2020-07-15, 23:54
  #7813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Ja, men då inte enbart Nebido, utan all form av exogent tillsatt testosteron som påverkar testiklar och binjurar (därav produktion av DHEA + preg). Oavsett, är det smart att självdosera detta och sedan skylla enbart på Nebido, särskilt när det är första gången man testar behandling? Det går inte att utesluta att han förstörde för sig själv.

Jo det går att utesluta, eftersom jag inte provade allt samtidigt, utan i tur och ordning. När Nebido inte fungerade så la jag till Arimidex, Pregnonelon, DHEA osv osv. Måste tillägga att jag kanske inte provade allt i exakt den ordningen (annars klagar du väl på det också).

OBS! Jag måste också klargöra att nästan allt jag skriver om är egna erfarenheter om jag inte länkar till en studie. Så du får helt enkelt ignorera allt jag skriver i fortsättningen, plus allt vad nästan alla andra skriver, eftersom det mesta som skrivs här, är just egna erfarenheter
__________________
Senast redigerad av FlubberBlubber 2020-07-15 kl. 23:57.
Citera
2020-07-16, 00:09
  #7814
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Och jag är inte säker på att ett forum är rätta stället för dig eftersom det är just på forum som man i regel diskuterar egna erfarenheter, om du inte tror på vad vi säger och vill ha källor och vetenskapliga studier på precis allt så rekommenderar jag denna sida istället: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/
Och du svarar fortf. inte på min första fråga. Får verkligen fler problem, snarare än hjälp, av Nebido?
Så du tycker inte jag diskuterar dina erfarenheter? Som du nästan lyckades skriva själv, det är faktiskt ett diskussionsforum.

Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jo det går att utesluta, eftersom jag inte provade allt samtidigt, utan i tur och ordning. När Nebido inte fungerade så la jag till Arimidex, Pregnonelon, DHEA osv osv. Måste tillägga att jag kanske inte provade allt i exakt den ordningen (annars klagar du väl på det också).

OBS! Jag måste också klargöra att nästan allt jag skriver om är egna erfarenheter om jag inte länkar till en studie. Så du får helt enkelt ignorera allt jag skriver i fortsättningen, plus allt vad nästan alla andra skriver, eftersom det mesta som skrivs här, är just egna erfarenheter
Du har verkligen hunnit med mycket på kort tid, trots att det tar tid för kroppen att anpassa sig. Så hur exakt kom du fram till att Nebido enskilt var boven i dramat?
Citera
2020-07-16, 00:38
  #7815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Och du svarar fortf. inte på min första fråga. Får verkligen fler problem, snarare än hjälp, av Nebido?
Så du tycker inte jag diskuterar dina erfarenheter? Som du nästan lyckades skriva själv, det är faktiskt ett diskussionsforum.


Du har verkligen hunnit med mycket på kort tid, trots att det tar tid för kroppen att anpassa sig. Så hur exakt kom du fram till att Nebido enskilt var boven i dramat?

Jag TROR att fler får problem snarare än hjälp, ja. Ren logik, det används knappt alls i USA, underground labb säljer det knappt eftersom ingen vill ha det, osv osv. Visst jag uttrycker mig otydligt ibland, men nu vet du..

Vad tror du själv är bäst om du tänker logiskt, 1 jätte stor injektion var tolfte vecka, eller 1 liten injektion varje dag? Jämna eller ojämna nivåer?

Arne Anka har hållit på i 10 år, så vitt jag vet mest med Nebido, nu tar han varje vecka om jag minns rätt, just för att få jämna nivåer.
__________________
Senast redigerad av FlubberBlubber 2020-07-16 kl. 00:41.
Citera
2020-07-16, 08:58
  #7816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsmarken
Kollade på en vitaminburk som jag ätit tabletter från i månader dagligen och den innehöll 7mg zink och 30 ug zink (kan inte göra rätt symbol för u:et på den här enheten) per tablett. Hur stora doser har du tagit?
Också alltid ätit multivitamin, men blev skillnad först när jag lade till zink selen enskilt.
Zinklaktat och seleniummethionin har funkat bra för mig.

Mvh
Citera
2020-07-16, 14:45
  #7817
Medlem
Verkar vara ett mer lämpligt alternativ att söka sig till UK för TRT. Man kan tydligen ha skypekontakt och får sin skit skickat hit regelbundet.
Jag måste kolla upp mer vad de erbjuder för typ av testo men troligtvis inte nebido.
Värsta är att UK kommer att gå ur EU snart.

Holländarna är ju annars rätt så drogliberala, kanske det också är ett bra alternativ där man kan finna en läkare som vill ens bästa.
Citera
2020-07-16, 14:57
  #7818
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag TROR att fler får problem snarare än hjälp, ja. Ren logik, det används knappt alls i USA, underground labb säljer det knappt eftersom ingen vill ha det, osv osv. Visst jag uttrycker mig otydligt ibland, men nu vet du..

Vad tror du själv är bäst om du tänker logiskt, 1 jätte stor injektion var tolfte vecka, eller 1 liten injektion varje dag? Jämna eller ojämna nivåer?

Arne Anka har hållit på i 10 år, så vitt jag vet mest med Nebido, nu tar han varje vecka om jag minns rätt, just för att få jämna nivåer.

"var tolfte vecka"

Jag får Nebido var 6:e vecka.
Citera
2020-07-16, 16:20
  #7819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"var tolfte vecka"

Jag får Nebido var 6:e vecka.

Standard är var tolfte vecka om jag minns rätt. Varför får du var sjätte?
Citera
2020-07-16, 16:26
  #7820
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Standard är var tolfte vecka om jag minns rätt. Varför får du var sjätte?

Läkaren går efter mitt mående, jag mår ännu bättre på var 5:e vecka men då får jag högt Hb.

Han har patienter som får var 4:e vecka och andra som får var 10:e.
Citera
2020-07-16, 17:19
  #7821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Verkar vara ett mer lämpligt alternativ att söka sig till UK för TRT. Man kan tydligen ha skypekontakt och får sin skit skickat hit regelbundet.
Jag måste kolla upp mer vad de erbjuder för typ av testo men troligtvis inte nebido.
Värsta är att UK kommer att gå ur EU snart.

Holländarna är ju annars rätt så drogliberala, kanske det också är ett bra alternativ där man kan finna en läkare som vill ens bästa.

Balancemyhormones
Citera
2020-07-16, 18:31
  #7822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HULKEN-STHLM
Balancemyhormones

Har du egen erfarenhet av kliniken?
Citera
2020-07-16, 19:08
  #7823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Har du egen erfarenhet av kliniken?

Inte själv mer än att jag hade ett bra
telefonsamtal (consultation) med dem.
Supertrevliga och proffsiga. Har även
kontakt med en annan svensk kille som kör dem, han har nu flyttat till Nederländerna.
Han är supernöjd. Det kostar väl ca 1000kr/månad ca.....
Citera
2020-07-16, 21:13
  #7824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsmarken
Kollade på en vitaminburk som jag ätit tabletter från i månader dagligen och den innehöll 7mg zink och 30 ug zink (kan inte göra rätt symbol för u:et på den här enheten) per tablett. Hur stora doser har du tagit?

Tar 20mg zink, 400microgram selen.

Zma finns ju också, kan också höja libido.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in