Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Om du ens läst mina inlägg så återvänder jag till det i nästan varje inlägg jag gör och har hela tiden hävdat.
Här i tråden är man dock helt säkra på att munskydd inte fungerar, i Stockholm har man nu flockimmunitet med hjälp av T-celler, barn smittar inte osv.
Men kunskapsläget är inte magert. Det finns bra mycket där ute nu men några vetenskapliga sanningar är det sämre med.
Vi har dock observationer och en av dem är att en försvarlig del av de insjuknade hamnar i hyperinflammation och cytokinstorm. Där förstår vi inte ens mekanismerna bakom det helt än mindre varför COVID19 utlöser det. Men vi har ganska många belägg för att det antagligen handlar om ett dysfunktionellt immunförsvar. Bara genom det ska man alltså vara försiktig när man pratar om flockimmunitet, vaccin och nu senast konvalescensplasma.
Cecilia Naucler sa ju det i sin intervju alldeles nyligen att de studier som finns angående barn och smitta så är det VÄLDIGT få barn som smittar.
Men hon stannar inte där utan lägger till att i HENNES BEKANTSKAPSKRETS finns det ändå flera fall där man kan härleda smittan till just barn. Ibland har familjemedlemmarna blivit svårt sjuka ibland förblivit symptomfria.
Därför borde Sverige stänga alla skolorna i höst. För man kan ju inte lita på vetenskapen när vi har Cecilia Nauclers bekantskapskrets som referens..
Jag tror mig ana varför Tegnell slängde luren i örat på den här damen..