att 19/12 2016 så ringde Lena och "tokgrät". Hon sa att hon hade blivit våldtagen av Stefan och att han hade hotat henne om att han skulle häng ut bilder på henne på sociala medier. T*herese säger att hon knappt förstod vad hon pratade om. Hon sa åt henne att prata med Polis och CMV vilket hon sa att hon hade gjort. T*herese säger att hon var "jätte ledsen" och hon hade aldrig hört henne så förut eftersom Lena nästan alltid var glad.

T*herese uppger att 6/4 2017 så hör Lena av sig igen och vill ha tips på en bra psykoterapeut. Hon sa då "nu gäller det livet" men att T*herese inte vet vad hon menade med det. Hon tipsade henne om St: Lukas eftersom kommunen har avtal med dem. Sista gången T*herese träffade Lena var 14/4 2018 på sin och hennes mans bröllopsfest. Då pratade de om att Lena varit med om en skidolycka och mer allmänt.

T*herese säger att Lena var som ett barn ibland att hon var väldigt naiv. Hon hade olika grupperingar av vänner och hon var smickrad över att hon hade kontakt med vissa män
.
--------------
Att anklaga någon för våldtäckt är så allvarigt och borde fått T*herese och dom andra i "lyssnar grupperingen" att ana oråd om att Lena beskrev en verklighet som var hennes alldeles egna påhittade.

Oändliga är kommunikationerna då Lena försöker duperat "lyssnarna" och "curlingfolket" lögnerna om att SD förstört hennes liv. Tyvärr fanns omogna, trasiga människor som identifierade sig med henne (liksom i tråden) och spelade med i teatern vilket förhindrade henne att söka hjälp innan det var för sent.

Kopplingen till mordet är att Åkl ansett lögnen om att SD våldtagit henne så relevant att det togs med i FUP om mordet på henne.

Bra inlägg.....

Så SD skulle ha våldtagit Lena, låter mkt konstigt, varför skulle SD våldta Lena när deras förhållande pågått i sex 6 år, där båda verkade vara överens om deras förhållande?
Citera
2020-07-16, 23:16
Medlem
Citat:
SD är sjukskriven från sin arbetsplats Thyréns, det är inte mer än rätt för det han blivit utsatt för, hoppas han får ett stort skadestånd, för allt lidande han blivit utsatt för, han är inte dömd för mord, så ska juridiken fungera i ett rättssamhälle eller hur?

#TeamD
Blir han friad i HR lär det blir ett rejält skadestånd med tanke på den långa häktningstiden samt alla skriverier. Sjukskriven? Vilken läkare har sjukskrivit honom och vilken försäkringskassa betalar ut pengar till en fullt arbetsför människa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in